یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

شگفتانه رئیسی در حساب سرپرستان خانوار | دستور رئیسی برای واریز یارانه جدید به همه

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری تاکید کرد: من هم موافق هستم که در دهک‌بندی‌ها دقت کامل نشده، لذا تاکید کرده ‎ام مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک ‎بندی‎ها تا حد مقدور دقت کنند و حتما کسانی که معترض هستند یارانه به حسابشان ریخته شود.

شگفتانه رئیسی در حساب سرپرستان خانوار | دستور رئیسی برای واریز یارانه جدید به همه
کدخبر : 8145
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

سید ابراهیم رئیس‎ جمهوری در نشست با جمعی از نخبگان استان آذربایجان شرقی بیان کرد: دولت محور برنامه های خود را بر عدالت قرار داده همانطور که بودجه ۱۴۰۱ بر اساس عدالت و با استفاده از سند آمایش سرزمینی تنظیم شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: من هم موافق هستم که در دهک‌بندی‌ها دقت کامل نشده، لذا تاکید کرده ‎ام مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک ‎بندی‎ها تا حد مقدور دقت کنند و حتما کسانی که معترض هستند یارانه به حسابشان ریخته شود.

رئیسی گفت: مشورت با نخبگان و دلسوزان خوب است اما مسئولان و استانداران باید تصمیم گیرنده نهایی باشند.

یارانه جدید

معاون اول رئیس‌جمهور پیرامون زمان اجرایی شدن کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: اجرای این طرح در دست دستگاه‌های دیگر است و دارند کار می‌کنند، اجازه دهید که زمان ندهم، اما واقعا فشار ما این است که در حداقل زمان ممکن این موضوع اجرایی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اگر ما این ارز ترجیحی را حذف هم نمی‌کردیم مردم می‌دانستند که به دلیل تحولات بین‌المللی اتفاق افتاده و مصوباتی که در مورد حقوق ورودی، ارزش افزوده و برخی عوارض داشتیم، هزینه‌هایی تحمیل می‌شد که اگر حذف ارز ۴۲۰۰ را نداشتیم هم یک موج گرانی به هر حال داشتیم منتها این هم اضافه شد که دارد مدیریت می‌شود.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در مورد آخرین وضعیت پرداخت یارانه‌ها و اینکه یارانه خردادماه چه زمانی قابل برداشت است، گفت: یارانه ماه اول ریخته شد و مردم هم برداشت کردند در مورد یارانه ماه دوم هم به موقع اجازه برداشت داده خواهد شد. بالاخره جبرانی که دارد انجام می‌گیرد برای اضافه هزینه‌ای است که برای اینکه اصلاح صورت گرفته است.

مخبر یادآور شد: البته به برخی دهک‌ها هزینه‌های تحمیل می‌شود یکی از اهداف اصلی این کار این بود که یارانه‌ها هدفمند شود یعنی یک عده از این هدفمندی حداکثر استفاده را می‌کردند در ماه چند بار مرغ و گوشت و تخم مرغ استفاده می‌کردند و برخی خانواده‌ها در ماه یک شانه تخم مرغ هم نمی‌توانستند استفاده کنند باید عدالتی برقرار می‌شد این کار انجام شد و الزامات قانونی هم داشت این طور نبود که بگوییم الزاماتی ندارد آثاری هم روی همه کالا‌ها دارد که داریم روی آن کار می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر ما این ارز ترجیحی را حذف هم نمی‌کردیم مردم می‌دانستند که به دلیل تحولات بین‌المللی اتفاق افتاده و مصوباتی که در مورد حقوق ورودی، ارزش افزوده و برخی عوارض داشتیم، هزینه‌هایی تحمیل می‌شد که اگر حذف ارز ۴۲۰۰ را نداشتیم هم یک موج گرانی به هر حال داشتیم منتها این هم اضافه شد که دارد مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: نقشه راهی وجود دارد که یکی از این پازل‌ها حذف ارز ترجیحی بود برنامه‌های دیگر دولت دارد انجام می‌شود باید از مردم تشکر کنم که دارند تحمل می‌کند خواهش می‌کنم مردم حوصله کنند عُسر قبل از فرج است و یسر هم اتفاق می‌افتد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ۴ کالای بسیار اساسی و مهم هفته آینده قیمت مصرف‌کننده خواهند خورد، گفت: مردم هر تخلفی را مشاهده کردند به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند. یک گروه کالایی مهم نیز در حال برنامه‌ریزی است و به زودی قیمت مصرف‌کننده خواهد خورد. مجوز برای تعزیرات گرفته‌ایم که برخورد‌ها را شدیدتر خواهد کرد. تعداد کالا‌های گروه پنجم بیشتر است، برنامه داریم. همه این گرانی‌ها به لحاط حذف ارز ترجیحی نیست. حقوق ورودی و عوارض بالا رفته است. ارزش افزوده و قیمت‌های جهانی هم تأثیرگذار بوده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که به لحاظ کالای اساسی، جزء کشور‌هایی هستیم که کالا‌های اساسی بدون هیچ اختلالی تأمین و توزیع شده است؛ گفت: امیداریم برنامه تصویب قیمت‌ها را داشته باشیم. همکاری مردم بسیار خوب بوده است. مردم با فرهنگ بالایی عمل کردند. کشور‌های اروپایی رفتند فروشگاه‌ها را غارت کردند. سهیمه بندی کردند، اما مردم ما همکاری داشتند و دولت تدبیر دیده بود، کمبود هیچ کالایی را نداشتیم. تغییر قیمت باعث شد کالا‌ها فقط و فقط کمی دیر برسد. امیدار به تثبیت قیمت‌ها هم هستیم.

مخبر در پاسخ به سوالی درخصوص اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، عنوان کرد: ما به لحاظ قانونی موظف بودیم از اول فروردین در واقع این اصلاح را صورت دهیم، یک تعارضی در مصوبه مجلس بود اول اینکه باید از اول فروردین حذف می‌شد، چراکه ارز ترجیحی دیگر وجود نداشت و از سوی دیگر گفته بودند کالابرگ. البته در همان قانون گفته بودند «یا راه‌های دیگر». چون هنوز کالابرگ آماده نشده است ناچاریم یارانه نقدی پرداخت کنیم و این را ادامه بدهیم.

وی پیرامون زمان اجرایی شدن کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: اجرای این طرح در دست دستگاه‌های دیگر است و دارند کار می‌کنند، اجازه دهید که زمان ندهم، اما واقعا فشار ما این است که در حداقل زمان ممکن این موضوع اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه