سید محمد خادم حقیقت دار فانی را وداع گفت | درگذشت پیشکسوت کشتی ایران

سید محمد خادم حقیقت پیشکسوت کشتی ایران و رییس پیشین فدراسیون کشتی درگذشت.

سید محمد خادم حقیقت دار فانی را وداع گفت | درگذشت پیشکسوت کشتی ایران
کدخبر : 23037
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سید محمد خادم حقیقت که در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۷ سه دوره ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده داشت، از تأثیرگذارترین نفرات در کشتی کشور بود که سابقه قضاوت در المپیک ۱۹۶۰ رم و رقابت‌های جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما را در کارنامه خود داشت.

وی هم‌چنین مدیریت تیم ملی کشتی آزاد ایران را در رقابت‌های جهانی یوکوهامای ژاپن را برعهده داشت که تیم ایران در این مسابقات با سرمربیگری حبیب الله بلور و با مدال‌های طلای غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی،‌ منصور مهدی‌زاده، محمدعلی صنعتکاران، محمدابراهیم سیف‌پور، مدال نقره نصرالله سلطانی‌نژاد و مدال برنز حمید توکل به عنوان قهرمانی دست یافت.

بیوگرافی محمد خادم حقیقت کشتی گیر قدیمی +‌علت فوت و سوابق و عکس

محمد خادم حقیقت متولد ۶ شهریور ۱۳۰۸ در درخونگاه تهران بود و در ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ به علت کهولت سن در ۹۴ سالگی درگذشت. او کشتی‌گیر، رییس پیشین فدراسیون کشتی، داور کشتی و مدیر ورزشی ایرانی بود. ادامه بیوگرافی محمد خادم حقیقت کشتی گیر همرها با عکس و سوابق و علت فوت و درگذشت سید محمد خام حقیقت را از مجله حرف تازه ملاحضه کنید:

سید محمد خادم حقیقت

سید محمد خادم حقیقت کشتی گیر متولد ۶ شهریور ۱۳۰۸ در درخونگاه تهران بود و در ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ به علت کهولت سن درگذشت. او همچنین داور کشتی و مدیر ورزشی ایرانی بود و در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۷ سه دوره ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده داشت. وی پیشکسوت داوری کشتی و سرپرست تیم پرافتخار ایران در مسابقات جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما بود که در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

سوابق

مرحوم محمد خادم از کشتی گیران قدیمی و با سابقه کشورمان بود که افتخارات زیادی را در مسابقات جهانی کسب کرد. او پس از خداحافظطی از کشتی وارد حرفه مربیگری و داوری کشتی شد. خادم حقیقت در المپیک رم و قهرمانی کشتی جهان ۱۹۶۱ یوکوهاما قضاوت کرد. او در قهرمانی جهان یوکوهاما مدیریت تیم ملی کشتی آزاد ایران را برعهده داشت که با نخستین قهرمانی جهان ایران همراه شد. خادم حقیقت تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در سال های ۱۳۴۵–۱۳۴۶، ۱۳۵۱–۱۳۵۴ و ۱۳۵۶–۱۳۵۷ ریاست فدراسیون کشتی ایران را عهده‌دار بود.

سید محمد خادم حقیقت ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ به علت کهولت سن درگذشت. وی مدیریت تیم ملی کشتی آزاد ایران را در رقابت‌های جهانی یوکوهامای ژاپن را برعهده داشت که تیم ایران در این مسابقات با سرمربیگری حبیب الله بلور و با مدال‌های طلای غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی،‌ منصور مهدی‌زاده، محمدعلی صنعتکاران، محمدابراهیم سیف‌پور، مدال نقره نصرالله سلطانی‌نژاد و مدال برنز حمید توکل به عنوان قهرمانی دست یافت. خادم حقیقت که طی سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۷ سه دوره ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده داشته است از تأثیرگذارترین نفرات در کشتی کشور بود که سابقه قضاوت در المپیک ۱۹۶۰ رم و رقابت‌های جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما را در کارنامه خود داشت.

سید محمد خادم حقیقت

سید محمد خادم کتاب خاطرات بیش از سی سال حضورش در کشتی کشور به رشته تحریر درآمده و تمام خاطرات خود را در آن نگاشته است.

نسبت سید محمد خادم حقیقت با رسول خادم و امیررضا خادم

خادم حقیقت هیچ نسبتی با رسول خادم و محمد خادم و امیررضا خادم ندارد.

سید محمد خادم حقیقت رئیس سابق فدراسیون کشتی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: در سه دوره به عنوان رئیس فدراسیون کشتی فعالیت کرده ام و مدارج ترقی در کشتی را نیز پله به پله طی کردم. کشتی گیر بودم، در رقابتهای المپیک قضاوت کردم، بعنوان رئیس هیئت کشتی تهران، دبیر و نایب رئیس فدراسیون نیز فعالیت کردم و با تجربه و تسلط کار را دنبال کردم.

وی ادامه داد: امروز که می بینم پس از چند سال مدیریت فدراسیون کشتی به دست اهل این رشته افتاده است و یک تیم مدیریتی جوان، فنی و اهل پشتکار کار را برعهده گرفته‌اند بسیار خوشحالم و می‌دانم در صورت تداوم درکار و داشتن فرصت می‌تواند به موفقیت های خوبی دست یابد.

پیام تسلیت

کمیته ملی المپیک در نهایت تالم و تاثر درگذشت سیدمحمد خادم حقیقت را به جامعه ورزش کشور و رشته افتخار آفرین کشتی بخصوص خانواده محترم وی تسلیت گفته و به درگاه حضرت حق برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان عزیز آرزوی صبر و بردباری دارد.

سید محمد خادم حقیقت (زاده ۶ شهریور ۱۳۰۸ در درخونگاه، تهران – درگذشته ۱۶ بهمن ۱۴۰۲) کشتی‌گیر، داور کشتی و مدیر ورزشی ایرانی بود. وی در المپیک رم و قهرمانی کشتی جهان ۱۹۶۱ یوکوهاما قضاوت کرد. در قهرمانی جهان یوکوهاما مدیریت تیم ملی کشتی آزاد ایران را برعهده داشت که با نخستین قهرمانی جهان ایران همراه شد. خادم حقیقت تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ۳ مرحله (۱۳۴۵–۱۳۴۶، ۱۳۵۱–۱۳۵۴ و ۱۳۵۶–۱۳۵۷) ریاست فدراسیون کشتی ایران را عهده‌دار بود.[۱]

سید محمد خادم حقیقت

سید محمد خادم حقیقت که طی سال های 1345 تا 1357 سه دوره ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده داشته است از تأثیرگذارترین نفرات در کشتی کشور بود که سابقه قضاوت در المپیک 1960 رم و رقابت های جهانی 1961 یوکوهاما را در کارنامه خود داشت.

وی همچنین مدیریت تیم ملی کشتی آزاد ایران را در رقابت های جهانی یوکوهامای ژاپن را برعهده داشت که تیم ایران را این مسابقات با سرمربیگری حبیب اله بلور و با مدال های طلای غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی،‌ منصور مهدی زاده، محمدعلی صنعتکاران، محمدابراهیم سیف پور، مدال نقره نصراله سلطانی نژاد و مدال برنز حمید توکل بعنوان قهرمانی دست یافت.


 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه