یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | افزایش یارانه نقدی

حساب سرپرستان خانوار پر پول شد | واریز یارانه نقدی مرداد

بنا بر سوابق پرداختی ها، یارانه نقدی پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ، به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

 حساب سرپرستان خانوار پر پول شد | واریز یارانه نقدی مرداد
کدخبر : 9807
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

این در حالی است که بیست و ششمین قسط وام یک میلیون تومانی کرونا به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه خانوار کسر خواهد شد.

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و سی و هشتمین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به مردادماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

افراد حاضر در دهک اول تا سوم در مرداد ماه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این میزان برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده‌اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود.

تنها ۴۸ ساعت به واریز یارانه مرحله مرداد ماه ۱۴۰۱ باقی مانده است و با توجه به کاهش میزان یارانه دریافتی در مرحله پیشین، حالا سوال یارانه بگیران این است که در این مرحله میزان دریافتی آن‌ها چه میزان خواهد بود.

در مرحله ۱۳۷ پرداخت یارانه‌های نقدی، برخی یارانه بگیران گفته بودند که به میزان ۳۵ هزار تومان از مجموع یارانه دریافتی آن‌ها کاسته شده است. بررسی ما نشان می‌دهد که در این مرحله هم این دسته از یارانه بگیران به همان میزان از دریافتی شان کسر می‌شود.

علت کسر مبلغ ۳۵ هزار تومان هم به دریافت وام کرونا در سال ۱۳۹۹ بر می‌گردد. در آن‌ سال بخش اعظم یارانه بگیران در دو مرحله تیر ماه و آذر ماه یارانه یک میلیون تومانی دریافت کردند و قرار شد اقساط آن در سر ماه از یارانه آنها کسر شود.

در چنین شرایطی، افرادی که تیر ماه ۱۳۹۹ وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده اند، تاکنون ۲۴ قسط را پرداخت کرده اند و باید تا دی ماه امسال هم شش قسط دیگر پرداخت کنند. اما سرپرستان خانواری که در دی ماه ۹۹ وام به حساب شان واریز شده است، ۱۸ قسط را پرداخته اند و همچنان تا مرداد ماه سال آینده باید اقساط این وام را بپردازند.

در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ بنابراین افراد حاضر در دهک اول تا سوم در مرداد ماه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این میزان برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اما اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کاسته می‌شود. مثلا اگر خانواده‌ای سه نفره هستید و در دهک اول تا سوم قرار دارید، باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب تان واریز شود که با کاستن قسط ۳۵ هزار تومانی وام کرونا این میزان به یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌رسد.

یارانه نقدی

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به اقشار ضعیف جامعه موجب افزایش قدرت خرید این قشر و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: پرداخت یارانه نقدی به جای یارانه پنهان و واقعی شدن قیمت کالاهای اساسی با عکس کاهش ضریب جینی در جامعه شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: ما امروز شاهد هستیم که دهک ضعیف جامعه به ازای هر فرد ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این مساله قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش داده و موجب کاهش ضریب جینی شده است.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: پیش از این یارانه‌ها به صورت پنهان به کالاها تخصیص می‌یافت در تخصیص یارانه‌ها به صورت پنهان اقشار مرفه جامعه بیشترین بهره را از یارانه‌ها می‌برند اما در حال حاضر و با واقعی شدن قیمت‌ها یارانه کالاها به صورت هدفمند به اقشار ضعیف جامعه پرداخت می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگرچه یارانه نقدی که پرداخت می‌شود، جبران کننده تورم موجود نیست اما بخش قابل توجهی از آن را پوشش می‌دهد و قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که در مورد کسانی که یارانه آنها قطع شده بررسی‌های لازم صورت گیرد تا کسانی که حقشان در این زمینه تاکنون تضییع شده، احیا شود.

​سید احسان خاندوزی درباره نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ارائه کالابرگ از سوی دولت در شهریور برای ادامه روند پرداخت یارانه‌ها به این شیوه گفت: ارائه کالابرگ منوط به این است گزارش استقرار زیرساخت‌های فنی خدمت آقای رئیس‌جمهور ارائه شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: این گزارش قرار است تا آخر مرداد ماه توسط دوستان ارائه شود. امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌پذیرند بعد از چندین سال دریافت یارانه به صورت نقدی کالابرگ دریافت کنند، گفت: با توجه به اینکه پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتماً حمایت اولیه صورت بگیرد در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • علی اکبر
    0

    چرا قابل برداشت نیست

  • محمد
    0

    یجوری میگن پرپول شد انگار نمیدونم چقدر واریز کردن 🤣

  • ناشناس
    0

    دوستان با یارانه این ماه من به پورش خریدم شما چطور؟!!!!!😭😭😭😭😭😭

  • A
    0

    با این تورم کاربرد جمله ی حساب سرپرستان پر پول شد خنده دار است. 🤣🤣😡😡

  • امیر
    0

    یو هو پولدارشدیم خدایاشکرت

  • علب
    0

    سلام همچنان میگیدیارانه واریز شدجیب مردم پراز پول شد انگارشماها خرید نرفتید

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه