امیر جدیدی؛ شانس اصلی کسب جایزه بهترین بازیگر مرد کن + تصاویر

بنابر پیش‌بینی گاردین از برندگان جشنواره کن، امیر جدیدی برای بازی در فیلم «قهرمان» شانس اصلی کسب جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی است.

امیر جدیدی؛ شانس اصلی کسب جایزه بهترین بازیگر مرد کن + تصاویر
کدخبر : 2046
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

#زندگی شخصی امیر جدیدی
#امیر جدیدی؛ از تنیس تا بازی مقابل دوربین
#امیر جدیدی و کسب سیمرغ
#ازدواج امیر جدیدی
#نقش‌آفرینی امیر جدیدی در فیلم قهرمان
#امیر جدیدی و شانس اصلی کسب جایزه بهترین بازیگر مرد

«امیر جدیدی» بازیگر ایرانی، بازیکن و مربی حرفه‌ای تنیس است؛ درخشش این هنرمند جوان در عرصه بازیگری تا جایی است که بسیاری امیر جدیدی را پدیده نو و موفق سینمای ایران می‌دانند. امیر جدیدی امروز در جایگاهی است که شاید بازیگران زیادی در آرزوی رسیدن به آن باشند. امیر جدیدی کار سینمایی خود را با فیلم «آفریقا» ساخته هومن سیدی آغاز کرد. امیر جدیدی در حال حاضر با جدیدترین ساخته اصغر فرهادی، فیلم «قهرمان» در جشنواره کن حضور دارد.

امیر جدیدی

زندگی شخصی امیر جدیدی

امیر جدیدی متولد 31 خرداد 1363، بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران است. او دارای مدرک کارشناسی مهندسی صنایع و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت MBA در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد است. جدیدی در زمینه بازیگری، تحصیلات آکادمیک ندارد، اما استعداد و نقش‌آفرینی‌های خیره‌کننده او تا حدی شگفت‌انگیز بود که با دیدن اولین بازی‌هایش، به سختی می‌توان باور کرد که آموزش آکادمیک ندیده است.

امیر جدیدی

امیر جدیدی؛ از تنیس تا بازی مقابل دوربین

امیر جدیدی فعالیت خود را با ورزش تنیس شروع کرد و یک ورزشکار و مربی حرفه‌ای تنیس است؛ تا اینکه با هومن سیدی آشنا شد و مدت‌ها به او تنیس آموزش می‌داد. در نهایت سال 1389 به پیشنهاد سیدی ابتدا در تئاتر روی صحنه رفت، سپس در فیلم «آفریقا» برای اولین بار بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

امیر جدیدی

امیر جدیدی

امیر جدیدی و کسب سیمرغ

امیر جدیدی در سال 1394 برای فیلم آریا به کارگردانی سهیل بیرقی در نقش آریا (زلزله) نامزد دریافت سیمرغ نقش مکمل مرد شد که این جایزه به نوید محمدزاده رسید. او تابه حال موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های عرق سرد و تنگه ابوقریب شده‌ است.

امیر جدید

ازدواج امیر جدیدی

امیر جدیدی ازدواج نکرده و مجرد است.

امیر جدیدی

نقش‌آفرینی امیر جدیدی در فیلم قهرمان

امیر جدیدی در تازه‌ترین نقش آفرینی خود با اصغر فرهادی همکاری کرده است. درخشش و بازی خیره‌کننده امیر جدیدی در فیلم «قهرمان» که در جشنواره کن ۲۰۲۱ حضور دارد، تحسین منتقدان سرشناسی را به دنبال داشته است.

امیر جدیدی

- «دیوید ارلیک/ ایندی وایر»: درخشش امیر جدیدی، تنها به خاطر دوست‌داشتنی بودن او نیست، بلکه به دلیل توانایی فوق‌العاده او در ایفای نقش «رحیم» است.

- «پیتر بردشاو/ گاردین»: بخش عمده موفقیت فیلم قهرمان، به دلیل نقش‌آفرینی هوشمندانه و دقیق امیر جدیدی است.

- «لی مارشال/ اسکرین دیلی»: اصغر فرهادی یک درام تحسین‌برانگیز را خلق کرده است که در مرکز آن امیر جدیدی با نفش‌آفرینی بی‌نظیر خود می‌درخشد.

- «دبورا یانک/ هالیوود ریپورتر»: نقش‌آفرینی امیر جدیدی در کاراکتر «رحیم» را به شدت همدلی برانگیز می‌کند به گونه‌ای که مخاطب در تمام افت‌و‌خیزهای داستان با او همراه می‌شود.

امیر جدیدی

امیر جدیدی

امیر جدیدی و شانس اصلی کسب جایزه بهترین بازیگر مرد

پیتر بردشا، منتقد سینمایی ارشد گاردین درباره شانس‌های دریافت نخل طلای کن مطلبی منتشر کرده است که اگر درست از آب دربیاید، تاریخ به نوعی تکرار شده است. او در پیش‌بینی‌اش جایزه بهترین بازیگر مرد را برای امیر جدیدی در نظر گرفته است. اگر این‌گونه شود، امیر جدیدی، دومین بازیگر ایرانی برنده جایزه در جشنواره کن خواهد شد.

امیر جدیدی

امیر جدیدی

 

آیا این خبر مفید بود؟

پرسش و پاسخ

  • آیا امیر جدیدی با فیلم قهرمان اصغر فرهادی می‌تواند به کسب جایزه در کن برسد؟ بله
    آیا امیر جدیدی شانس اصلی کسب جایزه بهترین بازیگر مرد کن است؟ بله
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه