احمد مهران فر | اینستاگرام احمد مهران فر

بیوگرافی احمد مهران فر

احمد مهران فر (بازیگر سینما و تلوزیون)، با انتشار عکس همسر و پسرش در اینستاگرام، روز جهانی مادر را تبریک گفت.

بیوگرافی احمد مهران فر
کدخبر : 7773
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

احمد مهران فر بازیگر محبوب سریال پایتخت است که در نقش ارسطو توانست خود را بدرخشاند. احمد مهران فر از سری بازیگرانی است که استعداد بازی در ژانر های مختلف فیلم ها را دارد. احمد مهران و محسن طنابنده (بازیگر سینما و تلوزیون) با یکدیگر رابطه ی صمیمانه دارند. احمد مهران فر جزو خاص‌ترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران اسـت. خاص نه بخاطر بازی‌هایش، خاص بخاطر ویژگی‌ های اخلاقی خودش کـه در تعداد زیادی از موارد با همکارانش متفاوت اسـت. احمد مهران فر صاحب یک پسر دو ساله به نام «نیک» است.

زندگی نامه احمد مهران فر

احمد  مهران فر در 10 خرداد ماه سال  1354 در برزک کاشان متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی میباشد. او از سال ۱۳۷۸ اجرای حرفه‌ای تئاتر را آغاز و در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی اجرای نقش‌های تئاتری را تجربه کرده‌است. وی برای اولین بار در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» در سینمای ایران ظاهر شد و پس از آن در فیلم‌های «اقلیما»، «حقیقت گمشده»، «دربارهٔ الی…»، «کلبه» و «آتش‌بس» و تئاترهایی همچون «همه چیز دربارهٔ آقای ف»، «فنز»، «قهوه تلخ»، «شکلک» «۱۷ دی کجا بودی؟» و… به ایفای نقش پرداخته‌است.

احمد مهران فر نوروز سال 90 و 92 با سریال پایتخت 1 ، 2 و 3 در نقش ارسطو حضور در تلویزیون را تجربه کرد و به شهرت زیادی دست یافت  و شناخته شد.

احمد مهران فر نویسندگی و کارگردانی نمایش «ادیپ افغانی» را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده‌است. احمد مهران‌فر در چند مجموعه تلویزیونی، از جمله سریال پایتخت بازی کرده‌است. بیشتر شهرت وی برای نقش آفرینی در نقش ارسطو عامل در سری مجموعه های پایتخت است. او همچنین در چک برگشتی به عنوان بازیگردان نقش داشت.

احمد مهران فر

نویسندگی احمد مهران فر

او افزون بر بازیگری به نویسندگی هم مشغول بوده و برای تئاتر نمایش‌نامه نوشته‌است. وی به همراه امیرحسین قاسمی نویسندگی سریال سال‌های دور از خانه را هم برعهده داشته‌است که کارگردان این سریال مجید صالحی است. احمد مهرانفر و هادی کاظمی دو بازیگری هستند که در نقش صولت خنجری و امیریل زهره خان (شخصیت‌های فرعی سریال شاهگوش) هستند. سال‌های دور از خانه، اسپین آف یا روایتی مشتق از سریال شاهگوش است که خنجری و امیریل زهره خان شخصیت اصلی محسوب می‌شوند.

آثار و لیست فیلم های احمد مهران فر

مرده خور - صادق دقیقی

انفرادی - مسعود اطیابی

دینامیت -  مسعود اطیابی

کاتیوشا - علی عطشانی

خجالت نکش - رضا مقصودی

 ماجرای نیمروز - احمدرضا معتمدی

 زاپاس - برزو نیک‌نژاد

 هفت ماهگی - هاتف علیمردانی

 ایران برگر - مسعود جعفری جوزانی

 آینه شمعدون - بهرام بهرامیان

 دربند - پرویز شهبازی

 بی‌خود و بی‌جهت - عبدالرضا کاهانی

 یک عاشقانه ساده - سامان مقدم

 ملاقات عباس رافعی

 اسب حیوان نجیبی است - عبدالرضا کاهانی

 هیچ - عبدالرضا کاهانی

 درباره الی- اصغر فرهادی

مجموعه تلوزیونی

پایتخت ۵ - سیروس مقدم 

 علی‌البدل - سیروس مقدم 

 پایتخت ۴ - سیروس مقدم 

 پایتخت ۳ - سیروس مقدم

پایتخت ۲ - سیروس مقدم 

 پایتخت ۱ - سیروس مقدم

 
احمد مهران فر

ازدواج احمد مهران فر

احمد مهرانفر بازیگر نقش پرطرفدار و محبوب ارسطو در سریال پایتخت 5 در جدید ترین پست اینستاگرامی اش در 25 فروردین 97 خبر ازدواجش را رسما اعلام کرد؛ او با مونا فائض پور ازدواج کرده است.

او و همسرش صاحب یک پسر یک ساله به نام «نیک» هستند. 

مونا فائض پور همسر احمد مهران فر متولد سال 1368، فعال در زمینه مدلینگ تبلیغاتی و تئاتر است.او در حال حاضر هنرجوی دوره های بازیگری است که زیر نظر هومن سیدی می باشد. مونا فائض پور در حرفه ی مدلینگ مشغول به فعالیت بوده و در اینستاگرام بیش از 100 هزار دنبال کننده دارد.

احمد مهران فر

احمد مهران فر، بازیگری برای تمام فصول

احمد مهران‌فر بدون شک یکی از تکنیکی‌ترین بازیگران ایرانی است. بارها او را با لهجه‌ها و تیپ‌هایی مختلف در آثار سینمایی و تلویزیونی دیده‌ایم. او این انعطاف‌پذیری را مدیون پرورش تئاتری خود است. مهران‌فر سال‌ها در صحنه‌های تئاتر زحمت‌کشیده تا به‌تدریج با نقش‌های کوتاه و فرعی در عرصه تصویر پیشرفت کند. در سریال «پایتخت» در نقش ارسطو عامل تبدیل یکی از شخصیت‌های محبوب سریالی شد و تا مدت‌ها تکیه‌کلام‌هایش بر سر زبان‌ها بود. مهران‌فر در سری‌های بعدی هم با «پایتخت» همراه بود. روزهای اول گمان می‌رفت دیدن مهران‌فر در نقش به‌جز ارسطو عامل سخت و غیرقابل‌باور است. اما با حضور موفق در آثار دیگر، توانایی و انعطاف‌پذیری تحسین‌برانگیز خود را به رخ کشید. احمد مهران‌فر را در اثر برگزیده محمدحسین مهدویان «ماجرای نیمروز» در نقش کاملاً متفاوت دیدیم. او در تلویزیون بیشتر با آثار سیروس مقدم دیده‌شده و در عرصه سینما بیشترین همکاری را با عبدالرضا کاهانی داشته است. او در فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» نمایش فوق‌العاده‌ای داشت.

«کودکی و بازیگوشی را که در بازیگری هست به‌صورت ناخودآگاه دوست دارم. حالا دیگر به‌جایی رسیده‌ام که فکر می‌کنم به‌جز بازیگری کار دیگری نمی‌توانم بکنم و اصلاً دوست ندارم کار دیگری انجام بدهم. واقعاً کار دیگری از دست من برنمی‌آید و توانایی‌اش را ندارم. من وارد بازیگری شدم، جلو آمدم، درسش را خواندم، تمرین کردم و جلوتر می‌آیم اما همچنان چیزی که مرا جذب کند وجود دارد. آن کودکی و بازیگوشی… اینکه می‌توانم باکارم آدم‌ها را جدا از اینکه سرگرم کنم، به فکر فرو ببرم، برایم مهم است. خیلی به این قضیه فکر می‌کنم که وقتی نقشی بازی می‌کنم حرفی هم برای گفتن داشته باشم. رسیدن به مرحله‌ای که آدم‌ها نگاهت می‌کنند و اینجا می‌توانی حرف‌های خودت را هم بزنی، به شکلی کودکانه یا مانیفست وار.»

«خیلی اهل هیجان نیستم. به‌رغم اینکه حرف‌های زیادی در دلم دارم هیچ‌وقت پیش روان‌پزشک نرفته‌ام، نمی‌دانم شاید باید بروم و خودم هم می‌دانم باید بروم ولی از طرف دیگر به خودم می‌گویم: «تو که همه‌چیز را درباره خودت می‌دانی، پس چه نیازی به روان‌پزشک است؟!»

در زندگی واقعی آدمی جدی هستم؛ تا جایی‌ که بعضی‌ از اطرافیان شاکی هم می‌شوند و می‌گویند چرا این‌قدر از شخصیت‌هایی که بازی کردی فاصله و تفاوت داری. حتی لحن و رفتارم کاملاً متفاوت از بازی‌های طنزم است اصولاً آدمی ساکت و کم‌حرف هستم یک‌جورهایی شخصیت عبوسی دارم.

خانواده‌ دوستم ولی بیشتر فردگرا و درون‌گرا هستم و واقعاً باشخصیت ارسطو نزدیک نیستم. تنهایی را بیشتر دوست دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه