رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

اعلام شرط مهم اجرای رتبه بندی معلمان | آخرین جزییات از رتبه بندی معلمان

شرط داشتن کد استخدامی برای رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

اعلام شرط مهم اجرای رتبه بندی معلمان | آخرین جزییات از رتبه بندی معلمان
کدخبر : 9091
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

اسماعیل جعفری فعال فرهنگی درباره شرط داشتن کد استخدامی برای رتبه بندی معلمان  و فرهنگیانی که کد مستخدمی‌ ندارند، نوشت: با پیگیری هایی که در دو روز گذشته بعد از انتشار آیین نامه و قید شرط داشتن کد استخدامی در تبصره۳ ماده۳ این آیین نامه داشتیم، اعلام شد که تقریبا تمام مستخدمین تا سالهای ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ دارای کد استخدامی هستند.

 همچنین مشخص شد که در سالهای اخیر #چندین_بار کارگزینی ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور مدارک و مستندات لازم برای صدور کد استخدامی از جمله احکام، مدارک شناسایی، تعهد محضری و تمام اطلاعات مورد نیاز را در سامانه مربوطه بارگذاری کرده اند و مراحل مختلف را گذرانده است ولی در مرحله آخر سازمان اداری و استخدامی تایید نهایی را انجام نداده است.

مواردی که توسط این سازمان ایراد گرفته شده تا تایید نهایی را انجام ندهد و کد مستخدمی صادر نشود

تار بودن تصاویر اسکن شده، کج بودن تصاویر و موارد اینچنینی بوده است.

 صادر نشدن کد مستخدمی معلمان در سالهای اخیر بدلیل عدم همکاری و سختگیری سازمان اداری استخدامی بوده است و اکنون اعمال شرط داشتن کد مستخدمی برای برخورداری از رتبه بندی که ضرورتی هم ندارد بسیار عجیب است.

رتبه بندی معلمان

یوسف نوری ، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت به وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شیوه‌نامه رتبه بندی فرهنگیان از قبل تهیه‌ شده است که این شیوه‌نامه پس از هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی به‌زودی ابلاغ خواهد شد.​

وزیر آموزش و پرورش به تشریح آخرین جزئیات رتبه‌بندی معلمان پس از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن پرداخت.

نوری اظهار داشت: با شروع دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور در جمع فرهنگیان با صراحت بیان کردند که قانون رتبه‌بندی معلمان را تصریح و اجرایی خواهیم کرد، لذا دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۲۵هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان اعتبار در نظر گرفت که در مجلس این مبلغ به ۳۸هزار میلیارد تومان افزایش یافت‌. در سال‌های گذشته ۲۰هزار میلیارد تومان برای اجرای سه‌ساله رتبه‌بندی در نظر گرفته‌ شده بود، درحالی‌که در دولت سیزدهم برای ۱۸ماه ۳۸هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته ‌شده است.

عضو کابینه دولت ایران قوی اظهار کرد: ۸۰۰هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش شامل قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند و در حال حاضر اختلاف ماهوی بین آیین‌نامه پیشنهادی و آیین‌نامه ابلاغی وجود ندارد.

وی در مورد معلمانی که مشمول رتبه بندی نمی‌شوند، اظهار کرد: معلمانی که در مرخصی هستند یا در دستگاه دیگری به‌جز آموزش و پرورش در مأموریت و در حال خدمت هستند و نیروهای مازاد مشمول رتبه‌بندی نخواهند شد. البته به دلیل کمبود معلم درآموزش و پرورش، هیچ نیروی مازادی نخواهیم داشت که شامل رتبه‌بندی نشود.

عضو کابینه دولت مردمی در مورد نیروهای اداری که مشمول رتبه بندی نمی‌شوند، اظهار کرد: تعدادی از معلمان به دلیل کمبود نیروی اداری، به ادارات آمدند که این معلمان شامل رتبه‌بندی می‌شوند، اما کارمندانی که از ابتدا به صورت کادر اداری جذب‌شده‌اند و عنوان شغلی آن‌ها پست اداری است، شامل رتبه‌بندی نمی‌شوند و این افراد درصورتی‌که به مدرسه بازگردند و آموزشی شوند، رتبه‌بندی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

نوری گفت: اگر معلمان در دو دوره ارزیابی نتوانند رتبه‌ای کسب نمایند نمی‌توانند به‌عنوان معلم مشغول به کار شوند و باید به ادارات بازگردند، لذا معلمان باید همواره برای توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی خود تلاش کنند و شایستگی‌های عمومی خود را ارتقا ببخشند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد برخی انتقاداتی که درباره آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی شده است، اظهار کرد: این انتقادات در شیوه‌نامه لحاظ خواهد شد، زیرا در آیین‌نامه کلیاتی بیان ‌شده است، شیوه‌نامه به سمت مدرک‌گرایی و مقاله گرایی نرفته است، بلکه به دنبال صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان بوده است و رتبه‌بندی شروع چرخش نظام تعلیم و تربیت تک ساحتی به نظام چند ساحتی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه