اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار هواشناسی دوباره شروع شد | اخبار هواشناسی امروز 28 آذر 1402

سامانه بارشی جدید از روز جمعه (۱ دی)‌ در کشور پدیدار می‌شود. پیش از آن، در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به شرایط جوی روزهای آرامی را سپری خواهیم کرد.

هشدار هواشناسی دوباره شروع شد | اخبار هواشناسی امروز 28 آذر 1402
کدخبر : 22037
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز، سه‌شنبه (۲۸ آذر) نوار شمالی کشور برخلاف روزهای قبل، جوی آرام و پایدار را سپری می‌کند. کبری رفیعی به همشهری گفت: «در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) در ارتفاعات مناطقی از جنوب، جنوب شرق و شرق کشور افزایش ابر را پیش‌بینی می‌کنیم.»

او تاکید کرد: «ورود سامانه بارشی جدید به کشور را از روز جمعه(۱ دی) به تدریج از غرب کشور شروع می‌شود و مناطقی از شمال غرب و غرب را در برخواهد گرفت. همچنین ارتفاعات البرزی مرکزی هم تحت‌تاثیر سامانه بارشی جدید قرار می‌گیرد.»

سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد را از امروز، سه‌شنبه تا جمعه برای آلودگی هوا در برخی از شهرها صادر کرده است. کارشناس سازمان هواشناسی با تایید این موضوع گفت: «سه‌شنبه شهرهایی مانند تهران، اراک، اصفهان، یزد و اهواز با غلظت آلاینده‌ها مواجه هستند و در روز چهارشنبه سمنان و مشهد هم به شهرهای با آلودگی هوا اضافه می‌شوند.»

رفیعی عنوان کرد: «روز پنجشنبه نیز میزان غلظت آلاینده‌ها در شهرهایی مانند تهران، اراک، سمنان، اهواز، مشهد، اصفهان، یزد و تبریز افزایشی خواهد بود. همچنین در روز جمعه و پیش از ورود سامانه بارشی جدید آلودگی هوا در این شهرها ادامه خواهد داشت.»

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: «شاخص آلودگی هوا برای گروه‌های حساس، ناسالم است و توصیه می‌شود مردم از تردد غیرضروری در شهر پرهیز کنند.»

گزارش هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه ۱ دی ۱۴۰۲

این شرایط جوی روز دوشنبه در اصفهان، اهواز، یزد، سه‌شنبه در تهران، اراک، اصفهان، اهواز و یزد، چهارشنبه در تهران، کرج، اصفهان، اهواز، سمنان، مشهد، یزد و اراک، پنجشنبه در تهران، کرج، سمنان، اصفهان، اهواز، یزد، مشهد، اراک و تبریز و جمعه در تهران، کرج، قزوین، سمنان، اصفهان، اهواز، مشهد و یزد پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌ آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذیصلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی را توصیه می‌کند.

گفتنی است هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه