یارانه کمک معیشتی | واریز یارانه کمک معیشتی

واریز یارانه کمک معیشتی به حساب مردم ؛امشب | یارانه کمک معیشتی این افراد قابل برداشت شد

​آنگونه که جدیدترین پیگیری‌ها نشان می‌دهد، قرار است تا بیستم این ماه، وضعیت آن‌ها از این لحاظ که آیا مشمول دریافت یارانه هستند یا خیر مشخص شود. اگر پاسخ مثبت بود، اسامی این افراد به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شود و آن‌ها از دوره بعدی می‌توانند بر اساس دهک‌بندی، مبلغ مورد نظر را دریافت کنند.

واریز یارانه کمک معیشتی به حساب مردم ؛امشب  | یارانه کمک معیشتی این افراد قابل برداشت شد
کدخبر : 8989
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه کمک معیشتی، یارانه ای است که دولت جهت کمک به افراد دهک پایین جامعه در نظر گرفته است. یارانه کمک معیشتی مبلغ زیادی برای دست گیری افراد کم درآمد جامعه نیست. برای آگاهی از وضعیت اعلام واریز یارانه کمک معیشتی، می توان به سایت hemayat.mcls.gov.i مراجعه کرد. یارانه کمک معیشتی، از سال 98 به حساب بیش از 60 میلیون ایرانی واریز می گردد. قرار بر این بود که دولت، مبلغ یارانه کمک معیشتی را افزایش دهد اما هنوز اجرا نشده است.

یارانه کمک معیشتی

۹ دهک درآمدی که مشمول دریافت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی هستند، بیستم این ماه هم می‌توانند ، منتظر دریافت مبلغ یارانه باشند. اما همچنان این پرسش مطرح است که تکلیف جاماندگان و معترضان چه می‌شود؟

همچنین در صورت اضافه شدن نام این افراد به لیست، مابه‌التفاوت اردیبشهت به بعد هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

اواسط خرداد مبلغی به حساب آن‌ها واریز شد، اما هنوز قابل برداشت نیست. هنوز هیچ کدام از مقامات سازمان هدفمندی یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان دقیق قابل برداشت شدن این مبلغ را اعلام نکرده‌اند. برخی می‌گویند بررسی اعتراضات ثبت شده در وزارت کار همچنان ادامه دارد و این روند با توجه به استعفای وزیر کار طولانی شده است.

اما رئیس‌جمهور در برنامه زنده تلویزیونی خود تاکید کرد که تکلیف این گروه از معترضان باید زودتر مشخص شود. او گفت جالب نیست که مرحله سوم هم واریز شود، اما این گروه هنوز منتظر باشند و بگوییم اطلاعات آن‌ها در حال بررسی است.

یارانه تیر قرار است بیستم واریز شود. اگر قرار باشد معترضان هم تعیین تکلیف شوند، باید منتظر بود که نتایح بررسی‌ها ظرف هفته آینده اعلام شود.

یارانه کمک معیشتی

دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در ماه های اخیر، بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حدود سه هفته دیگر دولت برای واریز یارانه مرحله ۱۳۷ دست به کار خواهد شد.

یک ماه و نیم است که مبلغ یارانه‌ها تغییر کرده و یارانه نقدی و معیشتی نیز حذف شده است؛ اما هنوز این سوال مطرح است که یارانه تیرماه به چه صورت خواهد بود؟ نقدی یا کالابرگ؟

بیش از یک ماه است که یارانه‌ها تغییر و تحولی داشته و دیگر واریز آن‌ها مانند قبل نیست؛ البته در همین زمان کم هم ذهن‌های بسیاری به موضوع یارانه‌ها معطوف شده است.

دلیل آن ابتدا به شیوه ادامه توزیع یارانه‌ها و پس از آن نیز به پرداخت یارانه‌ها تا به امروز بازمی‌گردد.

رییسی، در روزهای پایانی اردیبهشت ماه بود که از پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خبر داد؛ قرار بود یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به دهک‌های چهارم تا نهم و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی نیز به دهک‌های اول تا سوم پرداخت شود.

در این بین چند مشکل وجود داشت؛ اگر دقت کنید، همه افراد مشمول یارانه نشدند و دهک دهم یارانه نگرفت.

بنابراین عده‌ای می‌گفتند ما دهک دهمی نیستیم و یارانه نگرفتیم. عده‌ای دیگر نیز قبلا هیچ یارانه‌ای نمی‌گرفتند و یارانه جدید را می‌خواستند؛ اما مشمول نشدند؛ این افراد نیز به یارانه‌ها معترض بودند؛ در همان زمان براساس دستور رییس جمهوری قرار شد که ظرف یک ماه، به مساله این دو دسته رسیدگی شود.

باتوجه به تغییرات وزارت رفاه، هنوز خبری از این مساله نشده و این افراد هنوز نمی‌دانند تکلیف یارانه‌شان چه می‌شود؛ از سمتی دیگر مشخص نشد که ادامه یارانه‌ها نقدی می‌شود یا کالابرگ.

زیرا قرار بود دو ماه یارانه نقدی و پس از آن کالابرگ داشته باشیم که باتوجه به آخرین گفته‌های مسئولان به نظر می‌رسد هنوز زیرساخت‌ها برای دادن کالابرگ فراهم نشده و احتمالا یارانه نقدی همچنان ادامه داشته باشد.

البته رییس جمهوری هم شنبه شب تاکید کرد که تا زمان آماده شدن زیرساخت‌ها پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

حالا باید صبر کرد و دید در این روزهای باقی مانده از تیر زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ آماده خواهد شد یا یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

بر اساس گمانه زنی ها و با توجه به پرداختی دولت در 2 ماه گذشته به نظر می رسد یارانه تیر ماه نیز مانند ماه قبل یارانه جدید 400 و 300 هزار تومانی باشد.

دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در ماه های اخیر، بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حدود سه هفته دیگر دولت برای واریز یارانه مرحله ۱۳۷ دست به کار خواهد شد.

به زبان ساده تر، اگر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستید و در اردیبهشت و خرداد ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده اید، در تیرماه نیز به همین میزان دریافت خواهید کرد.

در واقع افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دهک اول تا سوم قرار دارند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند؛ بنابراین اگر به فرض مثال خانواده شما ۵ نفره باشد و در این دهک قرار بگیرید، مبلغ ۲ میلیون تومان در این ماه به حساب سرپرست خانوارتان واریز می‌شود.

برای دهک چهارم تا نهم نیز مطابق معمول، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی واریز می‌شود. یعنی اگر خانواده‌ای ۵ نفره در این دهک‌ها قرار بگیرند، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوارشان واریز خواهد شد.

 براساس راهنمای سامانه پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی، برای ثبت‌نام و ورود به سامانه که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشــمند انجام می‌شود، مددجویان می‌توانند با وارد کردن مشخصات موردنیاز و ورود در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، به سامانه اطلاعات مددجویان سازمان بهزیستی منتقل شوند. این سامانه شامل ثبت اطلاعات محل سکونت، اطلاعات خانوار و ثبت درخواست‌های افراد است.

گام سوم ثبت درخواســت بوده که شــامل بهره‌مندی از تخفیف قبض آب، برق و گاز، تغییر آدرس/تمدید اجاره و تغییر بعد خانواده است که بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی و محل ســکونت، کاربر می‌تواند نســبت به ثبت درخواســت بهره‌مندی از تخفیف قبوض یا تغییر آدرس و بعد خانوار اقدام کند

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه