ارزش سهام عدالت | سهام عدالت من

کاهش ارزش سهام عدالت | ارزش سهام عدالت امروز

ارزش سهام عدالت من (۲۹ شهریور)در پایان معاملات امروز ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی به ۲۲میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید.

کاهش ارزش سهام عدالت | ارزش سهام عدالت امروز
کدخبر : 8826
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

ارزش سهام عدالت از زمان آزادسازی سهام عدالت، تاکنون، با نوسانات زیادی روبرو بوده است. ارزش سهام عدالت معمولا متناسب با افزاش یا کاهش بورس تغییر میکند. ارزش سهام عدالت در حال حاضر به یک چهارم قیمت واقعی خود رسیده است. به طوریکه ارزش سهام عدالت را اکنون  زیر 10 میلیون تومان معامله می کنند. در ادامه ارزش سهام عدالت را می خوانید.

ارزش سهام عدالت

در پایان معاملات امروز ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی به ۲۲میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲و۴۹۲ هزار تومانی هم به ترتیب به ۱۱میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۹۷۷هزار تومان رسید.

نحوه ثبت‌نام سهام عدالت جدید

بر اساس اعلام مسوولان قرار است از تیر امسال، اختصاص سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود. در این دوره نیازی به ثبت‌نام نیست و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند وفقط بعضی از جاماندگان قرار است سهام می‌گیرند. مشخص نیست به باقی افراد جامعه سهام اختصاص می‌یابد یا خیر.

گروه اول کسانی هستند که سهام عدالت برای آنها صادر شده است اما دستگاه‌های مرتبط دعوت‌نامه را به موقع به دست این افراد نرساندند. قریب به دو میلیون نفر در این لیست قرار دارند و هنوز مراحل قانونی آن را طی نکرده‌اند.

گروه دوم افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. در این گروه افرادی مثل روستانشینان، کارگران شاغل در کارخانه‌ها، کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی و… قرار دارند که نزدیک به ۱۶ میلیون نفر هستند.

ارزش سهام عدالت

سهام عدالت از جمله دارایی هایی است که بخش عمده ای از افراد کشور آن را در اختیار دارند و همین مساله سبب شده تا برخی در زمینه سوء استفاده از آن اقدام کنند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به عموم مردم هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: به تازگی مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.

پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده است، از مخاطبان درخواست می‌کند که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران باید نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سهامداران سهام عدالت که تاکنون موفق به دریافت سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود نشده اند) در نیمه دوم تیرماه به حساب آنها واریز می ‌شود. این افراد نگران سودهای خود نباشند این سودها محفوظ است.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر همچنان به علت داشتن شماره شبای نامعتبر موفق به دریافت سود سهام خود نشده اند.

حسنلو از جاماندگان دریافت سود سهام عدالت که تاکنون به ثبت نام و احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام نکرده اند، نیز خواست هرچه زودتر با مراجعه به سامانه سجام به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند تا در مرحله بعدی سود سهام به حساب آنها واریز شود.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در زمینه سهام عدالت متوفیان می‌گوید: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه‌اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه