حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر بد برای حقوق بگیران تامین اجتماعی | چالش بزرگ پرداخت حقوق بازنشستگان

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون از بحران صندوق‌های بازنشستگی در آینده نزدیک خبر داد.

خبر  بد برای حقوق بگیران تامین اجتماعی | چالش بزرگ پرداخت حقوق بازنشستگان
کدخبر : 8144
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

احمد خانی نوذری گفت: در کشور بالغ بر ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد که شامل سه صندوق بزرگ‌مقیاس هستند که شامل تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح است که بیش از  ۹۰ درصد افراد بیمه‌شده کشور را پوشش می‌دهند.

به گفته معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مجموع ۷۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش ۱۸ صندوق قرار دارند و حدود ۳۰ درصد افراد تاکنون تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی قرار نگرفته‌اند.

او گفت: چهار تا پنج صندوق متکی به بودجه دولتی هستند، از سال ۱۳۹۳ تاکنون بودجه دولت برای کمک به صندوق ها از ۳۰ هزار میلیارد تومان  به ۲۱۷ هزار میلیارد تومان رسید که این امر نشانگر رشد وابستگی صندوق‌ها به دولت است.

نوذری گفت: در آینده نزدیک بحرانی در صندوق‌ها وجود خواهد داشت و روز به روز بر حجم مصارف در صندوق‌ها افزوده می‌شود و منابع کاهش می‌یابد، در این‌باره باید برنامه‌ریزی  ویژه‌ای انجام شود.

به گفته معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به واسطه مشکلات متعدد در اقتصاد کشور سهم بنگاه‌های اقتصادی در ایفای تعهدات صندوق‌ها کم بوده و بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی وضعیت خوبی  ندارند در همین راستا باید اقداماتی انجام شود تا با بهبود وضعیت شرکت‌ها، سهم صندوق‌ها رشد پیدا کند.

او گفت: بیش از ۶۰۰ شرکت در صندوق‌های بازنشستگی کشوری داریم که این وزارتخانه سهام‌دار آن‌هاست که بالغ بر  ۴۰۰ شرکت به صورت کنترل مدیریتی در اختیار وزارت قرار گرفته که این شرکت‌ها ۸ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را در اختیار دارند.این بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی در ۳۵ حوزه صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند که بر اساس اطلاعات سال ۱۳۹۹، سرمایه ثبتی در شرکت‌های کنترل مدیریتی ۷۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

حقوق بازنشستگان

مطالبه به حق بازنشستگان که باید از حق خودشان و صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی تأمین شود، به بهانه خلق پول و تورم‌زایی به درهای بسته خورد.​

هرچند در این روزها خرداد به نیمه رسید اما کسی به داد بازنشستگان نرسید و دولت مردمی در مقابل اجرای طرح همسان ‌سازی بازنشستگان و مستمری ‌بگیران ایستاد و مطالبه به حق بازنشستگان که باید از حق خودشان و صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی تأمین شود، به بهانه خلق پول و تورم‌زایی به درهای بسته خورد.

قطعاً با توجه به گرانی‌ها و تورم شدیدی که سیاست جراحی اقتصادی دولت ایجاد کرده، سفره بازنشستگان با افزایش رقمی در حدود ۱۰ درصد که مدنظر دولت است، خالی‌تر از قبل خواهد شد و لذا اگر دولت به دنبال ریشه‌یابی تورم‌های اخیر است، آنرا در سیاست‌های خود و حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی جستجو کند و حق بازنشستگان را که از پس‌اندازهای خود حقوق می‌گیرند نه از جیب دولت پایمال نکند.

تعدادی از بازنشستگان در استان‌های مختلف نسبت به عدم افزایش حقوق و تصویب نشدن مصوبه‌ی افزایش مستمری اعتراض کردند.

این بازنشستگان می‌گویند: دولت نه تنها بدهی خود به تامین اجتماعی را نمی‌پردازد، بلکه افزایش حقوق بازنشستگان را فریز کرده است؛ حقوق ما بر مبنای فروردین سال قبل پرداخت می‌شود؛ در حالیکه هزینه‌های زندگی در این مدت چند برابر شده است؛ چگونه باید با حقوق سال قبل زندگی کنیم.

این بازنشستگان با حضور در ادارات تامین اجتماعی استان‌های خود؛ از هیات دولت درخواست کردند در جلسه افزایش مستمری بازنشستگان را به تصویب برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه