یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

واریز یارانه جدید تیر ماه به حساب سرپرستان | واریز یارانه جدید 400 هزار تومانی برای یارانه بگیران

یک ماه و نیم است که مبلغ یارانه‌ها تغییر کرده و یارانه نقدی و معیشتی نیز حذف شده است؛ اما هنوز این سوال مطرح است که یارانه تیرماه به چه صورت خواهد بود؟ نقدی یا کالابرگ؟

واریز یارانه جدید تیر ماه به حساب سرپرستان | واریز  یارانه جدید 400 هزار تومانی برای یارانه بگیران
کدخبر : 8907
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

​بیش از یک ماه است که یارانه‌ها تغییر و تحولی داشته و دیگر واریز آن‌ها مانند قبل نیست؛ البته در همین زمان کم هم ذهن‌های بسیاری به موضوع یارانه‌ها معطوف شده است.

دلیل آن ابتدا به شیوه ادامه توزیع یارانه‌ها و پس از آن نیز به پرداخت یارانه‌ها تا به امروز بازمی‌گردد.

رییسی، در روزهای پایانی اردیبهشت ماه بود که از پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خبر داد؛ قرار بود یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به دهک‌های چهارم تا نهم و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی نیز به دهک‌های اول تا سوم پرداخت شود.

در این بین چند مشکل وجود داشت؛ اگر دقت کنید، همه افراد مشمول یارانه نشدند و دهک دهم یارانه نگرفت.

بنابراین عده‌ای می‌گفتند ما دهک دهمی نیستیم و یارانه نگرفتیم. عده‌ای دیگر نیز قبلا هیچ یارانه‌ای نمی‌گرفتند و یارانه جدید را می‌خواستند؛ اما مشمول نشدند؛ این افراد نیز به یارانه‌ها معترض بودند؛ در همان زمان براساس دستور رییس جمهوری قرار شد که ظرف یک ماه، به مساله این دو دسته رسیدگی شود.

باتوجه به تغییرات وزارت رفاه، هنوز خبری از این مساله نشده و این افراد هنوز نمی‌دانند تکلیف یارانه‌شان چه می‌شود؛ از سمتی دیگر مشخص نشد که ادامه یارانه‌ها نقدی می‌شود یا کالابرگ.

زیرا قرار بود دو ماه یارانه نقدی و پس از آن کالابرگ داشته باشیم که باتوجه به آخرین گفته‌های مسئولان به نظر می‌رسد هنوز زیرساخت‌ها برای دادن کالابرگ فراهم نشده و احتمالا یارانه نقدی همچنان ادامه داشته باشد.

البته رییس جمهوری هم شنبه شب تاکید کرد که تا زمان آماده شدن زیرساخت‌ها پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

حالا باید صبر کرد و دید در این روزهای باقی مانده از تیر زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ آماده خواهد شد یا یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

یارانه جدید

19 اردیبهشت ماه بود که یارانه جدید برای 2 ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و حال با توجه به نزدیک شدن واریز یارانه نقدی در تیر ماه این سوال برای  یارانه بگیران بوجود آمده است که  باید منتظر یارانه 45 هزار تومانی باشند یا یارانه 400 هزار تومانی؟

 

بر اساس گمانه زنی ها و با توجه به پرداختی دولت در 2 ماه گذشته به نظر می رسد یارانه تیر ماه نیز مانند ماه قبل یارانه جدید 400 و 300 هزار تومانی باشد.

دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در ماه های اخیر، بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حدود سه هفته دیگر دولت برای واریز یارانه مرحله ۱۳۷ دست به کار خواهد شد.

به زبان ساده تر، اگر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستید و در اردیبهشت و خرداد ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده اید، در تیرماه نیز به همین میزان دریافت خواهید کرد.

در واقع افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دهک اول تا سوم قرار دارند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند؛ بنابراین اگر به فرض مثال خانواده شما ۵ نفره باشد و در این دهک قرار بگیرید، مبلغ ۲ میلیون تومان در این ماه به حساب سرپرست خانوارتان واریز می‌شود.

برای دهک چهارم تا نهم نیز مطابق معمول، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی واریز می‌شود. یعنی اگر خانواده‌ای ۵ نفره در این دهک‌ها قرار بگیرند، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوارشان واریز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه