اولین تصویر از محل کشف جنازه بازیگر فرندز | آقای بازیگر خودکشی کرد؟

تصویری از محل کشف جنازه متیو پری

اولین تصویر از محل کشف جنازه بازیگر فرندز | آقای بازیگر خودکشی کرد؟
کدخبر : 21001
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

متیو پری

بیوگرافی متیو پری

متیو لانگفورد پری (۱۹ اوت ۱۹۶۹ – ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳) هنرپیشه و کمدین آمریکایی-کانادایی بود. او بیشتر با ایفای نقش «چندلر» در سریال فرندز (۱۹۹۴–۲۰۰۴) شناخته می‌شد.

زندگی

متیو پری متولد ۱۹ اوت ۱۹۶۹ در ویلیامزتاون، ماساچوست دوران جوانی خود را در اتاوا گذراند جایی که تبدیل به یک ستارهٔ تنیس شد. مدتی بعد در ۱۵ سالگی به لس آنجلس کوچ کرد تا کنار مادر بزرگ و پدرش (جان بنت پری) زندگی کند. در این دوران علاقه وی به بازیگری افزایش پیدا کرد. او نخستین بازی خود را در سال ۱۹۸۷ و در سریال شانس دوباره انجام داد. در سال ۱۹۹۶ برای نخستین‌بار به خاطر سریال فرندز نامزد دریافت جایزهٔ بهترین کمدین آمریکایی شد.

روابط

متیو پری با جولیا رابرتس، یاسمین بلیث و لورن گراهام رابطه داشته‌است.[۴] او از سال ۲۰۰۶[۵] تا ۲۰۱۲ با لیزی کاپلان رابطه داشت. او از سال ۲۰۱۸ با مالی هرویتز در رابطه است و در سال ۲۰۲۰ از او خواستگاری کرد. البته این زوج از یکدیگر قبل از ازدواج جدا شدند

شهروندی

متیو پری شهروندی ایالات متحده آمریکا و کانادا را دارد.

مواد مخدر

متیو پری در سال ۱۹۹۷ پری یک برنامه ۲۸ روزه برای اعتیاد به ویکودین را گذراند. در سال ۲۰۰۰ او ۲۰ پوند(۹ کیلوگرم) به خاطر بیماری پانکراتیت کم کرد. انتشار چندین عکس از او که وضعیت آشفتهٔ وی از اعتیاد را نشان می‌داد جنجال‌های بسیاری به پا کرد.[۷] پری در سال ۲۰۰۱ برای ترک اعتیاد به اپیوئید (خصوصاً ویکودین و متادون)، آمفتامین و الکل دوباره یک دوره توانبخشی را گذراند.

درگذشت

جسد پری در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در جکوزی خانه‌اش در لس آنجلس پیدا شد. براساس گزارش‌ها علت مرگ او «غرق شدن» در جکوزی بوده‌است.

جوایز

متیو پری ۴ بار نامزد دریافت جایزه امی شده‌است که ۲بار نیز برنده جایزه شده.

او همچنین در سال ۲۰۰۶ به خاطر داستان ران کلارک نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد، که ان را دریافت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه