بازنشستگان تامین اجتماعی | مستمری بگیران تامین اجتماعی

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | معیشت بازنشستگان به کدام سو می رود؟

سازمان تامین اجتماعی حدود ۳.۵ میلیون نفر مستمری‌ بگیر دارد که بالغ‌بر ۷۰ درصد از آنها حداقل مستمری را دریافت می‌کنند که با افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق، عدالت اجتماعی و بهبود معیشت در دولت سیزدهم رقم خورد.

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | معیشت بازنشستگان به کدام سو می رود؟
کدخبر : 8378
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی

 

حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی با حقوق حداقلی هستند که ماهیانه تا سه یا چهار میلیون تومان دریافت می‌کردند که با افزایش حقوق اخیر، اکنون دریافتی آنها به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است تا بتوانند معیشت روزمره خود را تامین کنند.

افزایش حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی قدم دولت سیزدهم در راستای عدالت‌محوری و رسیدگی به معیشت افراد کم‌درآمد جامعه است تا این قشر پرداختی‌های معقولی داشته باشند.

 خبر روز  اخبار بورس  قیمت دلار امروز

 وضعیت بهتر معیشت برای این بازنشستگان

 زمان واریز معوقات بازنشستگان اعلام شد

 خبر خوش دولت برای حقوق بارنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین…

همچنین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که تا سال گذشته بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، به بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در وبینار رایگان تحلیل بنیادی رمز ارزها همین حالا ثبت نام کن

یه فرصت عالی برای علاقه مندان دنیای ارز دیجیتال | وبینار کاملا رایگان

بهترین روش کسب درآمد دلاری با ارزهای دیجیتال و بیت کوین(وبینار رایگان)

اگر به ارز دیجیتال علاقه مندی اما نمیدونی از کجا شروع کنی...(ثبت نام کن)

۲۲۶ هزار بازنشسته نیز بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند که به طور متوسط یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آنها افزایش یافت.

افزایش مستمری حقوق‌بگیران سازمان تامین اجتماعی طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هرساله به تصویب هیات وزیران می‌رسد. به‌طوری‌که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

بر این اساس، مصوبه شورای‌عالی کار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید از این رو نباید بازنشستگان کمتر از این حقوق می‌گرفتند.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

 بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پرداختی هر ماه به بازنشستگان از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا شروع می‌شود، به روال عادی قبلی حقوق خرداد طبق زمان‌بندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت می‌شود که واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به‌صورت جداگانه شروع می‌شود و مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

بازنشستگان تامین اجتماعی

دولت پرونده افزایش بازنشستگی سال ۱۴۰۱ را بست، حداقل بگیران ۵۷ درصد و سایر سطوح بگیران مشمول ۱۰ درصد افزایش حقوق شدند.

با این حال هنوز میزان افزایش مزایای جانبی بازنشستگان تامین اجتماعی برای بسیاری از مستمریبگران نامعلوم است.

برای سال ۱۴۰۰ سازمان تامین اجتماعی ماهانه به هر بازنشسته ۲۰۰ هزار تومان حق معیشت، ۳۷۰ هزار تومان حق عائله مندی، ۹۶ هزار تومان حق اولاد و ۱۵۰ هزار تومان حق مسکن پرداخت کرد.

پیگیری‌های نشان می‌دهد که برای سال ۱۴۰۱، روال افزایش این مزایا تغییر کرده است، مطابق روال جدید مبنای افزایش این مزایای جانبی همان شیوه‌ای است که در قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان تعیین شده است.

براین اساس می‌توان انتظار داشت که این میزان افزایش همان ۱۰ درصدی باشد که در لایحه بودجه برای کارکنان دولت پیش بینی شده است.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز با تایید ضمنی این مطلب گفت: سال گذشته مزایای جانبی با در نظر گرفتن متناسب سازی افزایش یافت و بر همین منوال بعید است که برای سال ۱۴۰۱ مجموع افزایش این مزایا به ۱۰۰ هزار تومان برسد.

خبر تصویب میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی روز تعطیل  ۱۵ خرداد منتشر شد، مطابق این مصوبه هیات دولت حداقل مستمری تامین اجتماعی به میزان ۵۷ درصد افزایش خواهد یافت.

در خصوص سایر سطوح بگیران نیز میزان این افزایش ۱۰ درصد است، البته به آن گروه از سایر سطوح بگیرانی که مستمری کمتر از ۱۰ میلیون تومان دارند نیز مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

در همین رابطه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت مستمری خرداد براساس افزایش مصوب دولت پرداخت می‌شود و مابه التفاوت دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه در دو ماه پیشرو تسویه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه