خریداران خودرو | اعتراض خریداران خودرو

خریداران خودرو صبر کنند | ریزش قیمت خودرو در راه است؟

قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

خریداران خودرو صبر کنند | ریزش قیمت خودرو در راه است؟
کدخبر : 8575
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت خودرو با توجه افزایش کارخانه ای محصولات با نوسانات زیادی همراه است.قیمت خودرو  علاوه بر افزایش قیمت کارخانه به تغییر قیمت دلار هم واکنش میدهد و با افزایش قیمت دلار افزایش پیدا می کند. قیمت خودرو  به یکی از دغدغه‌های افرادی که متقاضی خرید خودرو هستند تبدیل شده است. قیمت خودرو  به حدی رسیده است که بسیاری خرید خودرو را از اولویت‌هایشان خارج کرده‌اند. در ادامه به آخرین خبر از قیمت خودرو می پردازیم.

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در قیمت ۵۰۹ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۴ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور با دو ملیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته،  از سقف ۳۵۵ میلیون تومان عبور کرد.

پژو پارس اتوماتیک نیز بر قله ۴۴۴ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار با نرخ ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خریداران خودرو

بازار برای خریداران خودرو آشفته است

نامعلوم‌بودن بندها و مفاد واردات خودرو بر آشفته‌بازار خودرو اثر گذاشته است، البته انتظار واردات خودرو ماهها است که در بازار وجود دارد و هنوز هم راهکاری برای آرام‌کردن این بازار آشفته پیدا نشده است.

با روند افزایشی قیمت دلار بازار خرید و فروش خودرو که همچنان با رکود معاملات روبه‌رو است با افزایش قیمت‌ها مواجه شده است، البته با وجود افزایش 1 تا 3 میلیون تومانی قیمت‌ها خبری از معاملات نیست و مشتریان منتظر تعیین تکلیف بازار هستند.

علاوه بر این نامعلوم بودن بندها و مفاد واردات خودرو نیز بر آشفته‌بازار خودرو اثر گذاشته است، البته انتظار واردات خودرو ماهها است که در بازار وجود دارد و هنوز هم راهکاری برای آرام کردن این بازار آشفته پیدا نشده است.

خریداران خودرو

 چرا تقاضای خرید خودرو در سامانه قرعه‌کشی کاذب است؟

دبیر انجمن خودروسازان گفت:آن دسته از خودرو‌هایی اختلاف قیمت زیادی بین کارخانه و بازار دارند از متقاضی بیشتری برخوردارند و نقدینگی سرگردان با هر بار ثبت‌نام قرعه‌کشی وارد این بازار این خودروها می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد نعمت بخش گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد تقاضای خرید خودرو کاذب است و با هر بار ثبت‌نام در قرعه‌کشی این سرمایه‌ها به این بازار وارد می‌شود که به اختلاف بیشتر قیمت کارخانه و بازار آزاد دامن می‌زند.

او گفت: زمانی که دولت اجازه فروش خودرو به نرخ حاشیه بازار را نمی‌دهد بهترین جایگزین بورس کالا است، اما اجازه این کار را هم ندادند. مشخص است زمانی که یک فرد برنده خودرو شود حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کرده و تا زمانی که این اختلاف وجود داشته باشد، هر روز تقاضای کاذب زیاد خواهد شد؛ در حالی که در بورس کالا عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: اگر خودرو در بورس به نرخ حاشیه بازار عرضه شود، کمتر از یکسال این خودروسازان هستند که برای فروش محصولاتشان باید فرش قرمز برای مشتری پهن کنند، اما اجرای اینگونه تصمیمات سخت است و سیاست‌گذار باید اجازه دهد هیئت‌مدیره خودروسازان قیمت خودرو و روش عرضه را تعیین کنند.

باید توجه داشت عرضه خودرو در بورس کالا منجر به حذف رانت چند هزار میلیارد تومانی خواهد شد. از سال ۹۵ شهامت تصمیم‌گیری در وزارت صمت و مجموعه دولت وجود ندارد و فروش بر اساس حاشیه بازار انجام نمی‌شود.

پارسال نمایندگان مجلس طرح عرضه خودرو در بورس‌کالا را اعلام کردند و مقرر شد پس از رفع ابهام‌ها، انجام شود و البته تعدادی از خودروسازان هم محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کردند که در نهایت اجرای آن متوقف شد.

خریداران خودرو با محصول جدید ایران خودرو آشنا شوید

ایران‌خودرو اعلام کرد که محصول جدید این شرکت، به نام ریرا به زودی به بازار عرضه می‌شود. قیمت احتمالی این خودرو چقدر است؟ ریرا کیفیت مناسبی دارد؟

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد که به زودی، اولین کراس اوور ملی این شرکت با نام تجاری ریرا به بازار ارائه می‌شود.

او افزود: ریرا همان نام تجاری پروژه K125 است.

خریداران خودرو

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروی ریرا اولین خودروی کراس‌اوور تولید ایران است. ایران‌خودرو اعلام کرده است که این خودرو بر اساس پروژه K125 تولید می‌شود. اما شکل ظاهری آن نشان می‌دهد که پلتفرم ریرا بر اساس خودروی پژو ۲۰۰۸ باشد. در نتیجه احتمال این وجود دارد که ظاهر ریرا به پژو شباهت داشته باشد.

او افزود: نکته مهمی که در این کراس‌اوور ملی وجود دارد این است که به احتمال زیاد طراحی کابین را به قطعه‌سازان ایرانی می‌سپارند تا از شباهت آن به پژو کاسته شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به نظر می‌رسد کیفیت مواد اولیه ریرا همانند دنا و پارس باشد. حتی اگر در نهایت از طراحی خوبی برخوردار شود، کیفیت خوبی نخواهد داشت. زیرا مرکز تحقیقات این شرکت خودروسازی، سفارش قطعه با کیفیت مناسب را به قطعه‌ساز نمی‌دهد.

جعفری توضیح داد: موتورهای محصولات ایران‌خودرو TU5 است که در خودروی ۲۰۶ تیپ پنج نیز این موتور استفاده شده بود. البته باید به این نکته توجه کرد که همه قطعات این موتور چینی است. گیربکس این خودرو نیز در خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ بکار رفته و از نظر کیفی در سطح مناسبی قرار ندارد.

به گفته جعفری، این موتور نباید در خودرویی با چنین ابعدادی به کار گرفته شود. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود «ریرا» به لحاظ فنی، ایرادات زیادی داشته باشد.

این کارشناس خودرو در رابطه با قیمت احتمالی این کراس‌اوور ملی گفت: احتمال دارد این خودرو قیممتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

ریرا چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

او توضیح داد: رونمایی ریرا یک شوی تبلیغاتی برای ایران‌خودرو بود. به نظر نمی‌رسد این شرکت بتواند به زودی این محصول را تولید و به بازار عرضه کند و احتمالا ریرا تا یک یا دو سال دیگر عرضه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه