قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا همه را نا امید کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

بازار طلا و سکه این روز‌ها حرکت آن‌چنانی در قیمت‌ها ندارد و به نوعی می‌توان گفت بازار به یک آرامش قیمتی رسیده است.

قیمت طلا همه را نا امید کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 21370
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

بروزرسانی: چهارشنبه 24 آبان – 08:30

عنوان نرخ قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 24,169,000

طلای ۲۴ عیار 32,225,000

طلای 18 عیار / 740 23,847,000

طلای دست دوم 23,847,090

آبشده کمتر از کیلو 104,710,000

مثقال طلا 104,650,000

انس طلا 1,966.88

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 291,450,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 257,870,000

نیم سکه تک فروشی 153,100,000

ربع سکه تک فروشی 103,400,000

سکه گرمی تک فروشی 58,200,000

تمام سکه (قبل 86) 256,000,000

نیم سکه (قبل 86) 122,000,000

ربع سکه (قبل 86) 63,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 53,410,000

حباب سکه بهار آزادی 20,380,000

حباب نیم سکه 34,230,000

حباب ربع سکه 43,840,000

حباب سکه گرمی 28,880,000

دیروز قیمت‌ها در بازار طلا تقریبا در یک نرخ ثابت ماند. قیمت سکه در کانال ۲۸ میلیون تومان یک نوسان اندک داشت و در حدود ۵۰ هزار تومان گران شد. طلا هم در محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در حرکت بود.

با این حال، روند کلی بازار حاکی از آن است که قیمت سکه در طول یک هفته گذشته در حدود ۱۳ هزار تومان و طلا ۱۸ هزار تومان ارزان شده است.

بنا به این گزارش، در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران ۲ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان و هر فطعه سکه بهار آزادی ۲۸ میلیون د ۹۹۸ هزار تومان قیمت دارد.

در همین خصوص، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با این وضعیت اظهار داشت: علی رغم افزایش ۱۲ دلاری قیمت انس جهانی، در بازار‌های داخلی قیمت طلا و سکه کاهش یافت که دلیل این امر نبود تقاضا و افت نرخ ارز بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای هفته کاهش قیمت طبیعی در بازار داشتیم اضافه کرد: در این هفته نوسان ۱تا ۳ درصدی گاهی ۵ درصدی در بازار داشتیم که طبیعی است این نوسانات از انس جهانی و بازار ارز تاثیر می‌گیرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات بازار طلا و سکه گفت: پس از گذشت یک ماه قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده است صنعت طلا در بخش تولید شرایط بحرانی دارد باید مقداری سمت و سوی تقاضا برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شود مردم نیز حق دارند منتظر هستند ببیند آیا این ثبات قیمت مقطعی است یا دراز مدت.

بذارافشان افزود: فضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه مهیاست مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و زمانی که تصمیم می‌گیرند مبادلات خود را انجام دهند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان پیش بینی کرد قیمت‌ها در نهایت نوسان یک تا ۳ درصدی با همان شرایط کنونی ادامه داشته باشد.

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روزهای اخیر در محدوده ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا مرز ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است.

در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه‌ شب هم فلز گران‌بهای داخلی در حدود ۲۹ میلیون تومان به فروش رسید. فعالان بازار یکی از دلایل کاهش هیجانات در بازار سکه را به نزول قیمت طلای جهانی ربط می‌دادند. اما روز گذشته قیمت طلای جهانی جهش قابل‌توجهی را ثبت کرد و همین موضوع باعث شده برخی از سکه‌بازان نسبت به‌احتمال رشد قیمت سکه امیدوار شوند.

بررسی چارت طلا حکایت از آن دارد درحالی‌که روزهای گذشته قیمت اونس طلا تا مرز ۱۹۳۶ دلار پایین آمده بود روز سه‌شنبه قیمت این فلز زردرنگ تا نزدیک مرز ۱َ۹۷۰ دلار بالا رفت. قیمت جهانی طلا در پی گزارش فدرال رزرو ناگهان ۲۰ دلار جهش کرد. در حال حاضر هم – امروز چهارشنبه – قیمت جهانی طلا در نیم‌کره شرقی حوالی ۱۹۶۷ دلار است.

روز قبل تورم ایالات متحده بیشتر از انتظار کاهش یافت که انتظارات از افزایش نرخ بهره در این کشور را از بین برد.

از سوی دیگر، روز گذشته قیمت دلار در شروع معاملات نقدی تهران با ۵۱ هزار و ۵۰ تومان باز شد؛ اما در عصر به ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز دوشنبه ثبات را نشان می‌دهد. در پشت خط سه‌شنبه هم قیمت دلار نزولی شد و با ۵۱ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید.

در حال حاضر اگرچه برخی از سکه‌بازان نسبت به طلا امیدوارند اما برخی دیگر می‌گویند اگر قیمت دلار در روز جاری مرز ۵۱ هزار تومان را از دست دهد مسیر صعود سکه ناهموار خواهد شد.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز چهارشنبه ۲۴ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

 به نقل از تسنیم، کاهش ارزش دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور پس از انتشار گزارش تورم احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داده و قیمت طلا را یک درصد در روز سه‌شنبه بالا برد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۶۵ دلار و ۶۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۹۶۹ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا تغییری در ماه اکتبر نداشته و روند رشد تورم آهسته شده است. شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور طی ۱۲ ماه منتهی به ماه اکتبر ۳.۲ افزایش داشته، در حالی که در ماه سپتامبر برابر با ۳.۷ درصد بوده است.

تاجران عقیده دارند آرام شدن تورم به بانک مرکزی آمریکا اجازه می‌دهد روند افزایش نرخ بهره را متوقف کرده و آن را از ماه مه پایین بیاورد که به نفع فلزات گرانبها خواهد بود.

شاخص دلار ۱.۴ درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش یک روزه آن طی یک سال گذشته بوده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان شده و تمایل برای آن بالا می‌رود. اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا هم بدترین روز خود را طی ۸ ماه گذشته تجربه کرد.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر اطلاعات شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا هستند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۲۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۳ درصد کاهش ۸۸۸ دلار و ۴۹ سنت معامله می‌شود.

متخصصان عقیده دارند با توجه به دورنمای مثبت تقاضا برای نقره در صنعت، عملکرد این فلز گرانبها در آینده بهتر از طلا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه