قتل هولناک پدر زن توسط داماد سنگدل | راز جنایت هولناک افشا شد

سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به سایت پلیس گفت‌: نزاع و درگیری در میدان جمهوری کرمانشاه به کلانتری ۱۶ سعدی کرمانشاه اطلاع داده شد.

قتل هولناک پدر زن توسط داماد سنگدل | راز جنایت هولناک افشا شد
کدخبر : 8911
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

پسر جوان در جریان اختلاف خانوادگی، پدر زن میانسالش را با ضربه‌های چاقو به قتل رساند.

وی افزود: همزمان با حضور ماموران در محل درگیری مشخص شد مرد ۶۶ ساله‌ای در پی اختلاف خانوادگی با داماد ۳۲ ساله‌اش درگیرشده و از سوی مرد جوان با ضربه‌های چاقو که به ناحیه شکم و قلبش اصابت کرده بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. داماد جوان تحت تعقیب هم بازداشت شد. او اختلاف خانوادگی را انگیزه قتل پدر زن خود بیان کرد./رکنا

سیدخلیل سجادپور- دیوان عالی کشور بر حکم قصاص نفس جوان 21 ساله ای مهر تایید زد که با ضربات چاقو شاگرد 20 ساله را در چاله سرویس تعمیرگاه برق خودرو به قتل رسانده بود.به گزارش اختصاصی خراسان، عصر نوزدهم تیر سال 97 بود که شاگرد 20 ساله تعمیرگاه برق خودرو، از کودک کارآموز 11 ساله خواست تا لوازمی را برای تعمیر به او بدهد اما کودک با بیان این که «تو همواره به من زور می گویی»، از انجام خواسته شاگرد بزرگ تعمیرگاه امتناع کرد. جوان 20 ساله هم به همین دلیل با دست ضربه ای به پشت گردن کودک زد که موجب ناراحتی و دلخوری کودک مذکور شد به گونه ای که او تعمیرگاه را رها کرد و به خانه اش بازگشت. پدر که از بازگشت بی موقع فرزندش تعجب کرده بود، از او علت را پرسید. پسر 11 ساله نیز ماجرای سیلی خوردن را برای پدرش بازگو کرد.

«احمد» که از شنیدن این حادثه، سخت عصبانی شده بود با چهره ای برآشفته پسرش را سوار بر خودرو کرد تا برای ادب کردن «مهدی- پ» به تعمیرگاه برود. در همین حال «محسن- ع» (برادر زن احمد) نیز که در خانه آن ها مهمان بود در حالی با شوهر خواهرش همراه شد که چاقویی را نیز بر کمر بسته بود. دقایقی بعد آن ها وقتی به تعمیرگاه خودرو در تایباد رسیدند که جوان 20 ساله (شاگرد تعمیرگاه) در غیاب استادکارش مشغول کار در چاله سرویس بود.

با صدای «احمد» که شاگرد جوان را به بیرون از تعمیرگاه فرامی خواند، او کارش را رها کرد و از چاله سرویس بیرون آمد. در این هنگام پدر کودک از او پرسید چرا پسرم را سیلی زدی؟ جوان 20 ساله در پاسخ گفت: «او زبان درازی می کرد!» همین جمله کافی بود تا شعله های یک نزاع وحشتناک زبانه بکشد چرا که «احمد» در همین حال دستان شاگرد جوان را محکم گرفت و از فرزندش سوال کرد «او چند سیلی به تو زد؟» کودک 11 ساله گفت: «2 سیلی زد!» در این لحظه پدر که احساس غرور می کرد و خشم و عصبانیت سراسر وجودش را فرا گرفته بود از فرزندش خواست تا دو سیلی محکم به گوش پسر جوان بزند! او نیز چنان کرد و در همان هنگام «احمد» نیز آخرین سیلی را خودش بر صورت شاگرد 20 ساله نواخت.

قتل

 در حالی که کشمکش های بین آن ها ادامه داشت، یکی از شاهدان ماجرا، احمد را به گوشه تعمیرگاه برد تا او را نصیحت کند ولی در آن سوی دیگر تعمیرگاه حادثه هولناکی رخ داد. «محسن» (دایی کودک) به مشاجره با تعمیرکار جوان پرداخت و او نیز درباره این که چرا خواهرزاده اش را سیلی زده است، از جوان هم سن و سال خودش توضیح خواست! ولی این مشاجره لفظی به درگیری فیزیکی کشید به طوری که محسن طبق اظهارات برخی شهود سیلی دیگری به صورت شاگرد تعمیرگاه زد!

«مهدی» که دیگر کنترل خود را از دست داده بود با میله آهنی (و بنا به قولی آچار رینگ) به سوی محسن (جوان 21 ساله) حمله ور شد و او را زخمی کرد. در این لحظه «محسن» چاقو را از کمرش بیرون کشید و به سمت شاگرد تعمیرگاه هجوم برد. «مهدی – پ» که از ترس چاقو به داخل تعمیرگاه فرار می کرد بر اثر اضطراب شدید، درون چاله سرویس تعمیرگاه افتاد اما زمانی که بلند شد هدف ضربات چاقو قرار گرفت و با وارد آمدن چندین ضربه هولناک به خون ریزی افتاد. همسایگان و شاهدان این ماجرای تاسف بار، بلافاصله وارد عمل شدند و شاگرد مجروح را از چنگ جوان 21 ساله (محسن) رها کردند.

در حالی که مجروح این حادثه به سختی قدم برمی داشت و ضعف جسمانی بر او غلبه کرده بود، به بیرون از تعمیرگاه رفت که در این هنگام «احمد» از پشت سر و با ضربات مشت و لگد به او حمله ور شد. در حالی که پیکر خون آلود شاگرد جوان روی سنگ فرش خیابان افتاده بود و به سختی نفس می کشید، «محسن» دوباره روی سینه او نشست و ضربات مهلک چاقو را در حالی باز هم بر سر و سینه او فرود آورد که «احمد» نیز با مشت و لگد برادرزنش را همراهی می کرد.

چند دقیقه بعد دو مهاجم مذکور هنگامی پیکر شاگرد خون آلود را کنار خیابان رها کردند و از محل گریختند که شاهدان این حادثه همچنان در بهت فرو رفته بودند. طولی نکشید که با تماس همسایگان، نیروهای امدادی از راه رسیدند و پیکر «مهدی- پ» را به مرکز درمانی بردند اما او بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو جان سپرد و بدین ترتیب پرونده ای جنایی روی میز دستگاه قضایی تایباد قرار گرفت. با صدور دستورات محرمانه ای از سوی بازپرس پرونده، دو فرد مهاجم بعد از پنج روز فرار و زندگی مخفیانه، دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند. در همین حال پزشکی قانونی نیز علت دقیق مرگ جوان تعمیرکار را اصابت جسم برنده به ناحیه شکم اعلام کرد اما «محسن» مدعی شد او فقط یک ضربه با چاقو به بازوی چپ مقتول زده است. وی ادامه داد: در حال درگیری، شوهر خواهرم چاقو را از من گرفت و با جوان تعمیرکار وارد نزاع شد.

او همچنین ادعا کرد: «احمد» در زندان و در حضور چند تن از زندانیان از من خواست تا قتل را به گردن بگیرم! چرا که وعده می داد اگر آزاد شود با فروش خانه و ماشین مخارج رهایی من از زندان را می پردازد!

به گزارش خراسان، این ادعاها در حالی مطرح می شد که مدتی بعد از وقوع جنایت، فرد دیگری نیز شهادت داد: زمانی که مرحوم را درون خودروی امدادی می گذاشتم به من گفت: «احمد- پ» مرا به قتل رسانده است! با این ادعاها، این پرونده جنایی شکل پیچیده تری به خود گرفت و پس از صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی وانقلاب تایباد به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و با توجه به اهمیت ویژه آن در شعبه ششم دادگاه کیفری زیر ذره بین قضاوت رفت. بنابراین گزارش، قضات دادگاه که اکنون باید قاتل واقعی را شناسایی می کردند در برابر استنادات مبهمی قرار داشتند که تلاش و تجربه خاصی را می طلبید تا بی گناهی پای چوبه دار نرود!

این گونه بود که جلسات دادگاه به ریاست قاضی هادی دنیادیده و مستشاری قاضی غلامرضا مصطفوی آغاز شد. بنابر نظر تخصصی رئیس دادگاه، سطر به سطر اوراق این پرونده قطور جنایی مورد واکاوی و کنکاش های علمی قرار گرفت و بازجویی از شاهدان و افراد مرتبط با پرونده به طور ویژه آغاز شد. قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی هرگونه اظهارنظر از سوی وکلای مدافع و شاهدانی که به دادگاه معرفی می شدند، با دقت بررسی می کرد تا این که مشخص شد استدلال ها و اظهارات برخی از شاهدان با واقعیت های حادثه منطبق نیست اما باز هم قضات دادگاه به واکاوی بیشتر پرداختند و جلسات محاکمه را به طور تخصصی و با سوالات فنی ادامه دادند. بالاخره یکی از زندانیان هم بندی «احمد» شهادت داد آن چه را بازگو کرده است صرفا ادعاهایی بود که از زندانیان دیگر شنیده است و دیگر شهود زندانی نیز مطالبی در رد یا اثبات این ماجرا بیان نکردند. با وجود این، تحقیقات با استنادات حقوقی محکم و دلایل قاطع قضایی به نتیجه رسید و مشخص شد که «محسن» جوان 21 ساله، قاتلی است که شاگرد تعمیرگاه را هدف ضربات مهلک چاقو قرار داده است. بنابراین قضات دادگاه پس از شور قضایی رای خود را در این پرونده پیچیده جنایی اعلام کردند.

در این رای که به امضای قاضی دنیادیده (رئیس دادگاه) و قاضی مصطفوی (مستشار) رسیده، «محسن- ع» به خاطر ارتکاب یک فقره قتل عمدی به قصاص نفس و برای وارد آوردن جراحات دیگر به پرداخت دیه محکوم شده است. همچنین «احمد» (متهم دیگر پرونده) به اتهام اخلال در نظم عمومی به تحمل یک سال زندان و به دلیل ایراد صدمات غیرموثر در مرگ، به پرداخت دیه و همچنین تحمل یک سال زندان محکوم شد. این در حالی بود که اولیای دم از محضر دادگاه خواسته بودند برای هر فردی که دادگاه ارتکاب جنایت توسط او را به اثبات برساند، تقاضای قصاص نفس دارند.

گزارش خراسان حاکی است، صدور این رای اما با اعتراض وکلای مدافع متهمان روبه رو شد و این پرونده توسط قضات با تجربه دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت ولی قضات شعبه 48 دیوان عالی نیز پس از بررسی های موشکافانه، بر رای قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مهر تایید زدند و بدین ترتیب این پرونده جنایی به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه