ورق st44 چیست؟ تفاوت ورق سیاه ST37 و ST44 در چیست؟

ورق st44 و ورق st37 دو ورق فولادی پرکاربرد با قابلیت شکل پذیری و انعطاف بالا می باشد ولی این دو ورق علی رغم شباهت ها دارای تفاوت های بسیار مهمی می باشند.

ورق st44 چیست؟ تفاوت ورق سیاه ST37 و ST44 در چیست؟
کدخبر : 21013
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

ورق فولاد st44 یکی از انواع ورق های فولادی پرکاربرد با شکل پذیری و قابلیت جوشکاری بالا است. این نوع ورق ها که از فولاد st44 کم کربن ساخته شده اند، در مصارف ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد. علاوه بر آن ورق st44 در ساخت قطعات و تجهیزات خودرو، هواپیما و ریل سازی نقش برجسته ای دارد. و ورق سیاه st37، از جمله ورق آهن تولید شده به روش نورد گرم است. در این روش ورق فولادی در دما و فشار بسیار بالا قرار می گیرند. ظاهر تیره رنگ، استحکام خوب در خمش و کشش، تنوع بالا و قیمت مناسب از ویژگی‌ های ورق سیاه است.

در این مقاله ابتدا به بررسی مزیای و کاربرد های ورق st44 و ورق st37 می پردازیم و سپس تفاوت های این دو ورق را بررسی می کنیم. پس اگر قصد خرید ورق ST 44 یا ورق سیاه ST 37 را دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید!

 

ورق st44 چیست؟

ورق st44 از فولاد ساختمانی st44 با نام تجاری فولاد 1.0044 ساخته شده است. این ورق فولادی که به صورت دقیق DIN 17100 ST44 گفته می شود با حداقل استحکام تسلیمی 265-275 مگاپاسکال مشخص می شود در دسته ورق فولادی نرم و با درصد کربن پایین محسوب می شود. همین امر باعث شده تا قابلیت جوشکاری و شکل پذیری بسیار خوبی داشته باشد. از این رو گزینه ای ایده آل برای صنایع ساخت و ساز و قطعات به شمار می رود.

مزایا و ویژگی های ورق st44

  • ورق فولاد st44 شکل پذیری و منعطف بودن به عنوان مهمترین مزیت و ویژگی ورق

  • قابلیت جوشکاری و ماشین کاری بسیار بالا

  • مقاومت و استحکام مناسب هم در فشار و هم در کشش

  • تنوع بالا در ابعاد و اندازه ورق st44 و فراهم کردن طیف کاربرد گسترده

  • امکان استفاده هم در مصارف ساختمانی و هم در مصارف صنعتی و ساخت قطعات

کاربرد ورق st44

امروزه ورق های فولادی از جمله ورق اس تی 44 کاربردهای بسیاری دارد. از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در انواع ساخت و سازهای ساختمانی

  • ساخت قطعات و تجهیزات صنعتی نظیر خودرو و…

  • قابلیت استفاده در تانکر، سیلندر گاز و صنایع نفتی

  • ورق st44 مناسب برای در ساخت انواع ریل و قطعات هواپیما

روش تشخیص ورق st44

اطمینان از کیفیت ورق فولاد st44 نقش تعیین کننده ای در استفاده از این نوع ورق دارد. ضمن آن که باتوجه به قیمت خرید ورق st44، این موضوع اهمیت دو چندانی می یابد. در این راستا بهترین روش تشخیص کیفیت ورق، انجام تست و آزمایش های مختلف است. آزمایش آنالیز شیمیایی مواد تشکیل دهنده، آزمایش کشش و استحکام از جمله آن هاست.

شاید انجام آزمایش برای تمامی خریداران امکان پذیر نباشد یا کمی هزینه بر باشد. از این رو خرید از شرکت های تجاری فعال و معتبر در زمینه آهن آلات، روش خوبی برای تشخیص ورق st44 اصل می باشد. چراکه پشتوانه و سابقه بالای مجموعه می تواند تا حد زیادی تضمین کننده کیفیت محصولات باشد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت ورق st44 با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید یا به سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com مراجعه نمایید.

ورق سیاه st37 چیست؟

ورق سیاه st37 را می توان پرکاربردترین ورق فولادی دانست. این نوع ورق آهن معمولاً به روش نورد گرم تولید می شود. ورق سیاه سطح ظاهری خوبی ندارد و به علت فرآیند نورد گرم، یک لایه اکسید، روی آن را پوشانده است. این لایه اکسیدی تیره و مات بوده و تقریبا سیاه رنگ است. به همین دلیل در بازار به آن، ورق سیاه گفته می‌شود.

آلیاژو استاندارد ورق سیاه st37

عناصر مختلفی در ساخت ورق St37 مورد استفاده قرار می گیرد. فسفر، گوگرد، کربن و آلومینیوم از مهمترین آن هاست. این عناصر دارای خواص منحصر به فردی بوده که ویژگی های خاصی به ورق می بخشد.

استاندارد ورق سیاه st37 می توان به : DIN 17100 , EN 10025, EN 10222-1, EN 10250-1 and EN 10250-2 اشاره کرد.

کاربرد ورق آهن سیاه

  • استفاده از ورق در ساختمان سازی ، سوله سازی و ورق سقف سوله

  • قابلیت کاربرد در ساخت انواع پروفیل فولادی

  • ساخت انواع لوله فولادی مانند لوله گاز، لوله سیاه و…

  • صنایع بزرگی نظیر کشتی سازی و تولید مخازن و تانکر

  • به عنوان ورق قطعات فولادی و تجهیزات خودرو

ورق سیاه معمولاً به صورت رول و یا شیت (صفحه) و در ضخامت های مختلف عرضه می شوند. ورق سیاه ۲ میل، ورق سیاه ۴ میل، ورق سیاه ۶ میل و ورق سیاه ۱۵ میل از جمله این موارد می باشد.

مزایای ورق آهن سیاه چیست؟

ویژگی‌ ورق آهن سیاه سبب شده تا این محصول دارای مزایا و معایبی باشد. از جمله مزایای ورق سیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتجاع پذیری خوب

  • قابلیت ماشین‌کاری

  • مقاومت کششی بالا

  • استحکام بالا

ورق سیاه معمولاً به صورت رول، برشی و فابریک (شیت) در بازار موجود میباشد. فولاد مبارکه اصفهان با توجه به تولید ورق فولادی در ضخامت های پایین، توانایی عرضه ورق بصورت رول و فابریک را دارا میباشد اما از آنجاییکه شرکت های اکسین و کاویان ورق هایی با ضخامت بالا تولید میکنند صرفا امکان عرضه این محصولات بصورت شیت میباشد.

ورق سیاه با ضخامت کم (کمتر از ۱۵ میلی متر)

در تولید ورق سیاه نازک یا همان ضخامت های کم، ورق فولاد مبارکه کیفیت بالاتری دارد. البته این بدان معنا نیست که کیفیت ورق های تولیدی دو شرکت فولاد اکسین اهواز و فولاد کاویان اهواز پایین است. بلکه با توجه به تجربه و فرآیند ساخت، کیفیت ورق سیاه کمتر از ۱۵ میلی متر در شرکت فولاد مبارکه اصفهان بالاتر است.

ورق سیاه ضخیم (بالای ۱۵ میلی متر)

در حال حاضر فقط دو شرکت اکسین و کاویان در زمینه تولید ورق های ضخیم فعالیت دارند. در بین این دو نیز محصولات شرکت اکسین از کیفیت بالاتری نسبت به کاویان برخوردار است.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت ورق سیاه ST37 با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید یا به سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com مراجعه نمایید.

ورق سیاه st37

خلاصه تفاوت ورق st44 با ورق st37

ورق فولاد st44 در کنار ورق سیاه st37 از جمله ورق های پرکاربرد فولادی محسوب می شود. ترکیب شیمیایی یعنی همان درصد عناصر سازنده، مقاومت، وزن ورق و شکل پذیری از مهمترین تمایزات آن هاست.

ولی به طور کلی ورق st44 به دلیل داشتن کربن بیشتر استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به ورق st37 دارا می باشد و از طرفی ورق st37 به دلیل داشتن کربن کمتر نسبت به ورق فولاد st44 دارای انعطاف پذیری و ماشین کاری بیشتری می باشد.

دریافت قیمت و خرید ورق st37 و ورق st44

شرکت فولاد جهان مهر با بیش از 50 سال تجربه و فعالیت تخصصی در زمینه فروش ارائه بهترین قیمت ورق سیاه و ورق آلیاژی مانند: ورق st44 , a283 , a516 gr 70 , st52 , a283 , ck45 , 17mn4 , s355j2g3 , s235jr , s275jr , St52 normalize ، انواع پروفیل فولادی نظیر میلگرد، نبشی، لوله بدون درز ، لوله سیاه درزدار آماده ارائه انواع خدمات است.

امکان ارسال به سراسر ایران، تضمین بهترین قیمت در طول پروژه و تنوع بالای محصولات از مزایای فولاد جهان مهر است. شما مخاطبان گرامی برای آگاهی از قیمت روز انواع ورق سیاه و ورق آلیاژی و همچنین مشاوره تخصصی می‌توانید با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰ تماس بگیرید یا به سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com مراجعه نمایید.

خرید ورق st44

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه