یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

علت کم واریز شدن یارانه جدید تیر چیست؟ | معترضان به یارانه جدید به کجا مراجعه کنند؟

سومین مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما انتقادات زیادی به نحوه واریز یارانه وارد است. مردم می‌گویند یارانه تیرکم واریز شده است.

علت کم واریز شدن یارانه جدید تیر چیست؟ | معترضان به یارانه جدید به کجا مراجعه کنند؟
کدخبر : 9215
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

واریز این یارانه هم مانند دفعات گذشته با حواشی زیادی همراه شده است. یک گروه می‌گویند ماه‌های قبل یارانه گرفته‌اند و این ماه نه. گروه دوم هم خبر از کاهش یارانه خود می‌دهند.

افراد گروه دوم هم دو دسته‌اند؛ یکی آنها که می‌گویند دهک درآمدی آنها تغییر کرده. چون ماه قبل یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گرفتند و این ماه ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شده است. گروه دیگر هم افرادی‌اند که مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه آنها کم شده. ماجرا چیست؟

چرا هر ماه یارانه آب میره؟

آنچه در ادامه می‌آید پیام مخاطبان درباره نحوه واریز یارانه تیرماه است.

« چرا هر ماه یارانه آب میره؟»

«سلام ما ۵ نفریم اون دفعه نفری ۴۰۰ ریختن اما این سری ۳۰۰ دادن. ۲۰ ساله جزو دهک ۱تا ۳ بودم ولی با واریز یک یارانه رفتم دهک ۹ خیلی وضعمان خوب شده خبر نداریم.»

«به ما هم اون ماه ۴۰۰ ولی این دفعه ۳۰۰ دادند.»

«من تحت پوشش کمیته امداد هستم. دو ماه گذشته را ۴۰۰ هزار تومان یارانه دادند اما این ماه به ۳۰۰ هزار تومان تقلیل یافت لطفاً بررسی بفرمایید متشکرم.»

«ما جز دهک یک تا سوم بودیم دو ماه قبل ۴۰۰ واریز داشتیم این ماه شده ۳۰۰ چرا ؟»

علت کاهش ۱۰۰ هزار تومانی یارانه

ماجرای این گروه چیست؟ این مساله می‌تواند به دلیل به روزرسانی بانک اطلاعاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رخ داده باشد. یعنی این وزارتخانه در دهک‌بندی جدید، تشخیص داده که عده‌ای از افرادی که جزو دهک اول تا سوم بودند، در دهک‌های بالاتر درآمدی قرار دارند.

البته در پیگیری‌ها، سازمان هدفمندی یارانه‌ ها با عجیب خواندن این مورد گفت که آن را پیگیری می‌کند.

یارانه چه کسانی کلا حذف شد؟

گروه دومی که به واریز یارانه انتقاد داشتند، دسته‌ای هستند که می‌گویند دو ماه قبل یارانه جدید را دریافت کرده‌اند اما این ماه هیچ مبلغی به حساب آنها واریز نشده است.

« یارانه دو ماه قبل را چهارصد تومن واریز کردن اما این ماه حتی سیصد تومن هم واریز نکردن دلیلش چیه ؟ میشه حداقل به عنوان یه رسانه پیگیری کنید خبر بدید؟»

«از اول تا الان هرچی یارانه دادن به ما هم دادن ولی این ماه برای ما واریز نشد میخواستم بدونم چرا واریز نشده؟»

«ما تا آلان همه یارانه رو گرفتیم اما این ماه هیچ یارانه‌ای واریز نشد. خطا رخ داده یا چیز دیگری؟»

کسر ۳۵ هزار تومانی از یارانه هر فرد

در کنار این موارد برخی هم گفته‌اند که مبلغ ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان از یارانه آنها کسر شده‌است.

« چرامن و دخترم مبلغ ۵۶۵ هزار تومان دریافت میکنیم؟»

«از یارانه ما مبلغی کسر شده. حدود ۳۰ هزار تومان. دلیلش چیه؟»

این بار هم مانند دفعات گذشته، از یارانه شهروندانی که در دوران کرونا کمک هزینه یک میلیون تومانی را دریافت کرده بودند، مبلغ ۳۵ هزار تومان کسر شده است.

افراد برای اطلاع از دهک جدیدی که در آن قرار دارند می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.

تمامی سرپرستان خانواری که تا تاریخ ۱۵ خردادماه جهت دریافت یارانه کمک معیشتی ثبت‌نام نموده‌اند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول دریافت یارانه شناخته شده‌اند، تا پایان هفته یارانه و معوقات خود را دریافت می‌کنند.

در این اطلاعیه آمده است:

پیرو اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر امکان ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی یا متقاضیان جدید دریافت یارانه، اطلاعات سرپرستان خانواری که تا تاریخ 15 خردادماه در سامانه  https://my.gov.irثبت‌نام نموده‌اند، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و پس از انجام آزمون وسع و تعیین دهک‌بندی توسط آن وزارتخانه، فهرست سرپرستان خانوار جدید مشمول دریافت یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شده است.

در صورتیکه بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم شناخته شده باشند، ماهانه مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم معرفی گردیده باشند، مبلغ 300 هزار تومان ماهانه به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد. 

گفتنی است یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات همزمان با یارانه تیرماه به حساب این سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. درصورتیکه در زمان پرداخت یارانه نقدی مرحله 137( تیرماه سال جاری)، مبلغ یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز نشد، به این معنا است که این افراد در ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دهک 10 قرار گرفته و مشمول دریافت یارانه شناخته نشده‌اند. 

معترضان به دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه 1401 قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری اعتراض و درخواست بازبینی دهک‌بندی خود به سامانه اعلامی  وزارت مذکور به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل نمایند.

خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات تا پایان هفته به حساب آنان واریز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه