قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

قیمت دلار امروز بازار را با خاک یکسان کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

قیمت دلار امروز بازار را با خاک یکسان کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
کدخبر : 22903
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

بروزرسانی قیمت ارزها:چهارشنبه ۱۱ بهمن

ارز

قیمت (ریال)

دلار (بانکی) 42,000

یورو (بانکی) 45,386

پوند (بانکی) 53,257

درهم امارات (بانکی) 11,437

لیر ترکیه 19,200

فرانک سوئیس 674,800

یوان چین 81,200

ین ژاپن 394,680

وون کره جنوبی 440

دلار کانادا 434,700

دلار استرالیا 384,100

دلار نیوزیلند 356,000

دلار سنگاپور 434,700

روپیه هند 7,010

روپیه پاکستان 2,124

دینار عراق 454

لیر سوریه 232

افغانی 7,940

کرون دانمارک 84,400

کرون سوئد 55,700

کرون نروژ 55,800

ریال عربستان 155,650

ریال قطر 160,200

ریال عمان 1,519,700

دینار کویت 1,897,700

دینار بحرین 1,558,300

رینگیت مالزی 123,200

بات تایلند 16,440

دلار هنگ کنگ 74,600

روبل روسیه 6,670

منات آذربایجان 342,900

درام ارمنستان 1,450

لاری گرجستان 219,600

سوم قرقیزستان 6,530

سامانی تاجیکستان 54,100

منات ترکمنستان 174,000

رئیسی می‌خواست قیمت دلار را به ۵ هزار تومان کاهش دهد!

پژوهشگر اقتصادی درباره وضعیت قیمت دلار در اسفندماه گفت: پیش‌بینی دلار در ایران خیلی سخت است. دولت یک انتخابات را در پیش دارد و حتی حاضر است با از دست دادن ارز‌هایش قیمت را کنترل کند.

افزایش قیمت دلار و تنش‌های ارزی هفته اخیر، نگرانی‌هایی را نسبت به بازار شب عید ایجاد کرده است. این نگرانی‌ها که ناشی از افزایش تورم در اثر کسری بودجه و افزایش قیمت دلار است؛ یک نگرانی دیگر را هم ایجاد می‌کند. افزایش قیمت دلار در نتیجه تورم، خود به خود منجر به تورم بیشتر می‌شود و زیان آن را طبقه متوسط و فرودست پرداخت می‌کنند.

سعید اسلامی بیدگلی، پژوهشگر اقتصادی، درباره علل افزایش نرخ ارز در روز‌های اخیر گفت: همانطور که شما هم مطلع هستید، افزایش نرخ ارز با اتفاقات سیاسی در منطقه خلیج فارس پیوند دارد. بنابراین آغاز ماجرا از تنش‌های منطقه شروع شده است. البته طی یکسال گذشته مرتباً کارشناسان می‌گفتند که دولت سعی می‌کند ارز را بر خلاف قواعد اقتصادی در یک سطح نگه دارد. خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که جهش ارزی به بعد از عید موکول شود اما الان شاهد آن هستیم. البته پیش‌بینی نمی‌شود که جهش 200 درصدی مثل قبل داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: پیش‌بینی روزانه قیمت ارز از طریق متغیر‌های اقتصادی کار دشواری است. دولت این توانایی را دارد که با ارزپاشی مجدد، قیمت را کنترل کند و پیش‌بینی‌ها تا خرداد نزدیک 70 تومان هم بوده است اما با این اتفاق، دولت اگر یک برنامه‌ریزی درستی داشته باشد و بخشی از افزایش قیمت را بپذیرد، تأثیرات منفی کمتری در بلندمدت می‌گذارد.

او در رابطه با سود دولت از افزایش نرخ ارز بیان کرد: این بحث همیشه وجود دارد که دولت از جهش ارزی برای کسری بودجه استفاده کند. با توجه به تنش‌های اجتماعی ناشی از افزایش قیمت ارز، رفتار عقلانی نیست که دولت به خاطر این موضوع به تنش ارزی راضی شود. کسری بودجه هم اینقدر زیاد است که از این طریق جبران نمی‌شود. دولت‌ها عمداً قیمت ارز را افزایش نمی‌دهند چون رفتار عقلانی نیست و آسیب‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

این پژوهشگر اقتصادی در رابطه با تأثیر افزایش قیمت دلار بر افزایش تورم اظهار داشت: اینکه تورم قیمت ذاتی ارز را افزایش می‌دهد در تئوری‌های اقتصادی وجود دارد. یکی از روش‌های قیمت تعادلی ارز، محاسبه قیمت فعلی با نرخ اختلافی است. اگر دولت‌ها به افزایش طبیعی قیمت ارز تن بدهند، افزایش قیمت ارز اثرات تورمی کمتری خواهد داشت. وقتی دولت‌ها مقاومت می‌کنند و به سرکوب قیمتی دست می‌زنند، جهش ارزی منجر به تورم بیشتر می‌شود و در تمام اقتصاد تأثیر خواهد داشت.

اسلامی بیدگلی درباره وضعیت قیمت دلار در اسفندماه گفت: پیش‌بینی دلار در ایران خیلی سخت است. دولت یک انتخابات را در پیش دارد و حتی حاضر است با از دست دادن ارز‌هایش قیمت را کنترل کند. دولت اگر رفتار عاقلانه‌ای داشته باشد، سعی نمی‌کند در شب عید قیمت را کاهش دهد. شاید یک کنترل صورت بگیرد اما افزایش قیمت را می‌پذیرد. به نظر من ارز در محدوده 60 تا 65 تومان در شب عید باقی خواهد ماند.

 دلالان ارز در بازار دلایل افزایش قیمت دلار در این روزها را در ناآرامی های منطقه می بینند در حالی که منطقه چند ماهی است با ناآرامی مواجه است اما بازار ارز با ثبات است. بنابراین اخبار و فضای پیرامون رویدادهای منطقه بیش از آن که خود اتفاقات رخ دهد، عامل نوسانات بازار ارز است.

به گزارش ایران تحلیل، روزنامه کیهان با اعتراف به افزایش افسارگسیخته قیمت دلار، در عین حال اعلام کرد که بازار آرام است و خریدار وجود ندارد.

علیرغم تلاش دلالان برای گرم نگه داشتن خرید و فروش دلار و بالا نگه داشتن قیمت ها به صورت هیجانی، مشاهدات نشان می دهد که در میدان فردوسی، میدان استانبول و سبزه، رغبتی برای خرید دلار وجود ندارد – سه مکان مهم باز کردن خارجی. معاملات بورس دلالان فارکس در بازار، دلیل افزایش قیمت دلار امروز را ناآرامی های منطقه می دانند، در حالی که این منطقه چند ماهی است که با ناآرامی مواجه است، اما بازار ارز با ثبات بوده است. بنابراین اخبار و فضای پیرامون رویدادهای منطقه بیش از آن که خود اتفاقات رخ دهد، عامل نوسانات بازار ارز است.

این روزنامه افزود: در روزهای اخیر به دلیل تشدید ناآرامی ها قیمت دلار افزایش یافت و روز گذشته قیمت فروش این ارز از سوی معامله گران در محدوده ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد اما خریدار نداشت. اما برخلاف روزهایی که صف های خرید دلار در صرافی ها بسته بود و میدان فردوسی مملو از خریداران ارز بود. در حال حاضر با وجود افزایش قیمت ها خبری از صف خرید نیست و از آن زمان تا حد زیادی دلیل این افزایش قیمت بوده است و در حالی که این افزایش به دلیل اتفاقات سیاسی منطقه است، برخی نگران کاهش ناگهانی آن هستند. با آرام شدن نرخ ارز، سعی می کنند دلارهای خود را بفروشند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه