بنزین گران می شود، گرانی در پیش است؟

بنزین گران می شود، گرانی در پیش است؟
کدخبر : 4015
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

گران شدن بنزین آن هم به صورت یک شبه در آبان 98 و حواشی چندین روزه پس از آن از خاطر کسی پاک نشده است. اینک و در حالی که معیشت مردم در وضعیت هشدار قرار داشته و خط فقر از 10 میلیون تومان نیز عبور کرده است خبر گران شدن بنزین موج جدیدی از نگرانی را در جامعه به راه انداخته است.

طبق اخبار و حواشی چند روز گذشته پیرامون گرانی بنزین اینطور مشخص است که طرحی با عنوان "بنزین برای همه" تصویب شود که در صدد آن بنزین تا قیمت 20 هزار تومان برای هر لیتر افزایش قیمت را تجربه کرده و در ازای آن یارانه ای تحت عنوان یارانه بنزین به اقشاری که خودرو یا موتور سیکلتی در اختیار ندارند اعطا شود.

طی ماه های گذشته بسیاری از برندهای تولید کننده مواد خوراکی افزایش قیمت چند ده درصدی را بر روی بسیاری از محصولات خود اعمال کرده اند. این دسته از برندها افزایش قیمت بسته بندی محصولات خود را دلیل گران شدن محصولات خود دانسته اند، این در حالی است که بسیاری از این محصولات از خدمات چاپ لیبل استفاده کرده و هزینه های چاپ لیبل افزایش قیمتی نداشته است.

افزایش قیمت بنزین مطمئنا بهانه تازه ای را به برندهای تولید کننده در زمینه های مختلف خواهد داد تا بتوانند باز هم چندین درصد قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

باتوجه به اینکه گران شدن بنزین تاثیر مستقیمی بر روی افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی خوراکی و غیر خوراکی دارد باید دید آیا نمایندگان مجلس با قبول تبعات آتی این طرح موافق افزایش قیمت بنزین خواهند بود یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه