کتایون ریاحی | حواشی بازیگران

شغل جدید کتایون ریاحی لو رفت | خداحافظی کتایون ریاحی از بازیگری

عکس جدید کتایون ریاحی را در ادامه می بینید.

شغل جدید کتایون ریاحی لو رفت | خداحافظی کتایون ریاحی از بازیگری
کدخبر : 12708
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کتایون ریاحی  بازیگر سینما و تلویزیون متولد 10 دی سال 1340 در تهران است. کتایون ریاحی مدیرعامل و بنیانگذار بنیاد نیکوکاری کمک، کیش مهر کتایون، است. کتایون ریاحی دارای یک فرزند به نام پوریا می‌باشد که موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است. کتایون ریاحی در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بازی می کرد که محبوبیت او در این سریال دو چندان شد.  کتایون ریاحی در حال حاضر مدیرعامل موسسه کیش مهر کتایون است.

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی متولد 10 دی‌ ماه سال 1340 در تهران است. پدر و مادر وی شیرازی -گیلانی تبار هستند. او هیچ نسبتی با شهلا ریاحی دیگر بازیگر معروف ندارد. کتایون ریاحی در دانشگاه در رشته کارشناسی ادبیات و مردم‌ شناسی تحصیل کرده است. او خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است. وی یک پسر به نام پوریا دارد که هم اکنون در زمینه موسیقی فعالیت می کند. ریاحی سال ها است که یک بنیاد نیکوکاری را تاسیس کرده و هنوز هم در آن فعال است.

کتایون ریاحی با نویسندگی برای کودکان وارد دنیای هنری شد و مجموعه ای از قصه های او با نام (ضرب المثل های پدر بزرگ) به شکل نوار کاست منتشر شد. کتایون ریاحی با فیلم «پاییزان» در سال 1366 که همبازی امین تارخ بود معروف شد. 

کتایون ریاحی با سریال «پدرسالار» در سال 1372 در نقش زهرا همسر جمال، عروس بزرگ اسداله خان بیشتر شناخته شد. در سریال «پهلوانان نمی‌ میرند» در سال 1374 هم درخشید. 

اما ریاحی در مجموعه های «پس از باران» در سال 1378 و «شب دهم» در سال 1380 بازی قابل توجهی را از خود نشان داد. تا اینکه در سریال «یوسف پیامبر» در نقش زلیخا که بین سال های 1387–1383 ساخته شد نقش ماندگاری از خود به جای گذاشت.

مابین فیلم هایی که کتایون ریاحی در آن بازی کرده، می توان به «شام آخر» در سال 1380 اشاره کرد. وی در این فیلم همبازی محمدرضا گلزار بوده که جوایزی هم بخاطر این نقش برنده شده است. کتایون ریاحی سرانجام اما در خرداد ماه 1388 طی یاداشتی به سایت سیمافیلم، کناره‌ گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد.

کتایون ریاحی

جوایز و افتخارات کتایون ریاحی

سینما

بازیگر برگزیده منتقدان و جشن سینمایی دنیای تصویر/یوسف پیامبر 1390

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن/این زن حرف نمیزند 1383

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن/شام آخر 1382

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن/این زن حرف نمیزند 1382

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن/شام آخر 1381

جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی قاهره/شام آخر 1381

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن/شام آخر 1380

تلویزیون

بهترین بازیگر مردمی برگزیده جشنواره سیما

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه یوسف پیامبر

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه شب دهم

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه روزهای زندگی

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه فردا دیر است

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه پس از باران

کتاب های کتایون ریاحی

یک پنجره برای من

ماهی قرمز کوچولو

کتایون ریاحی در خرداد ماه 1401 با درج یک استوری از سعید پورصمیمی وی را به آزار جنسی متهم کرد. وی سپس با درج پستی و انتشار تصویری از خود متعلق به 25 سال قبل نوشت که مورد تعرض قرار گرفته است. این پست ها را در پیج شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و آن زمان سعید پورصمیمی برای فیلم برادران لیلا در فستیوال کن حضور داشت.

پس از درج این پست جنجالی، پانته آ بهرام و حمید فرخ نژاد به این حرکت اعتراض کردند و نام بردن افراد و متهم کردن آنها را به این شکل نادرست دانستند.

کتایون ریاحی

ماجرای خودکشی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «یک روز تاریک، تلخ و سیاهِ جور و ستم در اسفند ۹۵، تصمیم گرفتم جلوی قوه‌ی قضاییه خودسوزی کنم...

از چندنفری که می‌دانستند، تنها افشین یداللهی دست‌به‌کار شد، مثل همیشه، همچون یک فرشته... مرا واداشت بمانم و چند روز بعد خودش رفت...

اکنون هستم، ماندم و پیروز شدم و همچنان با شجاعت هستم ...

دخترم! سحر جان! متأسفم کسی نبود تو را از این کار منصرف کند...

بیایید همه به کمپین بیدار_شویم بپیوندیم و در این راه بیدار کنیم دختران و پسران سرزمینمان را...

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه