یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

شوک دولت به یارانه بگیران | محاسبه حقوق فرزندان مجرد برای پرداخت یارانه جدید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره محاسبه حقوق فرزندان مجرد در سرجمع درآمد خانوار برای پرونده دریافت یارانه توضیحاتی ارائه کرد.

شوک دولت به یارانه بگیران | محاسبه حقوق فرزندان مجرد برای پرداخت یارانه جدید
کدخبر : 7876
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

 حجت الله عبدالملکی در پاسخ به این پرسش که مردم گلایه‌هایی از محاسبه درآمد فرزندان مجرد در سرجمع درآمد خانوار دارند، آیا وزارت تعاون برنامه‎‌ای برای اصلاح این موضوع دارد؟ گفت: هر خانواده یک پرونده هدفمندی یارانه دارد که شامل تمامی افرادی است که همسفره هستند؛ همسفره یعنی پدر، مادر و فرزندان که تمامی درآمد همه اعضای خانواده در سرجمع پرونده مذکور محاسبه می‌شود.

وی افزود: اگر فرزندی به سن قانونی رسیده و تمایل نداشته باشد که درآمدش در سرجمع درآمد خانوار لحاظ شود، می‌تواند در سایت هدفمندی یارانه‌ها، درخواست دهد و خود را به عنوان خانواده‌ای جدا معرفی کند؛ هیچ منعی برای این موضوع وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود، امکان جداکردن یارانه فرزندان مجرد از خانواده وجود ندارد، توضیح داد: مسئولیت این موضوع با سازمان هدفمندی یارانه‌ها است که مطرح می‌کنند آن را انجام می‌دهیم.

یارانه جدید

آنطور که سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داده است، مرحله دیگری از یارانه جدید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب خانوارهایی که اعتراض کرده بودند، واریز کرده ولی تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها، مسدود و غیرقابل برداشت خواهد بود.

جریان پرداخت این یارانه از این قرار است که در ماه گذشته،  دولت روال پرداخت یارانه نقدی را در قالب طرح اصلاح نظام یارانه‌ای تغییر داد  و در ساعت ۲۴ روز ۱۹ اردیبهشت، مبلغی در قالب یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار ۷۲ میلیون نفر واریز کرد. این یارانه برای مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی اردیبهشت و خرداد بود و برای ۹ دهک پرداخت شد. هر نفر در سه دهک اول ۴۰۰ هزار و شش دهک دوم ۳۰۰ هزار تومان برای هر مرحله دریافت کرد. در این حالت از جمعیت ۷۸ میلیون نفری که تا اردیبهشت امسال یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کردند حدود شش میلیون نفر در قالب دهک دهم، حذف شدند. این غربالگری را وزارت رفاه انجام داده بود.

اما به دنبال آن اعتراض زیادی از سوی کسانی که یارانه آنها قطع شده بود، مطرح شد. این افراد می‌توانستند در سامانه‌ای که تعیین شد، درخواست بازبینی را ثبت کنند. طولی نکشید که رئیس‌جمهور دستور رسیدگی فوری به این اعتراض‌ها را صادر کرد و مقرر شد که یارانه اردیبهشت یا همان یارانه مرحله ۱۳۵، به حساب خانوارهایی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند، واریز ولی «غیرقابل برداشت» باشد تا مورد بررسی قرار گیرد. از این جهت  در ۲۷ اردیبهشت ماه اولین مرحله واریز  برای کسانی که اعتراض کرده بودند، انجام شد.

اکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که برای تعداد دیگری از کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت کرده ولی در یارانه جدید به عنوان دهک پردرآمد کنار گذاشته شده بودند و اعتراض آنها ثبت شده است نیز واریز یارانه اردیبهشت را انجام داده است و مانند قبلی‌ها قابل برداشت نخواهد بود تا وضعیت آنها رسیدگی شده و اگر مشمول دریافت یارانه باشند، امکان برداشت خواهند داشت.

خانوارهایی که نسبت به دهک‌بندی خود و قطع یارانه در اردیبهشت، اعتراض دارند، همچنان می‌توانند با مراجعه به سامانه  hemayat.mcls.gov.ir  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت درخواست بازبینی اقدام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

سازمان هدفمندی یارانه ها از واریزی یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به خانوارهای معترض و سپس مسدود شدن آن خبر داد.

یارانه جدید برای خانوارهای معترض، واریز و مسدود شد

آن طور که سازمان هدفمندی یارانه ها خبر داده است، مرحله دیگری از یارانه جدید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب خانوارهایی که اعتراض کرده بودند واریز کرده ولی تا مشخص شدن نتیجه بررسی ها، مسدود و غیر قابل برداشت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه