سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت | این لینک سهام عدالت را باز نکنید!+ عکس

با نزدیک شدن به موعد دریافت سود سهام عدالت بار دیگر کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک‌هایی حاوی لینک جعلی مردم را فریب می‌دهند.

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت | این لینک سهام عدالت را باز نکنید!+ عکس
کدخبر : 9050
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالت

مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک افراد را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، با مطرح شدن واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان، کلاهبرداران فرصت را غنیمت شمرده و به کاسبی خود (دست کردن در جیب مردم) رونق داده‌اند.

سپرده‌گذاری مرکزی هم که متولی واریز سود سهام عدالت است برای پیشگیری از فریب خوردن مردم اطلاعیه را صادر کرده و به مردم هشدارهای لازم را داده است.

سهام عدالت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: منتظر آیین نامه اجرایی دولت از سوی وزارت اقتصاد هستیم و هفته قبل پیگیری کردیم و دولت اعلام کرده در حال شناسایی سهام قابل واگذاری است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنیم ۴ میلیون نفر جاماندگان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و گروه های بعدی اولویت دار نیز کارگران، کارمندان و ... هستند و احتمالا تا اواسط تابستان آیین نامه فراخوان ثبت نام سهام عدالت در کشور اعلام بشود.

پورابراهیمی افزود: پیش بینی می کنیم ۴ میلیون نفر جاماندگان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و گروه های بعدی اولویت دار نیز کارگران، کارمندان و ... هستند و احتمالا تا اواسط تابستان آیین نامه فراخوان ثبت نام سهام عدالت در کشور اعلام بشود.

قرار است اواخر این ماه سود سهام عدالت جاماندگان پرداخت شود. این سومین مرحله از واریز سود سهام عدالت است. اما مبلغ سود سهام عدالت چقدر است و سود کدام سال‌ها واریز می‌شود؟

سال گذشته سود سهام عدالت سال ۹۸ و ۹۹ واریز شد. اما برخی از افراد به دلیل مشکلات حسابی که داشتند نتوانستند این سود را دریافت کنند و حالا قرار است این سود اواخر تیر ماه واریز شود.

مبلغ سود سهام عدالت یک میلیون تومانی سال ۹۹ حدود یک میلیون تومان و مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هم حدود ۵۰۰ هزار تومان بود.

این یعنی یک خانوار چهار نفره که سود سال ۹۹ را دریافت نکرده‌اند باید منتظر واریز ۲ و ۴ میلیون تومان سود سهام باشند.

اما سود سهام جاماندگان سال ۹۸ هم هنوز واریز نشده است. مبلغ سود سهام این گروه برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی ۴۰۰ هزار تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی، حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

بر این اساس سود سهام عدالت یک میلیونی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود و سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خانوار چهار نفره، ۸۰۰ هزار تومان است.

با این حساب، اگر فردی سود سهام عدالت سال ۹۸ را هم دریافت نکرده باشد، تیرماه هم سود ۵۵۰ هزار تومانی سال ۹۹ را دریافت می‌کند و هم سود ۲۰۰ هزار تومانی سال ۹۸ را. یعنی مجموعا ۷۵۰ هزار تومان.

این اعداد برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر می‌شود و افراد می‌توانند منتظر سود سهام عدالت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی باشند. یعنی مجموع سود دو سال گذشته.

«محمود حسنلو»  به آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان اشاره کرد و اظهار داشت: سپرده‌گذاری مرکزی بعد از دریافت شماره شبای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در اواخر اردیبهشت ماه، سود این عده از جاماندگان را واریز کرد.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است؛ در اواخر تیر انجام می‌شود.

 وی با بیان این که برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، اظهار داشت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

حسنلو تصریح کرد: براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

وی افزود : مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوارق بهادار و تسویه وجوه درخصوص مطالبات سود سنواتی سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ نیز گفت : واریز سود سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ در حیطه وظایف و اختیارات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیست و مربوط به سازمان خصوصی سازی می‌شود.

حسنلو درباره فوت شدگان سهام عدالت و تکلیف سود سهام این عده از افراد اظهار داشت: بیش از سه میلیون نفر از هموطنان که سهام عدالت داشتند در طی ۱۶ سال گذشته فوت کردند که دارایی آنها باید بین وراث تقسیم شود اما مشکل این است که چون اطلاعات انحصار وراثت به صورت متن وجود دارد و اطلاعات آن به صورت دیتا ذخیره نشده است نمی توانیم نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنیم که البته با همکاری قوه قضاییه و مذاکراتی که صورت گرفته در نظر داریم با دریافت اطلاعات انحصار وراثت این دسته از هموطنان نسبت به تقسیم ارث بین وراث و پرداخت سود های سهام عدالت از طریق یک سامانه الکترونیک اقدام کنیم و بر اساس برنامه ریزی ها احتمالا در اواخر تابستان یا اوایل پاییز این سرویس راه‌اندازی می‌شود.

وی به توثیق سهام عدالت برای دریافت وام از سیستم بانکی نیز اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمارها از اسفند سال ۱۳۹۹ تا به امروز بیش از ۴۱۲ هزار نفر، با توثیق سهام عدالت نسبت به دریافت وام از شبکه بانکی اقدام کرده‌اند که سهم بانک ملی از همه بانک‌ها بیشتر بوده است.

حسنلو درباره یک اتفاق تازه در حوزه توثیق سهام عدالت اظهار داشت: در نظر داریم تا بزودی توثیق سهام برای دریافت وام از سیستم بانکی را برای همه سهم ها فعال کنیم تا سهامداران بتوانند به راحتی و با استفاده از سرویس‌های آنلاین همانند اپلیکیشن های بانکی به صورت غیر حضوری نسبت به دریافت وام از این طریق اقدام کنند که طبیعتا سجامی بودن اصلی‌ترین شرط دریافت وام از بانک است.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اهمیت ثبت نام در سامانه سجام افزود: افرادی که نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام می‌کنند علاوه بر دریافت سود سهام عدالت از سرویس‌های متنوع و جامعی که از طریق درگاه ذینفعان بازار سرمایه برای آن ها شکل می گیرد می توانند سود و مطالبات سنواتی خود از شرکت های فعال در بازار سهام، سود سالانه ناشران که در سال جاری بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر اطلاعات سامانه سجام است را دریافت کنند. همچنین شرکت در مجامع الکترونیک، توثیق سهام و چندین خدمت و سرویس آنلاین دیگر را از این بستر دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه