قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا تمام بازار را به زار درآورد | قیمت طلا امروز 11 آذر به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز شنبه 11 آذر ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا تمام بازار را به زار درآورد | قیمت طلا امروز 11 آذر به چند رسید؟
کدخبر : 21685
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا

بروزرسانی:شنبه 11 آذر 

عنوان نرخ قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 24,790,000

طلای ۲۴ عیار 33,054,000

طلای 18 عیار / 740 24,460,000

طلای دست دوم 24,459,840

آبشده کمتر از کیلو 107,480,000

مثقال طلا 107,380,000

انس طلا 2,041.60

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 293,530,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 259,850,000

نیم سکه تک فروشی 155,100,000

ربع سکه تک فروشی 104,900,000

سکه گرمی تک فروشی 58,750,000

تمام سکه (قبل 86) 258,000,000

نیم سکه (قبل 86) 125,000,000

ربع سکه (قبل 86) 65,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 48,330,000

حباب سکه بهار آزادی 15,250,000

حباب نیم سکه 32,670,000

حباب ربع سکه 43,560,000

حباب سکه گرمی 28,550,000

 در هفته نخست آذرماه به طور میانگین هر سکه طرح قدیم ۱۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

محمد کشتی آرای در خصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا به دلیل تحولات سیاسی دوباره سیر صعودی داشت و هر انس جهانی طلا با ۳۸ دلار رشد به ۲ هزار و ۴۰ دلار رسید و قیمت فلزاتی همچون نقره، پالادیوم و پلاتین هم افزایش یافت.

فعال بازار طلا بیان کرد: در حالیکه نرخ ارز در بازار ثابت بود و نوسانی نداشت، اما رشد طلای جهانی باعث شد که قیمت سکه و طلا در طول هفته سیر صعودی داشته باشد.

وی اظهار داشت: در هفته نخست آذرماه به طور میانگین هر سکه طرح قدیم ۱۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و سکه‌های یک گرمی تغییری نداشت.

کشتی آرای گفت: افزایش ۳۸ دلاری بهای انس جهانی موجب شد هر مثقال طلای آب شده نیز ۱۸۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشته باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۴۱ هزار تومان افزایش یابد.

وی افزود: حباب سکه با وجود افزایش قیمت تغییری نداشت و پنج میلیون تومان بود و در نتیجه عرضه و تقاضا متعادل بود.

این فعال بازار طلا بیان کرد: پیش می‌شود با توجه به تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه تا روز دوشنبه و شروع بازارهای جهانی قیمت سکه و طلا تغییری نداشته باشد.

پیش‌بینی مهم از قیمت طلا / طلا تا عید چقدر گران می‌شود؟

هفته گذشته بازار سکه و طلا روند افزایش قیمت‌ها را داشت البته این تغییرات آنچنان محسوس نبود به طوری که قیمت سکه تمام حدود ۱ درصد رشد کرد هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۱ و نیم درصدی در قیمت داشت.

این تغییرات بنابر گفته تحلیل گران متاثر از انس جهانی بود که به ۲۰۴۰ دلار رسید در همین رابطه عبادالله محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین وضعیت کلی بازار را باثبات عنوان کرد و گفت: روند هفته گذشته با ثبات بود بدون اینکه تغییرات خاصی در قیمت ها داشته داشتیم طلا همچنان در محدوده ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان قرار دارد سکه هم در حدود ۲۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

وی افزود: قابل پیش‌بینی بود که قیمت انس افزایش یابد هفته پیش شاهد بودیم که نرخ انس به ۲۰۴۰ دلار رسید.

محمدولی در پیش‌بینی از بازار سکه و طلا در هفته آینده نیز گفت: احتمالا هفته آینده قیمت‌ها در سطوح فعلی باقی خواهد ماند مگر اینکه انس جهانی تغییرات چشمگیر کاهشی یا افزایشی داشته باشد.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران آینده قیمت طلا در ماه‌های پایانی سال را نیز صعودی دانست و اظهار داشت:  برای ۴ ماه پایانی سال با توجه به پایان سال میلادی، چینی و سپس شمسی به دلیل تقاضایی که وارد بازار خواهد شد یک افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی پیش‌بینی می‌شود.

چرا قیمت طلا جهانی گران شد؟

کشتی‌آرای دو مسئله را عامل اصلی رشد انس عنوان می‌کند، به اعتقاد وی کاهش ارزش دلار و عدم تغییر شاخص‌های اقتصادی باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به سمت طلا حرکت کنند همین امر باعث افزایش قیمت انس جهانی طلا شده است. 

پیش‌بینی بازار طلا؛ انس جهانی چقدر به ۲۵۰۰ دلار نزدیک است؟

تحلیل‌گران بازار جهانی طلا معتقدند انتظار یک رکورد قیمتی جدید برای انس جهانی در ژانویه دور از ذهن نیست به اعتقاد رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران هم با توجه به پایان سال جدید میلادی پیش‌بینی‌هایی نشان می‌دهد انس جهانی حتی شانس رسیدن به ۲۵۰۰ دلار را هم دارد.

کشتی‌آرای اما معتقد است فعلا روند قیمت‌ها نوسان چشمگیری نداشته باشد وی می‌گوید: در شرایط کنونی تا دوشنبه هفته آینده قیمت‌ها در بازار بدون تغییر در سطح فعلی خواهند ماند. 

باتوجه به رکود ادامه‌دار تقاضا در بازار طلا و ثبات نرخ ارز کارشناسان معتقدند آینده قیمت طلا و سکه در وضعیت کنونی به انس جهانی وابستگی بیشتری خواهد اما اگر تغییرات محسوسی در نرخ ارز رخ دهد یا تقاضای فزاینده‌ای وارد بازار شود می‌توان انتظار صعودی بیشتری از پیش‌بینی‌های معمول برای بازار طلا و سکه متصور شد.

منتظر کاهش‌ قیمت طلا باشیم؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه را هم کاهشی کرد اما افزایش انس جهانی طلا در روز جاری قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.»

وی اظهار کرد: «فعلا دید فعالان بازار طلا به نوسانات قیمت دلار و تغییرات قیمت انس در بازارهای جهانی است. باید توجه داشت رویدادهای مهم سیاسی و اقتصادی جهانی، می‌تواند روی آینده طلا تاثیرگذار باشد.»

بذرافشان با تاکید بر اینکه قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده است افزود: «مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا نباشند. مگر اینکه انس جهانی یا نرخ ارز تغییر و نوسان خاصی داشته باشد.»

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند کاهش تقاضا در بازار طلا درباره راه‌های برون رفت از این رکود اظهار داشت: هزینه‌های تولید در صنعت طلا بالاست اگر دولت به بخش تولید ورود کند و بانک‌ها تسیهلات با بهره پایین بدهند می‌تواند نقش محوری در کاهش هزینه های تولید داشته باشد.

بذرافشان همچنین اضافه کرد: از طرف دیگر شرایط اقتصادی مردم از نظر معیشتی با توجه به تورمی که وجود دارد مساعد نیست این اتفاق نیز بازار طلا را تحت تاثیر قرار داده است و طلا اولویت اول هزینه‌های مردم نیست پس از صرف هزینه‌های جاری در ماه یا در سال اگر در کنارش اگر پس اندازی باشد مردم به سمت و سوی خرید طلا و سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌آیند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه