بیمه بازنشستگان | ثبت نام بیمه بازنشستگان

خبر مهم برای بازنشستگان | تغییرات جدید در بیمه بازنشستگان

ماده 2 طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی امروز در مجلس به تصویب رسید.

خبر مهم برای بازنشستگان | تغییرات جدید در بیمه بازنشستگان
کدخبر : 9658
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیمه بازنشستگان یکی از پرطرفدارترین بیمه ها بشمار می آید. افراد میتوانند با استفاده از بیمه بازنشستگان از مزایایی برخوردار شوند. حق بیمه بازنشستگان همواره دچار تغییر و تحولاتی میشود.بیمه بازنشستگان برای افراد از اهمیت بالایی دارد چون نقش یک حامی را برای آنها ایفا میکند. در ادامه توضیحات جدیدی از بیمه بازنشستگان میخوانید.

بیمه بازنشستگان

شرایط نقل و انتقالات جدید بیمه بازنشستگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی را بررسی کرده و ماده ۲ این طرح را به تصویب رساندند.

تاریخ اجرای قانون جدید بیمه بازنشستگان

بر اساس ماده ۲ این طرح؛‌ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی در مورد اشخاصی که به علت انتقال، استعفاء، بازخریدخدمت، اخراج، انفصال دائم و همچنین تغییرات ساختاری ناشی از ادغام، انحلال و واگذاری‌ها، رابطه استخدامی آنان با دستگاه متبوع قطع و به تبع آن از عضویت و شمول صندوق بازنشستگی مربوط خارج شده یا می‌شوند یا به سبب تبدیل وضع استخدامی مشترک صندوق جدید شده یا بشوند، امکان‌پذیر می‌باشد.

نقل و انتقال به سایر صندوق های پرداخت کننده مستمری ممنوع

بر اساس تبصره ۱ این ماده، نقل و انتقال سوابق حق بیمه یا کسور بازنشستگی پس از برقراری حقوق بازنشستگی، ازکارافتادگی و یا مستمری بازماندگان از صندوق پرداخت کننده مستمری به سایر صندوق‌ها ممنوع است.

بر اساس تبصره ۲ این ماده؛ کلیه اشخاصی که کسور بازنشستگی یا حق بیمه خود را به هر علت، از صندوق بازنشستگی ذیربط دریافت نموده یا بنمایند، امکان انتقال کسور بازنشستگی یا حق بیمه آنان ممنوع می‌باشد.

بیمه بازنشستگی یکی از انواع طرح‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری است که فرد بیمه شده می‌تواند در مدت مشخص شده در بیمه نامه مستمری مادام العمر بگیرد. این بیمه نامه توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شود که انتخاب طرح و شرکت با توجه به تعدد طرح‌ها شاید کار سختی باشد چراکه انتخاب شرکت معتبر و توانگر و درست نهایتا مستمری خوبی را برای فرد به همراه خواهد داشت.از این رو می خواهیم در ادامه نگاه کلی به انواع بیمه بازنشستگی داشته باشیم.

بهترین بیمه بازنشستگی در ایران در سال ۱۴۰۰

با توجه به طرح‌های جدیدی که توسط شرکت‌های مختلف بیمه برای بیمه‌های بازنشستگی ارائه شده، می‌توان با بررسی هر کدام از طرح‌های مختلف بهترین بیمه نامه را انتخاب و خریداری کرد. در ادامه به بررسی پوشش‌ها و مزایای هر کدام از انواع بیمه های بازنشستگی می‌پردازیم که می‌توانید با بررسی هر کدام از انواع بیمه نامه بهترین بیمه بازنشستگی را انتخاب نمایید. البته چند نکته قبل از خرید بیمه بازنشستگی را باید مد نطر داشته باشید:

    سطح توانگری بیمه ای آن شرکت در انتخاب شرکت بیمه بسیار مهم می‌باشد. شرکت‌های بیمه با سطح توانگری بالا می توانند سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشند.

    شرکت‌های بیمه با پرداخت سود مشارکت بالا در سال های اخیر را انتخاب کنید.

    شرکت‌های با پوشش بالای بیمه ای را انتخاب نمایید

    شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که مدت طولانی مستمری پرداخت کند.

بهترین بیمه بازنشستگی زنان خانه دار

یکی از طرح های بازنشستگی برای زنان خانه دار می باشد که همه خانم‌های خانه دار حتی بدون داشتن هیچ گونه بیمه نامه ای می‌توانند مستمری ماهانه داشته باشند. بهترین شرکت‌های ارائه دهنده مستمری برای زنان خانه دار شامل بیمه عمر سامان و بیمه عمر خاورمیانه می‌باشد.

بیمه بازنشستگی خاورمیانه

الیت می‌کند و طرح‌های مختلف بیمه عمر از قبیل مستمری آنی و مادام العمر را به بیمه شدگان خود ارائه می‌نماید. بیمه مستمری آنی خاورمیانه هیچگونه پوششی نداشته و فرد با داشتن ۳۰ سال تمام و پرداخت حق بیمه حداقل ۱۰۰ میلیون تومان مستمری آنی دریافت نمایید.

مستمری مادام العمر خاورمیانه با پوشش تکمیلی از جمله طرح‌های کامل بیمه است که هر فرد می‌تواند از بدو تولد این بیمه نامه را تهیه کرده و از مزایای مستمری و پوشش‌های  این بیمه نامه استفاده نمایید. از جمله پوشش‌ها و مزایای بیمه عمر و مستمری خاورمیانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    پرداخت سود مشارکت ۸۳ درصد در سال ۹۹

    ارائه پوشش فوت به هر علت تا سقف ۱ میلیارد تومان

    ارائه پوشش فوت به علت حادثه تا سقف ۱ میلیارد تومان

    ارائه پوشش امراض برای ۱۸ بیماری هر بیماری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

    ارائه پوشش جداگانه سرطان برای انواع سرطان تا سقف۶۲۰  میلیون تومان

    ارائه پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی تا سقف ۴۰۰ درصد سرمایه فوت

    ارائه پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

    ارائه پوشش هزینه پزشکی و بستری تا سقف ۴۰ میلیون تومان

    پرداخت مستمری مادام العمر برای فرد بیمه شده

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه