یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

میزان حداقل درآمد برای دریافت یارانه جدید مشخص شد | معیارهای دریافت یارانه جدید چیست؟

چقدر درآمد داشته باشیم یارانه ما قطع نمی شود؟

میزان حداقل درآمد برای دریافت یارانه جدید مشخص شد | معیارهای دریافت یارانه جدید چیست؟
کدخبر : 7997
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

معاون وزیر رفاه با اشاره به این شایعه که ده میلیون درآمد ماهانه دلیلی برای قطع یارانه است گفت:  این موضوع صحت ندارد و چندین شاخص است.

معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این مسئله که می‌گویند ده میلیون تومان درآمد ماهانه باعث می‌شود فرد جزو دهک دهم قرار بگیرد درست نیست.

داریوش ابوحمزه (معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه مراسم معارفه جانشین وزیر کار در امور دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ملاکِ قرارگیری در دهک دهم چیست، گفت: ما نمی‌توانیم درآمدِ مشخصی را ملاک قرار گرفتن در دهک دهم قرار دهیم. از طرفی نمی‌توانیم بگوییم شخصی که فلان دارایی را با فلان ارزشِ قیمتی دارد جزو دهک دهم قرار می‌گیرد. بلکه ترکیبی از شاخص‌های درآمدی و دارایی ملاک است. ممکن است درآمد یک شخص بالا باشد اما داراییِ کمی داشته باشد و یا امثال این. 

وی گفت: میانگین وضعی براساس شاخص‌های درآمدی و دارایی فرد و با در نظر گرفتنِ بعد خانوار دهک را مشخص می‌کند. طبیعتا وقتی تعداد اعضای خانوار بیشتر باشد هزینه‌های بیشتری باید برای آن در نظر بگیریم. همه‌ی این مسائل در کنار هم قرار می‌گیرد و یک شاخص ترکیبی تهیه می‌شود و آن ملاک تعیین دهک خانوار قرار می‌گیرد. 

ابوحمزه گفت: این مسئله که می‌گویند ده میلیون تومان درآمد ماهانه باعث می‌شود فرد جزو دهک دهم قرار بگیرد درست نیست.

یارانه جدید

داریوش ابوحمزه  اظهار داشت: افرادی که تا فروردین‌ماه امسال یارانه دریافت می‌کردند و در اردیبهشت‌ماه یارانه کمک معیشتی به‌حساب آنها واریز نشدهاست، در دهک دهم قرار گرفته بودند و مشمول پرداخت یارانه نمی‌شدند. این افراد در اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها به سامانه «حمایت» به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی سامانه‌های پاسخگویی به سؤال‌های یارانه‌ای از جمله سامانه حمایت و مرکز تماس تقویت شد، افزود: همچنین دو سامانه تلفنی و گویا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره‌های ۰۲۱۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤال‌های یارانه‌ای مردم است. 

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: این سامانه‌ها از لحاظ قابلیت‌های فنی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقویت و پشتیبانی شد تا هم‌زمان مراجعه افراد با مشکل روبرو نشود.

به گفته ابوحمزه، افرادی که پیش‌ از این به هر دلیلی یارانه دریافت نمی‌کردند و یا خودشان داوطلبانه اقدام به حذف یارانه کرده بودند، جاماندگان از یارانه محسوب می‌شوند که اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود کد دستوری #کد ملی ۴۳۸۵۷۴* را شماره‌گیری کنند و سپس برای ثبت‌نام به آدرس اینترنت my.gov.ir مراجعه کنند و نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند.

علت بیشترین اعتراض‌ها به دهک بندی‌ یارانه

وی با اشاره به اینکه به دستور رئیس‌جمهور یارانه به افراد دهک دهم که تقاضای بازنگری داشتند نیز واریز شد، گفت: در ابتدای طرح قرار بود افرادی که جزو دهک دهم هستند، یارانه آنها حذف شود، اما به‌ دلیل وجود ابهام‌های مردم و سؤال‌های آنان قرار شد که مبلغ یارانه به افراد در دهک دهم که قبلاً یارانه می‌گرفتند، درخواست بازنگری داشتند، نیز واریز شود و تا زمان رسیدگی دقیق این مبلغ مسدود شود.

معاون وزیر کار ابراز داشت: بیشترین درخواست‌های مردمی در سامانه‌های این وزارتخانه در اعتراض به دهک بندی‌ها به بازنگری به ساختار خانوار بازمی‌گردد. پیش از این، یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال‌های اخیر به‌خاطر پوشش ندادن قدرت خرید بالا، منجر شده بود تا اعضای خانواده بعد از ازدواج، یارانه خود را تفکیک نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه