اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

منتظر کولاک برف و باران در این استان ها باشید | اخبار هواشناسی امروز 5 دی 1402

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی جو آرام و پایدار طی امروز و فردا از بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما دربرخی استان‌های نوار شمالی طی پنجشنبه و جمعه خبر داد.

منتظر کولاک برف و باران در این استان ها باشید | اخبار هواشناسی امروز 5 دی 1402
کدخبر : 22187
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است و در نوار شمالی کشور به‌ویژه در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما روی می‌دهد.

پنجشنبه با گذر امواج تراز میانی جو به‌تدریج در شرق اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی و بارش همراه با وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

تا ظهر جمعه بارش‌ها در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه می‌یابد و بعدازظهر با کاهش بارش در این مناطق در شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این در ارتفاعات زاگرس واقع در جنوب غرب و جنوب کرمان نیز رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام بوده و در کلان‌شهر‌های صنعتی تهران، کرج، البرز، اراک و اصفهان غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، امروز و فردا چهارشنبه خلیج‌فارس و از اواخر وقت پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

سازمان هواشناسی کشور از استقرار جوی آرام در غالب مناطق کشور طی امروز و فردا خبر داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز سه شنبه ۵ دی و فردا چهارشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود. در نوار شمالی کشور بویژه در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

فردا پنجشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از کشور به تدریج در شرق اردبیل سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی و بارش همراه با وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. همچنین در جنوب غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

تا ظهر جمعه بارش در گیلان مازندران گلستان و خراسان شمالی ادامه می‌یابد و بعد از ظهر با کاهش بارش در این مناطق، در شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار باران پیش بینی می‌شود. در ضمن در ارتفاعات زاگرس واقع در جنوب غرب کشور و جنوب کرمان نیز رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

شنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است. در کلانشهر‌های صنعتی همچون تهران، کرج، تبریز، اراک و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود. همچنین سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و از اواخر پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی شدید، به تدریج کاهش ابر پیش بینی کرد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۸ و کمینه دما ۷ درجه سانتی گراد خواهد بود.

افزایش آلودگی هوا تهران طی هفته آینده/ تا ۱ هفته باد و باران نداریم

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که از اوایل هفته آینده شرایط برای انباشت آلاینده‌ها در تهران فراهم می‌شود، گفت: تا یک هفته آینده در تهران بارندگی نداریم.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که هفته خوبی را برای تهران داشتیم، اظهار کرد: علاوه بر وزش باد عبور سامانه‌های جوی را در آسمان پایتخت داشتیم و شرایط برای آلودگی هوا فراهم نبود.

وی ادامه داد: فردا چهارشنبه مقداری غلظت آلاینده‌ها در تهران افزایش می‌یابد و روز پنجشنبه وضعیت بهبود می‌یابد. مجدداً از اواخر روز جمعه و به‌ویژه شنبه هفته آینده شرایط برای انباشت آلاینده‌ها در تهران فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که هفته آینده به احتمال زیاد هفته خوبی به لحاظ آلودگی هوا در تهران نداشته باشیم، افزود:‌ پیش‌بینی می‌کنیم حداقل تا اواسط هفته آینده بر روی شهر تهران جو پایداری حاکم است و وزش باد را به اندازه کافی برای تهویه هوا نخواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا سازمان هواشناسی درباره بارش‌ها نیز گفت: برای تهران تقریباً از روز سه‌شنبه به بعد انتظار بارش‌ را تا یک هفته آینده نداریم. در کشور نیز امروز اکثر مناطق کشور بدون بارش هستند و روز چهارشنبه نیز این‌گونه است.

ضیائیان بیان کرد:‌ روز پنجشنبه اما برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پیش‌بینی شده است. روز جمعه 8 دیماه نیز شاهد بارش در گیلان، مازندران، شمال شرقی خراسان رضوی، شمال خراسان شمالی و ارتفاعات کرمان بارش پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، روز شنبه در ارتفاعات استان کرمان بارش روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور خیلی انتظاری برای بارش نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه