خرید خودرو | ثبت نام خودرو

خرید خودرو بدون قرعه کشی آغاز شد | تحویل فوری خودرو به قیمت کارخانه

خودروهای دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم تیپ ۱ و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ بهمن موتور روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه از طریق بورس کالا به فروش می رسند.

خرید خودرو بدون قرعه کشی آغاز شد | تحویل فوری خودرو به قیمت کارخانه
کدخبر : 9854
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.آقای محسن علیزاده گفت، از امروز خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

 

شرکت بهمن موتور در راستای پاسخ به نیاز بازار طرح جدید فروش خودروهای SUV دیگنیتی و فیدلیتی را اجرا می کند. بر اساس اعلام شرکت بهمن موتور فروش خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلتی پرایم 5 و 7 نفره در روز چهارشنبه 26 مرداد شروع می شود و ثبت نام تا پایان همان روز برای مشتریان از طریق سایت بورس کالا انجام خواهد شد. 

دیگنیتی پرایم با قیمت 821 میلیون و 500 هزار تومان، فیدلیتی پرایم 5 نفره با قیمت 758 میلیون و 500  هزار تومان و فیدلیتی پرایم 7 صندلی با قیمت 772  میلیون تومان به فروش می رسند. موعد تحویل خودروهای عرضه شده نیز 23 مهر ماه اعلام شده است.

مشتریان می توانند در تاریخ 26 مردادماه با مراجعه به سایت بورس کالا  برای خرید اقدام کنند. البته هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش و خرید تنها یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره‌گذاری خودرو نیز تنها برای خریدار اصلی صورت خواهد گرفت. خریدار با توجه به قیمت نهایی فروش ملزم به پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و همین‌طور پرداخت مالیات و عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، پلاک و هزینه شخص ثالث است.

خرید خودرو

آغاز کلاف ماجرای عرضه خودرو در بورس کالا به اینجا باز می گردد ؛که اولین خودروی پذیرشی شاهین بود که بنا شد  حداقل ۸۰ درصد از تولید سالانه این خودرو  در بستر بورس کالا مورد معامله قرار گیرد و اکنون این محصول در انتظار عرضه است.

 محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در بیست و یک تیر در توئیتی نوشت: شورای عالی بورس و اوراق بهادار ، امروز عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صمت مصوب کرد. بنابر این مقرر شد برخی کلاس‌های خودرویی با هماهنگی وزارت صمت به طور کامل در بورس کالا عرضه شوند.

آغاز کلاف ماجرای عرضه خودرو در بورس کالا به اینجا باز می گردد ؛که اولین خودروی پذیرشی شاهین بود که بنا شد  حداقل ۸۰ درصد از تولید سالانه این خودرو  در بستر بورس کالا مورد معامله قرار گیرد و اکنون این محصول در انتظار عرضه است.

۲۲ اردیبهشت  آقای حسن الهیاری مدیرکل نظارت بر کالا‌های فلزی و معدنی سازمان حمایت در نامه‌ای با عنوان درخواست تجدید نظر در فرآیند پذیرش خودرو به مدیرعامل بورس کالای ایران اعلام کرده بود که باید از عرضه خودرو در بورس کالا ممانعت شود.

اما بعد از گذشت ۶  روز از این نامه اولین عرضه خودرو در بورس کالا رقم خورد. در نخستین روز از عرضه خودروی  کارا در بورس کالا، ۱۰۳ دستگاه از این خودرو شامل ۵۸ دستگاه کارا دو کابین و ۴۵ دستگاه کارا تک کابین در تالار خودرو بورس معامله شد. از این حجم ۵۵ دستگاه در تالار معاملات و ۴۸ دستگاه در سیستم معاملات مچینگ داد و ستد شد. بعد از آن نیز دو  خودروی فیدیلیتی و دیگنیتی هم در بورس کالا پذیرش شدند.

عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه جهت شفافیت آماری برای این صنعت است/نباید استثنای برای عرضه خودر در بورس کالا در نظر گرفته شود

 ۱۸ خرداد عرضه خودرو در بورس کالا  به دستور معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، متوقف شد و تصمیم نهایی آن به شورای عالی بورس واگذار شد.

آقای رسول علی‌ محمدی فعال در بورس کالا گفت:  برای این که عرضه خودرو در بورس کالا تداوم پیدا کند باید  تمام عرضه خودرو، در بورس کالا انجام گیرد تا بتوان بررسی درستی از نحوه عرضه انجام داد. اگر عرضه‌ها ناقص باشد و تنها خودرو‌های خاصی در بورس کالا عرضه شوند, قطعا به عنوان یک سیاست شکست خورده از این طرح یاد خواهد شد. در کل نباید استثنای برای عرضه در بورس کالا در نظر گرفته شود.

فعالان صنعت خودرو و بورس کالا معتقدند؛ اگر این عرضه‌ها به صورت اوصولی درست و رعایت تمام نکات انجام گیرد بخشی از مشکل صنعت خودرو که مربوط به وجود اختلاف بین قیمت کارخانه و قیمت بازار است در این رویداد مرتفع می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه