یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

مبلغ یارانه عید قربان مشخص شد | واریز یارانه جدید در حساب افراد؛امشب؟

یارانه عید قربان یا همان یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ به میزان دوره ۱۳۵ و ۱۳۶ پرداخت می‌شود. در چنین شرایطی اگر در دهک اول تا سوم قرار دارید و در اردیبهشت ماه ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده اید، در مرحله ۱۳۷ نیز به همین میزان دریافتی خواهید داشت.

مبلغ یارانه عید قربان مشخص شد | واریز یارانه جدید در حساب افراد؛امشب؟
کدخبر : 9143
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

یارانه تیر ماه ۱۴۰۱ احتمالا تا روز دوشنبه واریز می‌شود. اما بخش اعظم یارانه بگیران بر این باور هستند که یارانه عید قربان متفاوت از یارانه نقدی تیر ماه است. بدین معنا که یارانه عید قربان یک عیدی از سوی دولت است و یارانه نقدی نیز به صورت جداگانه واریز می‌شود.

 اما بررسی ما نشان می‌دهد که این تصور کاملا غلط است و دولت هیچ تصمیمی در این رابطه ندارد. علت این سو تفاهم نیز به نظر می‌رسد که به علت همزمانی واریز یارانه نقدی در روز بیستم، با عید قربان امسال است.

به عبارت دیگر عید قربان روز یکشنبه است و واریز یارانه نقدی مطابق معمول بیستم هر ماه، باید دوشنبه ۲۰ تیرماه واریز شود؛ بنابراین بحث واریز یارانه جدید در کار نیست و یارانه پسا عید قربان پرداخت خواهد شد.

یارانه عید قربان یا همان یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ به میزان دوره ۱۳۵ و ۱۳۶ پرداخت می‌شود. در چنین شرایطی اگر در دهک اول تا سوم قرار دارید و در اردیبهشت ماه ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده اید، در مرحله ۱۳۷ نیز به همین میزان دریافتی خواهید داشت.

اگر هم در دهک چهارم تا نهم قرار داشته اید و یارانه ۳۰۰ هزارتومانی به حساب تان واریز شده است، منتظر همین مقدار از سوی دولت باشید.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی نشان می‌دهد که بیستم این ماه یعنی دوشنبه شب یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب ۹ دهک درآمدی اول جامعه واریز می‌شود.

علاوه بر این گروه، لیست جاماندگان یارانه هم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی شده و یارانه این گروه از جاماندگان هم در تاریخ بیستم تیرماه قابل برداشت می‌شود.

بر این اساس باید گفت نهایتا بعد از یک ماه که از واریز یارانه این گروه می‌گذرد، آنها می‌توانند در بیستم این ماه یارانه خود را برداشت کنند.

به گفته سازمان هدفمندی یارانه‌ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جاماندگان به عدم دریافت کمک معیشتی دولت اعتراض کرده بودند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد دریافت یارانه شناخته شده‌اند و ۳۰۰ نفر از این لیست خط خورده و جزو دهک دهم محسوب شده‌اند.

یارانه نقدی جدید از بیستم اردیبهشت ماه سال جاری به حساب سرپرستان ۹ دهک اول درآمدی جامعه واریز شد. سه دهک اول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت کردند و دهک چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

علاوه بر افرادی که کمک معیشتی نقدی دولت را دریافت نکرده‌اند، بخشی از مردم هم به دهک درآمدی که در آن قرار دارند اعتراض کرده‌اند. یعنی افرادی که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی گرفته و جزو دهک چهارم تا نهم محسوب شده‌اند اعتراض کرده‌اند که دهک درآمدی آنها بین دهک اول تا سوم است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز نتیجه اعتراض این گروه مشخص نشده است.

واریز یارانه تیرماه با عید قربان همزمان شده است و برخی گمان کرده‌اند دولت قرار است یارانه عید قربان پرداخت کند. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد واریز یارانه مناسبتی متوقف شده و یارانه عید قربان همان یارانه تیر ماه است.

یارانه جدید

مطابق روال دو ماه گذشته، برای روز دوشنبه بیستم تیرماه یارانه معیشتی به حساب شهروندان واریز می‌شود و این یعنی به احتمال خیلی  زیاد سرنوشت معترضان و جاماندگان یارانه معیشتی برای دریافت یارانه تیر و ماه‌های معوقه این هفته مشخص خواهد شد.

در روزهای گذشته خبری منتشر شد، مبنی براینکه از مجموع ۲٫۵ میلیون تقضای بررسی شده برای دریافت یارانه جدید، درخواست ۲٫۳ میلیون شهروند مورد موافقت قرار گرفت و حدود ۳۰۰ هزار نفر به عنوان دهک دهم از شمول دریافت یارانه معیشتی محروم شدند.

هفته گذشته سازمان هدفمندی یارانه‌ها از انتشار اخبار جدیدی در خصوص شهروندان معترض و جامانده خبر داده بود و قرار بود این اتفاق تا پیش از موعد واریز یارانه جدید بیفتد.

این سازمان همچنان از شهروندانی که در یکی از دو گروه یادشده قرار دارند، می‌خواهد تا انتشار اطلاعیه جدید و مشخص شدن نتیجه درخواست‌شان صبر کنند. از زمان اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت اعلام کرد که حق اعتراض جاماندگان و معترضان محفوظ است و در صورت وارد بود این اعتراض به همه آنها از اردیبهشت ماه یارانه پرداخت می‌کند.

در برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت برای شهروندانی که در دهک درآمدی اول تا نهم قرار دارند، برای خرید اقلام ضروری یارانه معیشتی مقرر کرد. این یارانه تا اطلاع ثانونی به صورت نقدی پرداخت می‌شود، سه دهک اول ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک بعدی ماهانه ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

شهروندان دهک دهم این یارانه‌ را دریافت نمی‌کنند اما می‌توانند مانند سایر شهروندان از یارانه دارو، بنزین و نان استفاده کنند.

در روزهای گذشته نقل قولی از سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها منتشر شد، مبنی براینکه از مجموع ۲٫۵ میلیون تقضای بررسی شده برای دریافت یارانه جدید، درخواست ۲٫۳ میلیون شهروند مورد موافقت قرار گرفت و حدود ۳۰۰ هزار نفر به عنوان دهک دهم از شمول دریافت یارانه محروم شدند.

به نظر می‌رسد این آمار به بررسی درخواست جاماندگان و نه معترضان یارانه جدید اختصاص دارد. پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که تاکنون بررسی درخواست اعتراض جاماندگان یارانه معیشتی مشخص شده‌است و به احتمال زیاد بخشی از اطلاعیه پیشروی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به وضعیت این شهروندان اختصاص خواهد داشت.

جاماندگان یارانه، کسانی هستند که از بدو پرداخت یارانه نقدی در دولت دهم هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند. نام نویسی از این شهروندان برعهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها بود و در ادامه وزارت رفاه از طریق آزمون وسع، صحت درخواست آنها را بررسی کرد.

در خصوص معترضان یارانه، مسئولیت نام نویسی و بررسی تقاضاها از ابتدا با وزارت رفاه بود. این گروه شامل شهروندانی می‌شوند که یارانه بگیر بودند اما یارانه آنها در نتیجه به روز شدن اطلاعات وزارت رفاه از دهک‌های درآمدی، قطع شد.

بنابراعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها ممکن است برای این هفته وضعیت درخواست این گروه از شهروندان نیز مشخص شود.

درحال حاضر آنچه مسلم است این است که به احتمال بیشتر، وضعیت درخواست جاماندگان یارانه معیشتی مشخص شده است.

درهر صورت تنها سه روز تا موعد واریز مرحله ۱۳۷ یارانه معیشتی (یارانه تیرماه) باقی نمانده است. حسب رویه معمول برای این واریزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه‌ای جدیدی صادر خواهد کرد و به احتمال زیاد در این اطلاعیه وضعیت معترضان و جاماندگان مشخص و راه‌های ثبت و پیگیری درخواست معترضان احتمالی اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه