دهک بندی خانوار | تعیین دهک بندی افراد توسط

ملک و خانه افراد جزو ملاک های دهک بندی نیست

وزیر رفاه ضمن اشاره به شرایط اعتراض به عدم دریافت یارانه گفت: معیار دهک‌بندی خانوار شامل مواردی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

ملک و خانه افراد جزو ملاک های دهک بندی نیست
کدخبر : 7582
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حجت اله عبدالملکی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی، سالیانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور را مصرف می‌کرد، گفت: این میزان به پنج بخش تقسیم می‌شد. بخشی از این ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به جیب دلالان، بخشی به جیب قاچاقچیان، بخشی به سفره خارجیان، بخشی از آن به جیب تولیدکنندگان خارجی و بخش پنجم به جیب مصرف کنندگان می‌رسد.

وی افزود: همان بخش پنجم هم به صورت کاملاً نامتوازن به جیب مردم می‌رفت و کسی که بیشتر مصرف می‌کند بهره بیشتری می‌برد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: در این طرح ما ارز را به نرخ آزاد حساب می‌کنیم و صد در صد این ۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به مردم می‌دهیم.

وزیر رفاه گفت: با این طرح اولا قاچاق کاهش می‌یابد دوما انگیزه تولیدکنندگان برای تولید بیشتر می‌شود که می‌تواند خود به خود کنترل کننده قیمت باشد تا جایی که حتی به قیمت‌های اولیه برمی‌گردد، و ضریب جینی یا همان اختلاف طبقاتی به شدت کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت کالاهای اساسی بر سایر کالاها تاثیر دارد گفت: افزایش قیمتی که در کالاهای زنجیره‌ای رخ می‌دهد بسیار محدود است. بحث دیگر اثر روانی گران شدن کالاها است که دولت برای آن هم برنامه دارد.

وزیر رفاه در ادامه به مقایسه قدرت خرید چند دهک پرداخت و گفت: از این طرح حتی یک ریال سهم دولت نمی‌شود و تمام ارز تخصیصی به خود مردم می‌رسد.

عبدالملکی با بیان اینکه دولت قبل هرچند می‌دانست که این موضوع با عدالت سازگار نیست ولی نمی‌خواستند وارد این چالش شوند، افزود: در این دولت از همان اول این بحث بود که تعیین تکلیف شود، هرچند ممکن است در ابتدا مورد اعتراض برخی قرار گیرد.

وزیر رفاه تصریح کرد: هر یک ماهی که اجرای این طرح به تاخیر بیفتد ۳۸ هزار میلیارد تومان از سرمایه که می‌توانست به مردم برسد از بین می‌رفت.

وی افزود: دو گروه داریم که می‌توانند اعتراض کنند؛ اول گروه‌هایی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت نمی‌کردند و به طور کلی در داده‌های رفاهی نبودند. همانطور که می‌دانید این داده‌ها از سال ۹۳ ثبت نام جدید انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به هیچ گونه مراجعه حضوری نیست گفت: در روزهای آینده این سامانه با همکاری سازمان هدفمندی و وزارت ارتباطات کارش را شروع می‌کند و جزئیات آن اعلام می‌شود.

عبدالملکی گفت: گروه دوم کسانی هستند که یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند ولی یارانه جدید را دریافت نکردند که آنها هم از چند طریق می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه