قیمت بنزین | سهمیه بنزین

تصمیم جدید دولت برای تامین بنزین | قیمت بنزین چقدر می شود؟

سالاری با بیان اینکه بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد و تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، اظهار کرد: قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

تصمیم جدید دولت برای تامین بنزین | قیمت بنزین چقدر می شود؟
کدخبر : 7745
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده در باره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که 20 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه به آخرین خبر درمورد قیمت بنزین می پردازیم.

قیمت بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی برای تامین بنزین در کشور وجود ندارد اما باید مدیریت مصرف انجام شود.

جلیل سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه چه عواملی در تامین بنزین در داخل کشور موثراند، اظهار کرد: این مساله بستگی به عرضه و کیفیت خودروها دارد، علاوه بر این  شرایط حمل و نقل نیز در این مهم تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه کلان شهرها تبدیل به پارکینگ شده اند و این مساله یک چالش عمده است، گفت: همانطور که واردات خودرو طرح موضوع شده باید کیفی سازی خودروها نیز مورد توجه قرار بگیرد، خودروهای با کیفیت که مصرف پایینی دارند را وارد کنیم ضمن اینکه باید به موضوع خودروهای فرسوده و بحث جایگزینی آن ها نیز توجه شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به تازگی نیز درباره تغییر قیمت بنزین به ایسنا گفت:  قیمت بنزین با تغییر در راستای اصلاح نظام یارانه‌ها تغییر نمی‌کند و این مساله ارتباطی با بنزین نخواهد داشت. در شرایط فعلی صحبت و برنامه‌ای برای تغییر نرخ بنزین مطرح نشده است،   قیمت بنزین با تغییر در نظام یارانه‌ها تغییر نمی‌کند و این مساله ارتباطی با بنزین نخواهد داشت.

سالاری با بیان اینکه بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد و تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، اظهار کرد: قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سیستم سوخت رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشده است، اظهار کرد: جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت های قبلی هستند و اگر مردم موردی مشاهده کردند باید این موضوع را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند. به هیچ عنوان تغییری در قیمت‌ها رخ نخواهد داد و هیچ برنامه‌ای نیز برای این مساله وجود ندارد.

قیمت بنزین

یران را تکذیب کرد.

این مقام مسئول در دولت سیزدهم در بخش دیگری از اظهاراتش، افزایش قیمت گازوئیل و دیگر حامل‌های انرژی در ایران را نیز رد کرد و گفت: «هیچ برنامه‌ای برای افزایش هیچ یک از حامل‌های انرژی در ایران وجود ندارد. قرار نیست هیچ مدل از حامل‌های انرژی گران شود. تنها برنامه برای گاز بود که مربوط به سال گذشته بود نه امسال.»

سخنگوی دولت در گفت و گو با اصلاحات نیوز همچنین در واکنش به برداشت‌های صورت گرفته از اظهارات ابراهیم رئیسی مبنی بر ناچاری دولت برای اتخاذ تصمیمات سخت اقتصادی بیان کرد: «تصمیم سخت ذکر شده در اظهارات رئیس جمهوری، ناظر به مقابله با فساد و مفسیدن بود. منظور رئیس جمهوری مقابله با رانت خواران در عرصه خصوصی سازی بود و نه حامل‌های انرژی و بنزین.»

وزیر نفت در یک برنامه خبری گفت: بیش از ۸۰ درصد پول نفتی که می‌فروشیم را نقدی می‌گیریم و بقیه آن را با دارو و کالاهای اساسی تهاتر می‌کنیم. دولت هیچگونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

فریدون عباسی دوانی، نماینده مردم کازرون و عضو کمیسیون انرژی مجلس، در رابطه با شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: بنزین تا آخر ۱۴۰۱ افزایش قیمت ندارد.

فریدون عباسی دوانی گفت: دولت در حال پرداخت یارانه بر روی سوخت است. قیمت واقعی بسیار گران‌تر از چیزی است که اکنون در جایگاه عرضه می‌شود. 

فریدون عباسی دوانی، نماینده مردم کازرون و عضو کمیسیون انرژی مجلس، در رابطه با شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: بنزین تا آخر ۱۴۰۱ افزایش قیمت ندارد. برای حامل‌های دیگر انرژی نیز در لایحه بودجه افزایش قیمت پیش‌بینی نشده است. دولت نیز چنین مسئله‌ای را اعلام نکرده است. اما مطمئنا هر افزایشی در حامل انرژی روی قیمت تولیدات دیگر و حمل و نقل می‌تواند تاثیرگذار باشد. باید این‌گونه مسائل حساب شده باشد و البته قابل توجه است، نرخی که اکنون عرضه می‌شود، واقعی نیست. دولت در حال پرداخت یارانه بر روی سوخت است. قیمت واقعی بسیار گران‌تر از چیزی است که اکنون در جایگاه عرضه می‌شود. 

وی ادامه داد: ابتدا باید قیمت کشورهای همسایه را بدانیم. بعد باید قیمت جایگاه و قیمت حمل‌ونقل را حذف کنیم. آن زمان یک قیمت منطقه‌ای به دست می‌آید. یعنی ما باید قیمت بنزین در دور تا دور کشورمان را حساب کنیم، تا بعد قیمت در داخل مشخص شود و قاچاق صورت نگیرد. چون سرمایه ملی است، اما تا کار علمی روی آن صورت نگرفته و آزمایش نشده بالا بردن قیمت بی‌منطق است. 

اگر اجناس دیگر گران شده، مربوط به بازار جهانی است که افزایش قیمت آن با تورم کشورهای منطقه و اروپا است.

وی افزود: مواد غذایی و پوشاک در کشورهای دیگر هم افزایش قیمت داشته است. کشورهایی که تا سالیان زیادی تورم نداشتند، اکنون تورم های ۲۰-۳۰ درصد را مشاهده می‌کنند. این آگاهی باید توسط رسانه‌ها به مردم داده شود که همه چیز برای مدیریت جامعه ما نیست و ما تاثیر پذیریم. چون مواد اولیه می‌آوریم در داروها و پوشاک چیزهایی وارد می‌کنیم. برخی از مواد غذایی به خارج از کشور مربوط است که در قیمت داخلی ما تاثیر می‌گذارد. اما سودجویانی هستند که تا احساس می‌کنند اتفاقاتی در حال وقوع است وارد می‌شوند و با شبکه‌هایی که دارند قیمت را بیشتر از آن چیزی که باید، بالا می‌برند و باعث نارضایتی مردم می‌شوند.

عباسی دوانی در ارتباط با اتفاقات سال ۹۸ و ماجرای گرانی یک شبه بنزین به شکل ناگهانی اظهار داشت: در دولت سیزدهم اشخاص عاقل و کارشناسان خوبی وجود دارند. اتاق‌های فکر مردمی نیز کمک می‌کنند. من می‌بینم که جو خوبی وجود دارد و اگر مردم صبور باشند و دولت را یاری کنند، دولت می‌تواند گام‌های خوبی در رفع مشکلات معیشتی مردم بردارد. 

نماینده کازرون در رابطه با موضوع حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: بنده با سیستم تک نرخی موافق هستم. یعنی ابتداء باید ارزش پول ملی ما در برتبر ارز حفظ شود، تولید باید پشتوانه ارز ما و پشتوانه ریال ما باشد و این موضوع را در نظر بگیریم، که اگر مثل چند سال گذشته ارز چند نرخی داشته باشیم، حتما با رانت و تقلب مواجه خواهیم بود. پس بهتر است که ما به سمت تک نرخی برویم. ممکن است فرایند تدریجی داشته باشد که ما به سمت تک نرخی شدن برویم. لذا لازم است جوانب مختلف را بسنجیم به خصوص در بحث غذا و دارو حتما باید دقت بسیار زیاد داشته باشیم تا مردم با مشکل روبرو نشوند.

عباسی در پایان با اشاره به موضوع حراجی اقتصاد کشور توسط دولت سیزدهم گفت: اصلاح ساختار اقتصادی باید بر مبنای نظریه باشد، نظریه اقتصادی دولت باید مشخص شود و بگوید نظریه من این است. سپس بر مبنای نظریه خود، روش اجرایی را مشخص کرده و عمل کند. باید بر مبنای آن روش اجرایی اصلاحات را انجام دهد این نظریه را باید زودتر اعلام کند و اطلاع دهد که از کدام مکتب اقتصادی پیروی خواهد کرد. باید دقیق مشخص شود تاو بر اساس آن بعد از ۲ یا ۴ سال بشود اقتصاد کشضور را ارزیابی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه