حواشی بازی عربستان و کره | صحبت های کلینزمن و مانچینی جای تامل دارد!!

سرمربی تیم ملی کره جنوبی گفت: عربستان تیم بسیار قدرتمندی بود و فکر می‌کردم که بازی ما تا این حد سخت باشد.

حواشی بازی عربستان و کره | صحبت های کلینزمن و مانچینی جای تامل دارد!!
کدخبر : 22911
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یورگن کلینزمن پس از صعود به مرحله یک چهارم جام ملت‌ها با برتری مقابل عربستان در ضربات پنالتی، اظهار داشت: افتخار داشتیم که در ماه سپتامبر مقابل عربستان دیدار دوستانه داشته باشیم و به نظرم در این دو ماه به تیمی فوق‌العاده تبدیل شدند. عربستان تیم بسیار قدرتمندی بود و فکر می‌کردم که بازی ما تا این حد سخت باشد.

وی افزود: در نیمه اول اشتباه کردیم و عربستان تیم برتر این نیمه بود. بین دو نیمه تغییراتی ایجاد کردیم و با بازیکنان صحبت کردیم که باعث شد بتوانیم ضرباهنگ مسابقه را بالا ببریم. خوشحال هستیم و باید یکی دو گل بیشتر می‌زدیم. هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند.

سرمربی تیم ملی کره جنوبی درمورد برتری تیمش در ضربات پنالتی توضیح داد: پنالتی را تمرین کرده بودیم اما انتظار زدن یک تا دو گل دیگر در ۹۰ را داشتیم زیرا فرصت های بیشتری داشتیم. عربستان هم موقعیت داشت. در نهایت کار به پنالتی رسید و این ضربات را تمرین کرده بودیم. عربستان تیم بسیار خوبی بود و حالا در انتظار مرحله بعدی هستیم.

کلینزمن و مانچینی

کلینزمن درمورد حواشی مربوط به ترجیح مصاف با عربستان به جای ژاپن در یک هشتم، توضیح داد: برخی‌ گفتند که دوست داشتم که کره جنوبی صدرنشین نشود تا با ژاپن بازی نکنیم. با این حال می‌خواستیم صدرنشین گروه باشیم تا زمان بیشتری برای ریکاوری داشته باشیم. تاوان این اتفاق (کسب رتبه دوم گروه) را دادیم. از کار کردن با این بازیکنان لذت بردم و دیدید آنها چه عملکردی در وقت اضافه داشتند.

وی عنوان کرد: در پنالتی هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و روی آن خیلی حساب نکردیم. جوّ خوبی بر تیم حاکم است و ریکاوری لازم را انجام می‌دهیم.

سرمربی کره جنوبی درمورد دیدار با استرالی در یک چهارم، گفت: استرالیا تیم بسیار باکیفیتی است و به هر تیمی احترام می‌گذاریم. هیچ بازی آسانی وجود ندارد. دیدار با عربستان، خوش‌بینی و خودباوری بسیار بالایی به تیم ما منتقل کرد که به آن نیاز داشتیم.

کلینزمن درمورد شانس قهرمانی تیمش عنوان کرد: قول قهرمانی ندادم. گفتم کره جنوبی تیم بسیار خوبی است و ما به هر تیمی احترام می‌گذاریم، اما تا پایان تلاش می‌کنیم. این تنها قولی است که می‌توانم بدهم. هر مسابقه دشوار است و با نتیجه صفر – صفر آغاز می‌شود. از هر مسابقه یاد می‌گیرم؛ مواردی چون شیوه بازی کشورهای عربی مانند مالزی نیست. مدت زیادی است که کره جنوبی قهرمان آسیا نشده و تلاش می‌کنیم که قهرمان شویم، اما قولی نمی‌دهم.

کلینزمن و مانچینی

روبرتو مانچینی پس از حذف عربستان در جام ملت های آسیا، اظهار داشت: بابت اینکه زودتر از تمام شدن ضربات پنالتی به رختکن رفتم عذرخواهی می‌کنم زیرا تصور کردم کار تمام شد. از بازیکنان هم به خاطر کاری که انجام دادند تشکر می‌کنم اما باید در آینده بهتر شویم.

وی در مورد ناموثر بودن بازیکنان تعویضی عربستان گفت: نیاز به بازیکنان تازه نفس داشتیم. به همین دلیل آن تعویض‌ها را انجام دادیم. به این بازیکنان جدید نیاز داشتم.

سرمربی تیم ملی عربستان در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران این کشور تاکید کرد: فکر می‌کنم اطلاعی از سطح تیم کره جنوبی ندارید. سطح این تیم خیلی بالا است و بازیکنان بزرگی دارند. اگر با این تیم در یک سطح بودیم می‌توانستیم صعود کنیم.

مانچینی درخصوص شرایط عربستان در جام ملت‌ها، عنوان کرد: خیلی ناراحت هستم به این خاطر که در آخرین دقیقه گل خوردیم و نمی‌دانم چرا داور ۱۰ دقیقه وقت اضافی گرفت. البته از این بابت خوشحال هستم ‌که بازیکنانم خیلی پیشرفت کرده‌اند. برای رسیدن به این وضعیت خیلی سخت کار کردیم. الان به این سطح رسیده‌ایم که در مقابل تیمی مثل کره خوب بازی کنیم.

تیم‌ ملی فوتبال عربستان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف کره جنوبی رفت و در ضربات پنالتی شکست خورد. روبرتو مانچینی، گرانترین سرمربی جام، در ثانیه‌های پایانی بازی رفتاری جنجالی از خود نشان داد که با انتقاد زیاد همراه شد. او قبل از پایان ضربات پنالتی، زمین بازی را ترک کرد و در کنار شاگردانش نماند تا به آنها دلداری دهد.

کلینزمن و مانچینی

همین مسئله باعث شد که هجمه‌ها علیه این سرمربی در فضای مجازی آغاز شود. یک کاربر در انتقاد به رفتار مانچینی نوشت: «تعویض‌های فاجعه‌بار، توقف بازی در بیست دقیقه آخر و از دست دادن برد قبل از پایان مسابقه  او به‌عنوان بزدل‌ترین و شکست‌خورده‌ترین مربی‌ای که فوتبال تا به حال دیده است، در تاریخ ثبت می‌شود.»

علی البلیهی، بازیکن حاشیه ساز فوتبال عربستان دوباره جنجال آفرین شد و این بار با «کشیدن موی سون هیونگ مین» خبرساز شد.

البلیهی، مدافع سرشناس سعودی ها پیش از این در جام جهانی با لیونل مسی درگیر شده بود و با ضربه زدن به پشت مسی در جام جهانی خبرساز شد. همچنین این بازیکن با رونالدو بازیکن النصر هم درگیری فیزیکی داشت. عربستان شب گذشته در ضربات پنالتی مغلوب کره جنوبی شد و از این رقابت ها حذف شد.

این بار مدافع حاشیه ساز الهلالی ها در بازی شب گذشته تیم ملی عربستان با کره به سراغ سون، ستاره تاتنهام رفت و موی سر این بازیکن را بدون هیچ دلیلی کشید که این اقدام عجیب بازیکن سعودی هیچ واکنشی از سوی ستاره کره نداشت./مشرق

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه