جزئیات بیشتر از تعرض به دانش‌آموزان در فردوس

انتشار اخباری از آزار جنسی توسط یک معلم ریاضی در شهرستان فردوس امروز بازتاب گسترده در رسانه‌ها و افکارعمومی داشته است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این خصوص گفته است که به محض اطلاع از موضوع پیگیری مستمر در دستورکار قرار گرفت؛ دادستان فردوس نیز از صدور حکم ۵ سال حبس برای این متهم خبر داد.

جزئیات بیشتر از تعرض به دانش‌آموزان در فردوس
کدخبر : 9374
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

انتشار اخباری از آزار جنسی توسط یک معلم ریاضی در شهرستان فردوس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و افکار عمومی داشته است.

آنچه می‌خوانید روایت کلی ماجرا از زبان والدین قربانیان است:

م.د یک معلم مرد ۵۵ ساله در شهرستان فردوس، تعدادی دختر بچه محصل در مقاطع تحصیلی پایین را مورد آزار جنسی قرار داده است. وی با سوءاستفاده از کلاس‌های خصوصی، تصاویر و فیلم‌های مستهجن برای کودکان پخش و آنان را مورد آزار جنسی قرار می‌داد.

خانواده‌های کودکان با اعتماد به ظاهر و رفتار فریبنده م.د، فرزندان خود را به کلاس های وی می فرستادند.

«خمودگی، گوشه نشینی و گریه‌های شبانه برخی از این دانش آموزان« و «ترس و واهمه آنها از همکلامی با دیگران» شک خانواده ها را برانگیخت و پیگیری‌های برخی والدین پرده از این راز مخوف برداشت، اما ترس از آبرو و نگرانی از تهدیدهای م.د، خانواده ها را وادار به سکوت کرد.

ولی شکایت تعدادی از خانواده‌ها، پای م.د را که گویا در گذشته نیز سوابقی از آزار جنسی در داشته را به دادگاه باز کرد و حدود یک ماه و نیم قبل، پرونده‌ای جهت رسیدگی به شکایت خانواده‌ها باز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: به محض اطلاع، از طریق مراجع ذیربط و قوه قضاییه پیگیری‌های مستمر را آغاز کردیم

سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پی انتشار خبر آزار جنسی دانش‌آموزان توسط معلم مرد ۵۵ ساله در فردوس، اظهار داشت: اردیبهشت ماه سال جاری فردی با هویت م.د دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته است در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی ۷ نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است.

وی گفت: فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری اینگونه کلاس‌ها به هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نبوده و بارها به عدم برگزاری اینگونه کلاس‌ها توصیه شده است.

وی افزود: در عین حال آموزش و پرورش به محض اطلاع، از طریق مراجع ذیربط و قوه قضاییه پیگیری‌های مستمر را آغاز کرده که منجر به بازداشت متهم و تشکیل پرونده به‌طور همزمان در دادگستری و هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شد.

موسوی‌نژاد گفت: دادگاه و هیات رسیدگی به تخلفات اداری در مرحله بدوی نامبرده را محکوم کرده که در صورت تایید رای نهایی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۵ سال حبس و عدم اقامت پنج ساله در فردوس

حجت الاسلام زارع حسینی دادستان فردوس گفت: بر اساس مستندات موجود، م.د به دلیل اتهاماتی همچون آزار و اذیت جنسی، بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن اطفال و در دسترس قرار دادن محتوای مستهجن و مبتذل برای کودکان، به ۵ سال حبس تعزیزی و عدم اقامت پنج ساله در شهرستان فردوس محکوم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه