قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز | مرغ

ریزش باورنکردنی قیمت مرغ | لیست قیمت مرغ امروز

با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم از ۳۱ هزار تومان به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

ریزش باورنکردنی قیمت مرغ | لیست قیمت مرغ امروز
کدخبر : 7823
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

چندی پیش قیمت مرغ به صورت ناگهانی افزایش یافت و اعتراضات مردم را برانگیخت. کاهش یا افزایش قیمت مرغ پس از گوشت قرمز، نقش مهمی را برای مردم در بازار دارد. قیمت مرغ در بازار روزانه، از مسائل اقتصادی پر حاشیه است که با کوچکترین تغییرات در آنها، واکنش های مختلف مردم برانگیخته می شود. افزایش قیمت مرغ تا چندی پیش، سبب خرید هجومی افراد در پروتئینی ها می شد، اما این بار مردم به استقبال کمی برای خرید گوشت مرغ پرداختند. قیمت مرغ همچنان تداوم ندارد و ممکن است همچنان افزایش یابد.

قیمت مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود، درحالی که حداکثر نیاز کشور ۷ هزار و ۱۰۰ تن است.

حبیب اسداله نژاد گفت: با توجه به افزایش تولید و انباشت مرغ در واحدهای مرغداری، مرغ کمتر از نرخ مصوب در عمده فروشی و خرده فروشی عرضه می شود.

به گفته او، مازاد تولید ناشی از کاهش مصرف نیست، بلکه به رغم هشدارهای مکرر  تولید بدون برنامه ریزی منجر به حجم بالای مرغ بیش از نیاز کشور شده است.

آقای اسداله نژاد می گوید، روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود، در حالی که نیاز کشور ۷ هزار تا ۷ هزار و ۱۰۰ تن است که انتظار می رود پشتیبانی امور دام با سرعت عمل بیشتری اقدام به جمع آوری مرغ مازاد کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در شرایط کنونی مرغ مازاد یکی از مشکلات حذف ارز ترجیحی است، اما به واسطه افزایش ۲.۵ برابری هزینه های تولید، تامین نقدینگی یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان است.

بنابر آمار اعلامی اتحادیه مرغداران، در فروردین امسال ۱۳۳ میلیون قطعه و اردیبهشت ۱۲۸ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، در حالی که سال قبل میزان جوجه ریزی در فروردین ۱۱۲ میلیون قطعه و اردیبهشت ۱۱۳ میلیون قطعه بوده که همین امر منجر به حجم انبوه مرغ و مازاد تولید روی دست مرغداران شده است.

دیروز ۲۵۰ هزار تن انواع نهاده های دامی با احتساب ارز نیما در سامانه بارگزاری شد که با این وجود مرغداران ۵ تا ۶ برابر قبل نیازمند نقدینگی هستند چرا که قیمت مصوب  هر کیلو ذرت از یک هزار و ۹۰۰ به ۱۲ هزار تومان و کنجاله سویا از ۳ هزار و ۴۰۰ به ۱۷ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، مرغ حدود ۱۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود‌.

آقای محمد یوسفی گفت: با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه، قیمت مرغ و تخم مرغ همچنان کمتر از نرخ مصوب است و قیمت هر کیلو مرغ در عمده فروشی میدان بهمن  ۳۷ هزار تا ۴۰ هزار تومان و در خرده فروشی ۴۵ هزار تومان است.

او می گوید: با توجه به حجم مرغ دپو شده در واحدهای مرغداری، پشتیبانی امور دام باید نسبت به جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار سرعت بیشتری دارد چرا که به رغم‌جمع آوری روزانه هزار تن مرغ، قیمت همچنان کمتر از نرخ مصوب است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به میزان جوجه ریزی ماه های فروردین و اردیبهشت، روزانه بیش از ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

بنابر آمار اعلامی انجمن و تشکل های تولیدی در شرایط عادی روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران مصرف می شود که با اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت، میزان مصرف به کمتر از هزار تن رسیده است.

قیمت مرغ

«مسعود امرالهی» سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفته بود که کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تامین است.

آقای حبیب اسداله نژاد (مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی)، در رابطه با قیمت مرغ اظهار داشت: روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران و ۷ هزار تن در سطح کشور توزیع می‌شود و حجم توزیع آن در تهران نسبت به قبل تغییری نداشته است. چنانچه مرغی به بازار عرضه نمی‌شود، دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند.

بر اساس اطلاعیه شماره دو ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزایش قیمت کالا‌ها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنانکه در اطلاعیه شماره یک این ستاد تأکید شد، سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف هستند و افراد در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهاد‌های مذکور اطلاع دهند.

قیمت مرغ تصویب شده حدود ۶۰ هزار تومان اعلام شده است.  اما به دلیل توافقی که با مرغداران انجام گردید و نهاده ارزان تحویل آنها شد، قرار بر آن شد که قیمت تدریجی به عدد ۶۰ هزار تومان برسد، بنابراین امروز قیمت میدان بهمن ۳۸ و خرده فروشی ۴۳ هست.

عطاالله حسن زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در رابطه با تغییر قیمت مرغ در بازار اظهار داشت:  در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، حداکثر قیمت هرکیلوگرم مرغ برای مصرف کننده ۵۹۸۰۰ تومان تعیین شد.

وی افزود: قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۴۰ هزار تومان و مرغ درب کشتارگاه ۵۶ هزار تومان است که این قیمت ها ممکن است بر اساس شرایط بازار تغییراتی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور نیز در رابطه با قیمت مرغ اظهار داشت: قیمت ها امروز در بازار ها پایین تر است اما امیداریم که به طور همزمان به تولید کننده و مصرف کننده توجه شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران گفت: با توجه به اینکه مرغدارانی که تا ۱۴ اردیبهشت ماه اقدام به جوجه ریزی کرده اند نهاده مورد نیاز خود را با قیمت قبل دریافت نموده اند به لیست غیر رسمی منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه