وام بازنشستگان | شرایط وام بازنشستگان

خبر خوش وام بازنشستگان | وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان

بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از بازنشستگان و مستمری بگیران بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی، وام ۱۰۰ میلیون تومانی را در قالب طرح «کرامت» به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 خبر خوش وام بازنشستگان | وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان
کدخبر : 8138
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی، وام بازنشستگان، برای بازنشستگانی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، ارائه شده است. مبلغ های وام بازنشستگان برای مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری، متفاوت است. وام بازنشستگان کشور، برای فرزندان بازنشسنگان دانشجو نیز در نظر گرفته شده است. وام بازنشستگان برای دانشجویانی که فرزندشان در حین تحصیل دانشجویی می باشد، ارائه می گردد. افراد واجد شرایط وام بازنشستگان می توانند اقدام به ثبت نام در سایت کنند.

وام بازنشستگان

بازنشستگانی که مایل به دریافت وام طرح کرامت هستند باید در یکی از شعب بانک رفاه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. سود این تسهیلات ۱۸ درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن هم ۴۸ ماه است. متقاضیان این تسهیلات باید ضامن رسمی به بانک ارائه دهند و یک فقره چک هم داشته باشند. لازم به ذکر است که ۲۰ درصد وام نزد بانک مسدود خواهد شد.

این طرح مختص بازنشستگان و مستمری بگیرانی است که بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی نداشته باشند. مدت اعتبار طرح کرامت تا پایان مردادماه سال جاری خواهد بود.

میزان اقساط این وام ۱۰۰ میلیون تومانی با مقدار سود مشخص شده و مدت زمان بازپرداخت معین، ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۱۴۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۹۸ تومان است.

وام بازنشستگان

از صندوق بازنشستگی فولاد، «حسین عامریان» در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی فولاد در مجتمع گاجره و با اشاره به خواسته برخی از بازنشستگان برای لحاظ شدن امتیاز مناطق جنگی اظهار داشت: دراین‌خصوص طبق صحبتی که با رییس کانون بازنشستگی خوزستان هم داشتیم پیگیری‌های زیادی از مدیران فولاد خوزستان داشته‌ایم و اخیراً در دیدار با نمایندگان مجلس نیز موضوع را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم مبلغ وام ضروری و تعداد وام گیرندگان را افزایش دهیم.

عامریان، خطاب به کانون‌های بازنشستگی گفت: اگر فکر می‌کنید اشکالی در کار ما وجود دارد حتماً مطرح کنید و ما با حسن‌نیت کامل آماده گفتگو هستیم چنانچه در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی نیز همین کار را انجام دادیم و اگر باز انتقادی به روند اجرا باشد بررسی خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دارایی‌های صندوق گفت: تمام تلاش خود را برای مولدسازی دارایی‌ها انجام می‌دهیم. هدف ما این است که پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی زودبازده را انجام دهیم تا عایدی آن هر چه سریع‌تر نصیب جامعه هدف صندوق شود.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها درباره خدمات بیمه تکمیلی درمان گفت: حتماً این گلایه‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم تا در قرارداد سال جدید شرایط بیمه درمان بهتر از سال‌های قبل شود تا ما در این راستا حرکت کنیم تا باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را به بازنشستگان ارائه دهیم. ضمن اینکه نظارت نمایندگان کانون‌ها و بازنشستگان می‌تواند دراین‌خصوص مثمر ثمر باشد.

وام بازنشستگان

بنا بر گزارش مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی، وام بازنشستگان برای افرادی که بازنشسته و در عین حال مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، در حال ارائه می باشد. پایان نامه یا پورپوزال دانشجویانی که از 31 مرداد 1400 به بعد است، مشمول دریافت وام بازنشستگان می شود.

محمود مرتضایی فرد (مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: متقاضیانی که تاریخ تصویب پروپوزال پایان‌نامه یا رساله دکتری آنان از ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ به بعد باشد می‌توانند از ابتدای خرداد بدون محدودیت نسبت به ثبت تقاضای اینترنتی خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

به گفته محمود مرتضایی، مبلغ وام برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی‌ارشد در این دوره به ۴میلیون تومان و برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری نیز به ۶میلیون تومان افزایش یافته است. کارمزد این تسهیلات ۴درصد و اقساط آن نیز ۳۶ماهه است.

او گفت: در این دوره ضمن اینکه امکان ثبت نام برای خود بازنشستگان که دانشجوی دوره ارشد یا دکتری هستند فراهم شده، این امکان نیز ایجاد شده تا اگر شخص بازنشسته و فرزندش همزمان دانشجو و متقاضی دریافت این تسهیلات باشند هریک به صورت جداگانه ثبت‌نام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه