با میل کردن ریز مغذی ها هم شاداب باش هم لاغر کن!!!

از این‌رو، به افرادی که رژیم کاهش وزن دارند، توصیه می‌شود که مصرف مقادیر متعادلی از مغزدانه‌های زیر را به‌منظور حفظ سلامتی و بهبود خلق‌وخو در دوران کاهش وزن در برنامه غذایی خودشان داشته باشند.

با میل کردن ریز مغذی ها هم شاداب باش هم لاغر کن!!!
کدخبر : 21359
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

چند مورد از مشکلاتی که ممکن است در طول دوران کاهش وزن برای بعضی افراد اتفاق بیافتند، عبارتند از کاهش دریافت ریزمغذی‌های ضروری، مختل شدن ترکیب بدن، خستگی‌های مزمن یا بروز بعضی از اختلالات خلقی.

از این‌رو، به افرادی که رژیم کاهش وزن دارند، توصیه می‌شود که مصرف مقادیر متعادلی از مغزدانه‌های زیر را به‌منظور حفظ سلامتی و بهبود خلق‌وخو در دوران کاهش وزن در برنامه غذایی خودشان داشته باشند.

در ادامه این مطلب به مغز‌هایی اشاره خواهیم کرد که عادت به مصرف آن‌ها در حین کاهش وزن می‌تواند کمک کننده باشد. این مغز‌ها عبارتند از:

گردو

گردو سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین گیاهی است و مصرف آن در میان‌وعده‌ها به کنترل اشتها کمک می‌کند. ترکیبات منحصربه‌فرد آنتی‌اکسیدانی در کنار اسید‌های چرب امگا-۳ موجود در گردو، علاوه بر کمک‌رسانی به فرایند کاهش وزن، سطح چربی بد خون یا LDL و همچنین سطح التهاب را در دوران کاهش وزن کمتر می‌کنند.

ریز مغذی

بادام زمینی

بادام زمینی از دیگر مغز‌های پیشنهادی برای دوران کاهش وزن است. این آجیل پرخاصیت، حجم زیادی از پروتئین گیاهی و فیبر غذایی را در خود جای داده است و می‌تواند تعداد دفعات احساس گرسنگی را در طول روز کاهش بدهد. مصرف بادام زمینی به تنظیم ترشحات هورمون‌های مرتبط با گرسنگی و سیری در بدن کمک می‌کند و استفاده روزانه از آن باعث می‌شود که شما در طول روز برای مدت‌زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید.

بادام درختی

بادام درختی سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین گیاهی است. از این‌رو گنجاندن آن در میان‌وعده عصر می‌تواند حس سیری طولانی‌مدتی به شما بدهد و جلوی ریزه‌خواری را بگیرد. مصرف منظم و متعادل بادام درختی در طول دوران رژیم لاغری به کاهش سطح چربی بد خون کمک می‌کند و مقادیر قابل قبولی از منیزیم برای بهبود خلق‌وخو را به بدن می‌رساند.

پسته

پسته نسبت به سایر مغزدانه‌ها دارای کالری کمتری است، درحالی که آنتی‌اکسیدان‌های ویژه‌ای را برای تنظیم فشار و کلسترول خون به بدن می‌رساند. مصرف متعادل و منظم پسته خام در دوران کاهش وزن به افزایش حس سیری، بهبود خلق‌وخو و پیشگیری از ریزه‌خواری در طول روز کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که پسته شور به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند برای دوران کاهش وزن مناسب باشد.

ریز مغذی

فندق

فندق سرشار از چربی‌های سالم و فیبر‌های غذایی مفید برای قلب است، درحالی که می‌تواند حس گرسنگی در بین وعده‌های غذایی اصلی را کنترل کند. مصرف فندق شدیدا به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کمک می‌کند و از همین طریق می‌تواند به بهبود شرایط عمومی کسانی که رژیم لاغری دارند، کمک کند. ویتامین E موجود در فندق، نوعی آنتی‌اکسیدان قدرتمند برای حفظ سلامت سیستم ایمنی در دوران کاهش وزن محسوب می‌شود.

ریز مغذی ها و درشت مغذی ها هر دو در رژیم غذایی اهمیت دارند. همه ما برای داشتن عملکردی درست و سالم بودن باید این مواد مغذی را دریافت کنیم. درشت مغذی ها (پروتئین، کربوهیدرات و چربی ) را باید در اندازه های بالا مصرف کنیم. اینها مواد مغذی هستند که انرژی و ساختار را در بدن مهیا می کنند. ریز مغذی ها نسبت به درشت مغذی ها در اندازه خیلی کمتری مورد نیاز هستند. این مواد مغذی کارهای بسیاری برای عملکرد مغز و بدن انجام می دهند. در این مقاله می خواهیم به بررسی نقش ریز مغذی ها و درشت مغذی ها در برنامه غذایی بپردازیم و ببینیم هرکدام را چه مواردی تشکیل می دهند و از چه نظر اهمیت دارند. نمایش فهرست مطالب (کلیک کنید) ریز مغذی ها کدامند؟ ریز مغذی ها را ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل می دهند و همچنین مواد شیمیایی که در گیاهان پیدا می شوند. همه ما به دریافت ریز مغذی ها نیاز داریم چون بدن انسان بسیاری از آنها را نمی تواند تولید کند. ورزشکاران و بدنسازان معمولا اهمیت بسیاری به درشت مغذی ها (پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها) در رژیم خود می دهند اما شاید گاهی ریز مغذی ها را کمتر مصرف کنند. به عنوان یک ورزشکار اگر می خواهید عملکرد و سلامتتان در حد قابل قبولی باقی بماند باید برنامه ویژه ای برای دریافت ریز مغذی ها نیز داشته باشید. ریز مغذی ها عبارتند از: ویتامین ها: مولکول های ارگانیکی هستند که نقش های مختلفی در بدن دارند اما در بیشتر مواقع به عنوان آنزیم مشترک، واکنش شیمیایی را تسهیل می کنند. ما بسیاری از این ویتامین ها را نمی توانیم درست کنیم بنابراین به مصرفشان نیاز داریم.

ریز مغذی

مواد معدنی: مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم عناصر منحصر به فردی هستند که از خاک، آب، گیاهان و حیواناتی که گیاه می خورند بدست می آیند. انسان ها باید مواد معدنی را از غذایشان بدست بیاورند تا مواردی مانند تنظیم مایعات بدن و انتقال اکسیژن به درستی انجام شوند. مواد شیمیایی گیاهی: اینها ترکیباتی هستند که در گیاهان و قارچ ها پیدا می شوند و نه ویتامین هستند نه مواد معدنی. حدود ۱۰.۰۰۰ نوع از این مواد تا به حال کشف شدند. این مواد مزایایی برای سلامت دارند از جمله کاهش التهاب و جلوگیری از ذخیره شدن چربی ها. حتما بخوانید: نقش ویتامین در لاغری ؛ ویتامین های لاغر کننده کدامند؟ ریز مغذی ها تا چه میزان در رژیم غذایی اهمیت دارند؟ اگر بخواهم ساده بگویم ریز مغذی ها مواد مغذی ضروری هستند. همانطور که گفته شد بسیاری از این مواد مغذی را خودمان نمی توانیم در بدن درست کنیم بنابراین باید از راه غذاها دریافتشان کنیم. آنها نقش های متنوعی در سوخت و ساز، عملکرد سیستم ایمنی، مغز و سیستم عصبی دارند.

برخی از راه هایی که بدنمان از این ریز مغذی ها استفاده می کند عبارتند از: رشد در کودکان رشد مغز پیشگیری از بیماری ها تسریع عکس العمل های متابولیک قوی ساختن استخوان ها تنظیم سطح مایعات بدن ساخت پروتئین انقباظ عضلات شکستن و تجزیه مواد سمی التیام زخم ها ریز مغذی ها را می توانید از مکمل ها نیز دریافت کنید اما بهترین راه برای جذب آنها منابع غذایی هستند بنابراین سعی کنید در طول روز از منابع متنوع غذایی استفاده کنید./خبرگردون

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه