یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی

خبر خوش رئیس مجلس برای جاماندگان یارانه رئیسی | پرداخت یارانه کمک معیشتی اردیبهشت ماه به جاماندگان

​محمدباقر قالیباف گفت: معوقات ابتدای اردیبهشت ماه هر زمان قطعی شد پرداخت خواهد شد و مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

خبر خوش رئیس مجلس برای جاماندگان یارانه رئیسی | پرداخت یارانه کمک معیشتی اردیبهشت ماه به جاماندگان
کدخبر : 7445
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است البته قرار بود از سال جدید مبلغ یارانه افزایش پیدا کند اما این امر اتفاق نیفتاده است. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

یارانه معیشتی

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 25 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: اگر بر اساس اعتماد به مردم، همه افراد را مشمول یارانه معیشتی می‌کردیم ماهیانه تنها دو هزار و 500 میلیارد تومان به میزان پرداختی دولت اضافه می‌شد و در این صورت همه مردم از دریافت یارانه برخوردار می‌شدند.

وی افزود: سامانه وزارت رفاه در پرداخت یارانه اشکالات اساسی دارد و ما این روزها نارضایتی های مردم را در حوزه انتخابیه شاهدیم و اگر کل مردم را مشمول یارانه می‌کردیم و سپس به آنها پیامک ارسال می‌کردیم که بر اساس درآمد شما، مشمول این طرح نمی‌شوید؛ هزینه‌ای که برای کشور ایجاد می‌شد حدود دو هزار میلیارد بود اما حالا به واسطه اعتراضات هم سرمایه اجتماعی کاهش یافته و هم نارضایتی‌ها نسبت به این طرح افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس عنوان کرد: از دولت می‌خواهیم این پیشنهاد را بررسی کند و از آنجایی که وزیر اقتصاد نیز در گفت‌وگوی تلفنی این موضوع را پذیرفتند از شما می‌خواهم در صورت صلاحدید در جلسات مشترک با سران قوا این را مطرح کنید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس بیان داشت: همان طور که دولت پیشتر اعلام کرد، از 10 دهک جامعه، 9 دهک شامل یارانه معیشتی می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم برای آن انجام شده است و اشکالی که وجود دارد اعلام می‌کنیم همه افراد واجد شرایط که در مرحله اول یارانه شامل حال آنها نشده و باید دریافت می‌کردند بدانند این کار به سرعت اصلاح خواهد شد و سیستم ها در حال اصلاح آن هستند.

وی به جلسه  سران قوا و در ادامه جلسه مشترک با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: شب گذشته به طور مفصل در جلسه با سران قوا و سپس با قرارگاه مسئول اجرای این طرح تا ساعات پایانی شب به میزبانی مجلس با حضور رئیس جمهور محترم گفت‌وگو داشتیم و اگر ماه جاری نیز با تأخیر واریز شده باشد، همه معوقات آن از همان اول ماه، در آینده پرداخت خواهد شد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد و تنها یک دهک آخر شامل دریافت یارانه نخواهند شد و تنها در سقف پرداخت 300 تا 400 هزار تومان تفاوت وجود دارد و مردم مطمئن باشند به سرعت کار انجام خواهد شد و معوقات، ابتدای اردیبهشت ماه هر زمان قطعی شد پرداخت خواهد شد و مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

یارانه معیشتی

مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: جاماندگان یارانه کمک‌معیشتی برای ثبت‌نام باید به سایت سازمان هدفمندی مراجعه کنند که هنوز راه‌اندازی نشده است، در سامانه حمایت وزارت رفاه، امکان اعتراض به دهک درآمدی برای حذف شده‌ها وجود دارد.

موتورچی افزود: مشکل این است که حدود هشت میلیون نفر جامانده یارانه هستند که یا از ابتدا یارانه نمی‌گرفتند یا در سال‌های قبل سرپرست خانوار با انصراف از یارانه موجب شده‌اند که فرزندان خانواده نتوانند یارانه بگیرند و اکنون پس از تشکیل خانواده نمی‌توانند‌ جزو متقاضیان یارانه باشند و یا فرزندان آنها که به دنیا می‌آیند به دلیل انصراف پدر خانواده از دریافت یارانه جا مانده‌اند.

* ثبت‌نام جاماندگان در سایت سازمان هدفمندی/ سامانه فعلا راه‌‌اندازی نشده است

مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت که باید سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه اعلام شود که البته آنها هم در تلاش هستند، اما هنوز سامانه هدفمندی یارانه‌ها اعلام نشده است و این باعث شده است حجم تقاضا و ترافیک در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش یابد.

* امکان اعتراض به حذف در سایت سامانه حمایت وزارت تعاون‌

وی اضافه کرد: کسانی می‌توانند به سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند که یا نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند یا به خاطر قرار گرفتن در دهک دهم درآمدی حذف شده‌اند، بنابراین بعد از ورود به سامانه می‌توانند اعتراض خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کنند.

موتورچی افزود: علاوه بر سامانه حمایت شماره تلفن گویای 0216369 و شماره کارشناسی 09200006369 پاسخگوی شهروندان است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد ‌دلیل حذف یارانه معیشتی افراد گفت: بر اساس قانون و دهک‌بندی که از سوی دولت اعلام شده، کسانی که در دهک 10 پردرآمدی شمرده می‌شوند، یارانه آنها حذف شده و این هم به روش سیستمی و با کامپیوتر از طریق تقاطع‌گیری اطلاعات از سامانه‌های مختلف مانند ثبت احوال، ثبت اسناد،‌ مجموع درآمد خانوار، مایملک خانوار، تعداد سفر خارجی،‌ تعداد خودرو و تعداد منزل مسکونی مدنظر قرار می‌گیرد که مجموع این موارد دهک‌بندی را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکل می‌دهد و این هم مصوبه دولت است و تصمیم‌گیری فردی نیست، بلکه سیستم با تقاطع‌گیری اطلاعات یک فرد را‌‌‌‌‌‌‌‌ جزو دهک ده به شمار می‌آورد و حذف می‌کند.

وی افزود: در عین حال امکان ثبت اعتراض تقاضای مجدد از سوی شهروندان در سامانه حمایت فراهم شده است.

موتورچی این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: کسانی که از ابتدا یارانه نمی‌گرفتند، باید صبر کنند تا سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها راه‌اندازی شود و تقاضای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ در آنجا ثبت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه