با حساسیت به طلا خداحافظی کنید

با حساسیت به طلا خداحافظی کنید
کدخبر : 8779
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

یکی از مشکلاتی که هنگام خرید زیورآلات طلا مانند خرید گردنبند طلا ، خرید انگشترطلا و خرید گوشواره طلا برای اکثرافراد ،مخصوصا خانم ها  به وجود می‌آید، حساسیت داشتن به آن میباشد. این مشکل که بسیار آزاردهنده است باعث می‌شود تا نتوان با خیال راحت از خرید انجام داد .

گالری هنزاگلد در این مطلب به شما کمک می‌کند، تا بتوانید علاوه بر اینکه با علائم حساسیت به طلا آشنا شدید، به راحتی وبا یاد گرفتن چندین راهکار از حساسیت داشتن به طلا جلوگیری کنید.

 چرا استفاده از طلا برای برخی حساسیت هایی را دارا می باشد؟

کاربران هنزاگلد شاید برایتان جالب باشد که بدانید حساسیت به طلا، به خاطر وجود خود فلز طلا نیست ،بلکه به دلیل وجود فلزی به نام نیکل است که در ساخت طلا به جهت بالا بردن مقاومت آن و جلوگیری از شکنندگی از آن استفاده میشود و به همین علت، یکی از دلایل ایجاد حساسیت پوست به طلا وجود این فلز می باشد. اگر پوست شما به این فلز حساسیت داشت، باید بعد از استفاده از طلا، علائم خود را که اعم از خارش در ناحیه و قرمزی پوست است، طی  ۱۲ الی ۴۸ ساعت نشان دهد .

 نکته‌ای که در این میان وجود دارد، طلای سفید نسبت به طلای زرد حساسیت بیشتری ایجاد می کند. زیرا اصل طلا، به رنگ زرد می باشد و سازندگان طلا برای آن که رنگ طلا را به رنگ سفید تبدیل کنند از نیکل بیشتر استفاده خواهند کرد و همین عمل یک حساسیت عمقی را برای پوست ایجاد میکند. البته برای سفید کردن طلا می شود از فلز رودیم به جای نیکل استفاده کرد، ولی به دلیل گران بودن و در دسترس نبودن این فلز رودیم، از فلز نیکل استفاده می کنند.

یکی دیگر از مواردی که پوست دچار حساسیت می شود و حتی ممکن است از حساسیت داشتن به نیکل هم شدیدتر باشد ،کوچک بودن سایز زیورآلات یا به اصطلاح تنگ بودن آن میباشد. پوست بدن انسان همواره باید در معرض هوا قرار بگیرد. و وقتی افراد از زیورآلات تنگ استفاده می کنند، پوست واکنش نشان می دهد. پس به افرادی که زیورآلات تنگ استفاده می کنند، توصیه می‌شود زیورآلاتی انتخاب کنند که در هنگام تماس با پوست در وضعیت راحتی قرار داشته باشد و آسیبی به پوست بدنشان وارد نکند.

بیشتر بخوانید: راهنمایی جامع برای خرید اینترنتی انگشتر طلا

علائم حساسیت به طلا:

 افرادی هستند که پوست بدنشان در هنگام استفاده از هر نوع زیور آلاتی  مثل انگشترطلا،گردنبند طلا، گوشواره طلا  دچار حساسیت می شود .علائم حساسیت به این زیورآلات طلا عبارتند از :

  • سوزش و خارش
  • ورم کردن
  • سرخ شدن پوست و التهاب پیدا کردن
  • پوسته پوسته شدن
  • خشکی شدید پوست
  • ترک شدن پوست
  • تاول زدن
  • ایجاد لک و تیرگی بر روی پوست

در واقع پوست به همه زیورالات حساسیت نشان نمی دهد و در مقابل جنس و یا حتی عیار زیورآلات عکس العمل متفاوتی را نشان میدهد. بنابراین می‌توان آن دسته از زیورآلاتی که پوست در ارتباط با آنها دچار حساسیت می شود را خریداری نکنیم .البته خوب است بدانید که علائم حساسیت به طلا با علائم آلرژی های دیگر بسیار شبیه به هم هستند و تشخیص اینکه آیا پوست به طلا آلرژی پیدا کرده است یا به آلرژی های دیگر مثل اگزما، سخت می باشد.

راه های جلوگیری از ایجاد حساسیت :

حساسیت داشتن به طلا باعث می شود تا کسانی که علاقه زیادی به استفاده از طلا دارند ،از استفاده کردن آن دوری کنند. اما با رعایت چند روش که در ادامه هنزاگلد شرح می دهد ،می توانید از بروز این علائم حساسیت، جلوگیری کنید و دیگر نگران آن نباشید.

  1. آبکاری زیورآلات :

زیورآلات با هر جنسی که ساخته شده باشند بعد از گذشت چند سال دچار ساییدگی می‌شوند و این منجر می‌شود که مواد سازنده طلا مثل نیکل و مس با پوست به صورت مستقیم تماس برقرار کند و ایجاد حساسیت به پوست را آغاز شود. بنابراین اگر طلا و جواهرات را آبکاری کنید، این مشکل برطرف خواهد شد. همچنین می توان زیورآلات را با طلای خالص ۲۴عیار آبکاری کرد تا علاوه بر زرق و برق بیشتر، پوست هم آسیب کمتری ببیند و اگر از طلای سفید استفاده می کنید بهتر است آن را با فلز پلاتین آبکاری کنید ،زیرا حساسیت کمتری نسبت به نیکل دارد.

  1. خشک کردن پوست:

سعی کنید قبل از استفاده از زیورآلات ،پوست بدنتان را که در تماس با طلا قرار می‌گیرد را کاملاً خشک کنید. زیرا وجود رطوبت باعث می شود آلودگی بر روی سطح پوست قرار گیرد و در این صورت با افزایش علائم حساسیت رو به رو می‌شوید.

  1. استفاده از لاک برق ناخن:

 می توانید برای اینکه از تماس مستقیم طلا بر روی پوستتان جلوگیری کنید از لاک برق ناخن استفاده کنید. این یک راه حل آسان برای جلوگیری از حساسیت داشتن به طلا می باشد. فقط باید به یاد داشته باشید که این کار را چند روز یک بار انجام دهید.

2

  1. استفاده از کرم مرطوب کننده:

 یکی دیگر از راه های جلوگیری از تماس مستقیم طلا با پوست بدن (که عامل حساسیت می باشد) استفاده از کرم مرطوب کننده مرغوب است. کرم مرطوب کننده ،مانع از برخورد  مواد آلرژی‌زا با پوست می شود.

هنزگلد با استفاده از عیار متناسب با پوست واستفاده نکردن بیش از حد مواد شیمیایی حساسیت پوست به طلا را برای شما غیر ممکن میکند ومیتوانید برای راحتی بیشتر خرید آنلاین طلا را از این فروشگاه معتبر انجام دهید .

  1. در هنگام ورزش یا فعالیت از زیورآلات استفاده نکنید:

در هنگام ورزش کردن به دلیل آن که بدن بیشتر عرق می کند و عرق اسیدی می باشد و ممکن است این مواد اسیدی با طلا تماس برقرار کند و پوست دچار حساسیت شود ،پس بهتر است در حال ورزش از طلایی استفاده نکنید.

همچنین توصیه می‌شود برای جلوگیری از تماس طلا با مواد شوینده، که ممکن است ایجاد حساسیت کند ،در هنگام شستن ظروف یا لباسها از دیواراستفاده نکنید.

درمان حساسیت به طلا:

 اگر پوست حساسی دارید و فراموش کردید که راه های جلوگیری از حساسیت به طلا را رعایت کنید و دچار آلرژی شدید ،همچنین میتوانید از قرص ها و انواع پمادهای ضد حساسیت به فلزها ،استفاده کنید .البته که باید قبل از استفاده زیر نظر دکتر متخصص پوست باشید و سر خود دارویی مصرف نکنید.

کلام اخر:

در صورتی که با استفاده از طلا دچار حساسیت شدید می شوید، حتما به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است به یک داروی قوی تر نیاز داشته باشید. گاهی برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک در آینده، لازم است که به طور کلی از طلا استفاده نکنید.

اگر نمی دانید که بین طلا یا نیکل به کدامیک حساسیت دارید، به پزشک مراجعه کنید. پزشک معاینه پوستی انجام داده و در مورد تاریخچه پزشکی و خانواده شما سؤال خواهد کرد. بعضی از پزشکان می توانند بر اساس ظاهر پوست شما این تشخیص را انجام دهند. اما احتمالاً برای آزمایش بیشتر شما را به متخصص آلرژی یا متخصص پوست ارجاع می دهند.

3

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه