ترانه علیدوستی | حواشی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی با این کار همه رو خشمگین کرد

فیلمی از ترانه علیدوستی در فضای مجازی منتشر شده است که حواشی زیادی برای این بازیگر داشته است.

ترانه علیدوستی با این کار همه رو خشمگین کرد
کدخبر : 12656
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

ترانه علیدوستی بازیگر زیبای سینمای ایران که در آستانه ورود به 40 سالگی است در فیلم های ماندگار زیادی ایفای نقش کرده است. ترانه علیدوستی خانم بازیگر، فرزند نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال می باشد. ترانه علیدوستی تابستان 1390 در 26 سالگی با آقای علی منصور ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد. ترانه علیدوستی علاوه بر بازیگری رشته های صداپیشگی و نویسندگی نیز فعالیت دارد. ترانه علیدوستی توانسته است افتخارات زیادی کسب کند که میتوان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

ترانه علیدوستی بازیگر محبوب و مشهور کشورمان متولد 22 دی 1362 در تهران است. او در دبیرستان در رشته تجربی تحصیل نموده و دارای دیپلم کامپیوتر است و به زبان انگلیسی نیز تسلط زیادی دارد.

خانم بازیگر، فرزند نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال می باشد.

حمید علیدوستی متولد ٢١ اسفند ١٣٣4  در دوران جوانی در پست مهاجم برای تیم های تهران جوان، هما و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و در حال حاضر بازنشسته فوتبال است.

در سال 1379 وقتی 17 ساله بود در کلاس های بازیگری «امین تارخ» شرکت کرد و یکسال بعد در فیلم «من ترانه 15 سال دارم» در نقش ترانه پرنیان جلوی دوربین رفت

بازی درخشان او 4 جایزه معتبر داخلی و خارجی از جمله سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر را برایش به ارمغان آورد

 برای بار دوم سال 1382 در فیلم «شهر زیبا» به کارگردانی اصغر فرهادی بازی کرد و این همکاری را سال 1384 با این کارگردان در فیلم «چهارشنبه سوری» تکرار کرد

ترانه علیدوستی

من در تلویزیون بازی نمی‌ کنم، چون معتقدم یک خیانت فرهنگی است

قبلاً هم گفته‌ ام که کار نمی کنم و انتخابم را کرده‌ ام، حتی سریال‌ های سطح بالاتر ما نهایتاً دستخوش یک جهت گیری بی‌ موردی در پخش می‌ شوند

من کسانی را که در تلویزیون کار می‌ کنند قضاوت نمی‌ کنم ولی مردم حق دارند قضاوت کنند

بعد از بازی در فیلم «من ترانه 15 ساله دارم» در سال 1387 وقتی 25 ساله بود با حضور در فیلم «درباره الی» دوباره خود را ر زبان ها انداخت

با این حال شهرت فراگیر او سال 1393 با سریال «شهرزاد» در شبکه خانگی شروع شد و در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی سال 1396 هم حضور درخشانی داشت

ترانه علیدوستی در اولین بازیش در فیلم “من ترانه 15 سال دارم” در نقش” ترانه پرنیان” توانست جایزه سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره فجر، جایزهٔ نخل زرین از سومین جشنوارهٔ اجتماعی آبادان، جایزهٔ منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو (سوئیس) را کسب نماید.

دومین حضور او در سینما با فیلم “شهر زیبا” نیز با موفقیت همراه بود.اما پس از آن تا سال 1382 در عرصه سینما در فیلم دیگری شرکت نکرد و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی پرداخت.

ترانه علیدوستی

اوج شهرت ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی تاکنون در آثار سینمایی ارزشمندی مانند فروشنده، چهارشنبه سوری، درباره الی و... داشته و برای بسیاری از مخاطبان شناخته شده بود. ایشان در تلویزیون هیچ بازی نداشته اما در سریال نمایش خانگی پربیننده و پرطرفدار شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی توانست در نقش اصلی آن سریال (شهرزاد) بدرخشد و به اوج شهرت دست یافت.

ترانه علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم است ، او در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه کتاب «رویای مادرم» تألیف آلیس مونرو، جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن کسب کرد و چندین کتاب پرفروش و پر طرفدار دارد. 

ترانه علیدوستی سه تا شش سالگی خود را به دلیل حضور پدرش در لیگ های آلمان، در  این کشور گذراند به همین خاطر زبان آلمانی آموخت و  یک دوره کلاس مقدماتی زبان انگلیسی در نوجوانی را گذراند و خودآموز، این زبان را آموخت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه