فروش فوری خودرو | فروش فوق العاده | ثبت نام خودرو

خبر مهم درباره فروش فوری خودرو | اعلام زمان فروش فوری خودرو

اواسط اردیبهشت امسال، فاطمی امین، وزیر صمت از راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد؛ بر اساس این طرح، تمامی خودروسازان اعم از خصوصی و دولتی ملزم به برگزاری ثبت نام و فروش خود در این سامانه شدند.

خبر مهم درباره فروش فوری خودرو | اعلام زمان فروش فوری خودرو
کدخبر : 7712
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

فروش فوری  خودرو

اواسط اردیبهشت امسال، فاطمی امین، وزیر صمت از راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد؛ بر اساس این طرح، تمامی خودروسازان اعم از خصوصی و دولتی ملزم به برگزاری ثبت نام و فروش خود در این سامانه شدند. بنا به گفته مسئولین با اجرای این طرح فرآیند قرعه کشی از شرایط غیرشفاف خارج می‌شود. همچنین با توجه به سازوکار جدید عرضه گسترده جایگزین عرضه قطره چکانی شده و دست دلالان از این بازار کوتاه می‌شود.

 منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستی که پس از اعلام راه اندازی سامانه یکپارچه فروش برگزار شد، گفت:  سامانه یکپارچه فروش یکی از راهکارهای وزارت صمت برای افزایش مشتری مداری است. به گونه ای که برخلاف روال گذشته که مشتری جایگاه متزلزلی داشت، با راه اندازی این سامانه و افزایش رقابت این روال چندین ساله اصلاح خواهد شد.

او همچنین یکی از دلایل اصلی راه اندازی این سامانه را اصلاح روند قرعه کشی های پیاپی خودروسازان دانست که موجب ایجاد التهاب میان خریداران می شود. او در ادامه گفته بود که فروش خودرو در این سامانه به صورت دوره ای و سه ماه خواهد بود که این کار موجب می شود، علاوه بر اینکه دست دلالان کوتاه شود، عرضه یکجا به بازار التهاب این بازار را نیز کاهش دهد.

حالا پس از راه اندازی این سامانه و به دلیل اینکه هنوز آنطور که باید و شاید میان متقاضیان جا نیافتاده است و این سامانه در ابتدای راه خود است، سوالاتی از طرف متقاضیان ثبت نام مطرح شده‌است، اقتصادآنلاین به گفت و گو با عبدالله توکلی‌لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت پرداخته است.

یکی از اساسی ترین سوالات مطرح شده، حدفاصل این قرعه کشی ها بود که آیا قرار است به صورت ثابت و هر سه ماه برگزار شود؟

توکلی در پاسخ به این سوال اینگونه اظهار داشت که باتوجه به برنامه افزایش تولید خودروسازان از این پس جریان پایداری از عرضه و تولیدات متنوع وجود خواهد داشت و بنابراین با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و میزان خودروهای تولید شده عرضه می تواند حتی هرماه هم صورت گیرد. وی همچنین پیرامون وعده وزیر مبنی بر حذف قرعه کشی گفت: به تدریج و با افزایش تولید و با ایجاد جریانی از عرضه پایدار قرعه کشی به تدریج حذف خواهد شد.

پرسش بعدی عرضه خودروهایی با عنوان فروش فوری و تحویل سه ماهه بود که این سوال را در ذهن متقاصیان ایجاد کرده که این سه ماه اعلامی از زمان شروع قرعه کشی است یا برنده شدن در آن که مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در پاسخ به این پرسش گفت: طبیعتا سه ماه از زمان انعقاد قرارداد فروش و تخصیص وجه به خودروساز به عنوان زمان شروع فرآیند سه ماهه مد نظر است.

او همچنین اعلام کرد که مدت زمان ثبت نام طبق بررسی های انجام شده یک هفته است و به نظر می رسد این زمان یک هفته ای کفایت می کند.

فروش فوری  خودرو

۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بخشنامه‌ای خطاب به سازمان حمایت اعلام کرد که همه خودروسازها از ۱۸ اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را صرفاً از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود.

طبق تاکید فاطمی امین تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو، تمهیدات لازم برای قرعه‌کشی متمرکز خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱.۲.۲۵ باید فراهم شود.

در این رابطه، عبدالله توکلی‌لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در مورد آخرین وضعیت «ساماندهی قرعه‌کشی خودرو از طریق سامانه فروش یک‌پارچه» اظهار کرد: در این سامانه یک‌پارچه، خودروسازان، محصولات خود را با هم عرضه خواهند کرد و متقاضیان در یک بازه زمانی مشخص به طور مثال یک دوره یک هفته‌ای، می‌توانند با قدرت انتخاب بالا اقدام به خرید خودروی مورد نظر خود کنند.

وی افزود: همچنین پیش بینی شده است که اگر میزان تقاضا برای یک خودرو پس از گذشت دوره ثبت نام بیشتر از ظرفیت اعلام شده، باشد انتخاب از طریق فرایند قرعه کشی انجام می‌شود و بنابراین اینطور نیست که هرکس زودتر وارد سایت ثبت نام شود شانس بیشتری خواهد داشت بلکه متقاضیان با فراغ خاطر می‌توانند در طی مدت اعلام شده اقدام به ثبت نام کنند اما اگر میزان تقاضا در حد عرضه نبود یعنی تقاضا و عرضه به یک میزان بود و یا اینکه تقاضا کمتر از عرضه بود، خودرو به شخص ثبت نام کننده تحویل می‌شود.

توکلی‌لاهیجانی گفت: با توجه به اینکه همه خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی در این سامانه باید خودرو عرضه کنند، بنابراین هم محصولات متنوع‌تری عرضه خواهد شد و هم پیش بینی می‌شود که میزان عرضه‌ای که در سامانه یکپارچه فروش صورت می‌گیرد، چند برابر قرعه کشی‌های قبلی باشد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه از هفته جاری سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز به کار می‌کند، به عرضه خودرو از سوی خودروسازان بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شائبه‌هایی در مورد ایجاد بازارهایی از سوی خودروسازان بخش خصوصی جهت فروش با قیمت‌های گزاف، به وجود آمده بود بنابراین دیگر هیچ خودروسازی به تنهایی نمی‌تواند اقدام به فروش محصولات خود کند که همین مسئله موجب می‌شود شفافیت در مرحله فروش خودرو بالا رود.

وی در مورد حذف قرعه کشی خودرو، اظهار کرد: عرضه قطره چکانی خودرو منجر به شکل‌گیری سوداگری‌ها در بازار شد از این رو وزارت صمت به دنبال افزایش عرضه خودرو است بنابراین در صورتی که استراتژی تولید خودروی کامل و روند عرضه یکپارچه به درستی انجام می‌شود، می‌توان به حذف قرعه کشی امیدوار شد.

توکلی لاهیجانی تاکید کرد: از سویی دیگر نیز به دلیل شیوه جدید عرضه خودرو می‌توان گفت که مرحله به مرحله تقاضاهای سوداگرانه از صنعت خودرو حذف خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه