یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | سایت اعتراض به یارانه جدید

خبر فوری برای جاماندگان یارانه جدید رئیسی |سایت مراجعه به شکایت از یارانه جدید+لینک

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره تعیین تکلیف جاماندگان یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی توضیحاتی داد.

خبر فوری برای جاماندگان یارانه جدید رئیسی |سایت مراجعه به شکایت از یارانه جدید+لینک
کدخبر : 7427
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

​ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره ارسال پیامکی با این عنوان "هموطن گرامی با توجه به امکان پیش‌بینی‌شده برای پیگیری درخواست مشمولان دریافت یارانه معیشتی چنانچه متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود هستید، می‌توانید ظرف مدت سه ماه نسبت به ثبت مشخصات در سامانه‌ای که به‌زودی برای شما ارسال خواهد شد، اقدام نمایید و در صورت تأیید این درخواست یارانه دوره فعلی هم به خانواده شما تعلق خواهد گرفت" اظهار کرد: این سامانه باید توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی شود و قاعدتاً کسانی که تحت عنوان جاماندگان معرفی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

مرتضی موتورچی، مدیر روابط عمومی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در این زمینه گفت: فقط‌ کسانی که نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند ضرورت دارد به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند.

به گفته وی‌ کسانی که یارانه آنها حذف شده و یا جزو افراد بازمانده از دریافت یارانه هستند، در آینده به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند که سامانه آن سازمان هم در حال به‌روزرسانی است و هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: ترافیک افراد بازمانده و افراد حذف شده از یارانه موجب شده است که سامانه وزارت رفاه با کندی مواجه شود، در عین حال همکاران ما تلاش می‌کنند ظرفیت سامانه را‌‌‌‌‌‌‌‌ ارتقا دهند. همچنین شماره گویای جدید با تعداد بیشتری پاسخگو در اختیار مردم قرار گرفته است که شماره 0216369 و شماره جدید 09200006369 در اختیار مردم قرار داده شده است.

مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد اینکه برخی می‌گویند در سامانه اعلام شده است که تقاضای شما پس از 6 ماه بررسی و اعلام می‌شود، اظهار داشت: اینگونه نیست و در اسرع وقت تقاضاها و اعتراضات مردمی به میزان یارانه معیشتی بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر فقط کسانی به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند که سؤال یا اعتراض نسبت به دهک‌بندی خود دارند و اعتراض دارند که چرا در دهک‌ پایین یا بالای درآمدی قرار دارند.

موتورچی همچنین در مورد اینکه برخی شهروندان گلایه کردند که با وجود اینکه جزو مستمری‌بگیران یا بازنشستگان هستند اما یارانه معیشتی آنها  حذف شده است، گفت: فقط یارانه کسانی حذف شده که طبق معیارهای سامانه در دهک دهم و پردرآمد قرار دارند.

یارانه جدید

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه اینستاگرامش به چند سؤال درباره اصلاح نظام یارانه‌ها پاسخ داده که به این شرح است:

- تکلیف خانوارهایی که قرار است در آینده از فرایند دریافت یارانه حذف شوند، چیست؟

هر گونه تصمیم دولت در خصوص حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی بر اساس قانون خواهد بود.

- افرادی که کارت بانکی آنها دچار مشکل شده است، چه اقدامی باید انجام دهند؟

واریز یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار انجام شده است و مفقود شدن کارت، انقضای کارت و ... ارتباطی به عدم واریز آن ندارد. این افراد برای حل مشکل خود باید به بانک مربوطه مراجعه کنند.

- سرپرستان خانوارهایی که حساب یارانه آنها مسدود شده است، چه اقدامی باید انجام دهند؟

این افراد باید برای حل مشکل خود به بانک عامل مراجعه کنند.

- جهت خرید از محل یارانه آیا سقف روزانه تعریف می‌شود؟

جزئیات نحوه خرید از محل مبلغ یارانه واریز شده از طریق وزارت رفاه اطلاع رسانی خواهد شد.

- آن دسته از نیروهای مسلح که مشمول این طرح نشده‌اند، چگونه باید درخواست خود را ثبت کنند؟

تمام نیروهای مسلح برای رسیدگی به این موضوع باید از طریق یگان خود پیگیری کنند.

- افرادی که ماه پیش جداسازی خانوار را انجام داده‌اند، چرا مشمول طرح نشده‌اند؟

جداسازی اطلاعات خانوار بر اساس قانون مربوط به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها است و این افراد باید موضوع را از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پیگیری کنند.

- در صورت اعتراض به دهک بندی خانوارها فرایند ثبت و رسیدگی به اعتراض چگونه است؟

تمام خانوارهایی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند، بعد از اعلام وزارت رفاه می‌توانند در سامانه حمایت اعتراض خود را ثبت و دهک درآمدی خانوار خود را مشاهده کنند.

وزارت رفاه پیش از این نیز به سوالات پرتکراری پیرامون یارانه ها پاسخ داده بود که می توانید از طریق این لینک وارد شده و اگر پرسش مشابهی دارید پاسخ‌تان را دریافت کنید.

سید مرتضی موتورچی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره ارسال پیامکی با این عنوان "هموطن گرامی با توجه به امکان پیش‌بینی‌شده برای پیگیری درخواست مشمولان دریافت یارانه معیشتی چنانچه متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود هستید، می‌توانید ظرف مدت سه ماه نسبت به ثبت مشخصات در سامانه‌ای که به‌زودی برای شما ارسال خواهد شد، اقدام نمایید و در صورت تأیید این درخواست یارانه دوره فعلی هم به خانواده شما تعلق خواهد گرفت" اظهار کرد: این سامانه باید توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی شود و قاعدتاً کسانی که تحت عنوان جاماندگان معرفی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

وی درباره پرداخت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به خانواده‌ها تصریح کرد: پرداخت این یارانه بر اساس دهک‌بندی‌ای که تعیین شده است به‌صورت متمرکز انجام می‌شود.

موتورچی درباره نحوه دهک‌بندی خانواده‌ها برای دریافت یارانه خاطرنشان کرد: در این بخش البته وزارت رفاه به‌تنهایی متولی نیست و دهک‌بندی بر اساس اطلاعات مختلف ثبت‌شده نزد دستگاه‌های حاکمیتی از جمله گردش مالی، مالکیت افراد و... تعیین شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره جاماندگان از دریافت یارانه هم متذکر شد: در این بخش سازمان هدفمندی زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه تکلیف قانونی دارد نسبت به ثبت‌نام جاماندگان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی اطلاعات افراد در پایگاه اطلاعات ایرانیان بررسی و در صورتی که مشمول یارانه باشند، یارانه آنها برقرار می‌شود، گفت: این فرآیند به‌طور دقیق اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه