قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا کمرشکن شد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا کمرشکن شد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 21894
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا

بروزرسانی: دوشنبه 20 آذر - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 24,541,000

طلای ۲۴ عیار 32,721,000

طلای 18 عیار / 740 24,214,000

طلای دست دوم 24,213,830

آبشده کمتر از کیلو 106,400,000

مثقال طلا 106,290,000

انس طلا 2,014.35

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 294,080,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 258,030,000

نیم سکه تک فروشی 154,100,000

ربع سکه تک فروشی 103,900,000

سکه گرمی تک فروشی 57,200,000

تمام سکه (قبل 86) 256,000,000

نیم سکه (قبل 86) 124,000,000

ربع سکه (قبل 86) 63,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 52,210,000

حباب سکه بهار آزادی 16,760,000

حباب نیم سکه 33,330,000

حباب ربع سکه 43,390,000

حباب سکه گرمی 27,410,000

فارابی پاداش

شما اینجا هستید : صفحه اصلی » بخش های خبری » بازارهای موازی » بازار ارز و طلا » پیش بینی قیمت جهانی طلا در سال 2024

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۶کد خبر : 103138چاپ خبر0 نظر 

پیش بینی قیمت جهانی طلا در سال 2024

به گزارش شهر بورس به نقل از ایسنا، قیمت طلا در اول دسامبر به بالاترین حد خود رسید و در تمام هشت هفته گذشته به جز یک هفته پیشرفت کرده است.

چشم انداز شورای جهانی طلا در سال ۲۰۲۴ تنها ۵ تا ۱۰ درصد احتمال سناریوی اقتصادی را می‌بیند که بر قیمت طلا فشار نزولی وارد کند. شورای طلا پیش‌بینی می‌کند که برعکس، یک فرود اقتصادی ملایم یا سخت از قیمت طلا حمایت می‌کند و سناریوی دوم احتمالاً طلا را «به‌طور قابل توجهی بالاتر» می‌برد.

این پیش‌بینی نشان می‌دهد که افزایش اخیر قیمت طلا ممکن است قدرت را حفظ کند. قیمت طلا، بر اساس قراردادهای آتی برای تحویل در دسامبر، در اول دسامبر به بالاترین حد خود یعنی ۲۰۷۱ دلار در هر اونس رسید و در هفت هفته از هشت هفته گذشته افزایش یافته است.

قیمت طلا در سال جاری از ادامه خریدهای بانک های مرکزی سود برده است زیرا سرمایه گذاران در دو سال گذشته به طور فزاینده‌ای به طلا به عنوان محافظ تورم روی آورده‌اند.

بانک‌های مرکزی در سه ماهه سوم سال تا به امروز ۸۰۰ متریک تن طلا خریداری کردند. این نشان‌دهنده افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که خرید سالانه بانک مرکزی در نهایت به ۱۰۸۱ تن رسید.

طبق گزارش رویترز، تورم در اکثر اقتصادهای جهانی تعدیل شده است و سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای پیش بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد. به احتمال زیاد نرخ‌های پایین تر باعث کاهش بازده اوراق می‌شود. کاهش بازده اوراق قرضه در هفته‌های اخیر در واقع به افزایش رشد طلا کمک کرده است.

به گزارش رویترز، بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا را در روز دوشنبه پایین آورده است. از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد نرخ بهره و همچنین اطلاعات تورم آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۹۸ دلار و ۱۵ سنت رسید. طلا ۳.۳ درصد کاهش قیمت در هفته گذشته داشت که بدترین عملکرد آن طی دو ماه گذشته بود.

اطلاعات اشتغال آمریکا که در روز جمعه منتشر شد تا حدی انتظارها در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو را در سال آینده میلادی تغییر داد و ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را بالا برد. بنابراین طلا تحت فشار قرار گرفت.

طبق اطلاعات اقتصادی آمریکا لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور ۱۹۹ هزار در ماه گذشته میلادی افزایش یافته که بالاتر از انتظار اقتصاددان‌ها بوده است. بنابراین تاجران تا حدی از احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب نشینی کردند.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه نوامبر هستند که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و سرنخ‌های جدیدی در مورد سیاست فدرال رزرو در آستانه سخنرانی پاول در روز چهارشنبه ارائه دهد.

تا حد زیادی انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در این هفته روی ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد ثابت نگه دارد. اجلاس بانک‌های مرکزی اروپا، انگلیس، بانک نورگس نروژ و بانک ملی سوئیس هم در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

پایین آمدن نرخ بهره از سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا حمایت خواهد کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۸ کاهش به ۲۳ دلار و ۲۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۲ درصد کاهش ۹۲۰ دلار و ۴۸ سنت معامله می‌شود.

دیروز قیمت خانواده سکه عمدتاً بدون تغییر و با قیمت روز شنبه باقی ماند. اقتصاددانان انتظار دارند با نزدیک شدن به پایان سال، رشد کالاهای سرمایه ای از جمله سکه و طلا آغاز شود. آنها می گویند که نقدینگی بین بازارهای نقدشونده بیشتر شامل دارایی ها و بازارهای مرجع جریان دارد.

قیمت لایت سکه را فریز کنید

دیروز ۱۹ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان معامله شد و ۳۲ هزار تومان افزایش یافت. سکه بهار نیز به تعداد محدود پنج هزار تومان با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه کوچک شده است

قیمت طلا دیروز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۳ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با سه هزار تومان افزایش دو میلیون و ۴۵۱ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۲۱ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه در تمام نقاط کاهش یافت. سکه امامی ۱۲۶ هزار تومان، سکه بهار ۱۸۷ هزار تومان، نیم سکه ۴۴ هزار تومان، ربع سکه ۴۷ هزار تومان و سکه گرمی ۲۳ هزار تومان کاهش یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه