وام بانکی | وام بدون ضامن | وام با سود کم

وام بانکی آسان بانک مسکن | تغییر شرایط دریافت وام ۲ میلیارد تومانی مسکن

بانک مسکن از افزایش حداقل مبلغ افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تمام مناطق جغرافیایی کشور به ۴۰۰ هزار تومان خبر داد.

وام بانکی آسان بانک مسکن | تغییر شرایط دریافت وام ۲ میلیارد تومانی مسکن
کدخبر : 7370
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

وام بانکی

بر اساس اعلام بانک مسکن سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح کنندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال ۱۴۰۱ پس از گذشت ۱۵ سال در شهر تهران ۲ میلیارد تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱.۷ میلیارد تومان و در سایر مناطق ۱.۴ میلیارد تومان تعیین‌ شده است.

سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال ۱۴۰۱پس از گذشت ۵ سال در شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق به ترتیب ۸۰۰ میلیون، ۷۰۰ میلیون و۶۰۰ میلیون تومان است.

بر اساس تغییرات جدید به‌عمل‌آمده حداقل مبلغ افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال ۱۴۰۱؛ در تمام مناطق جغرافیایی از ۲۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

بر اساس پایه جغرافیایی «تهران»، «مراکز استان‌ها و شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق» دسته‌بندی‌ شده‌ است که با لحاظ این قاعده سقف تسهیلات محل این حساب در تمامی مراکز استان‌ها و شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت (به‌غیراز شهر تهران) یکسان خواهد بود.

وام بانکی

بانک مرکزی درراستای سیاست‌های تشویق فرزندآوری طی بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک، پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم را ابلاغ کرد و براین اساس تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند به میزان ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

مهم‌ترین شرط پرداخت این وام داشتن سه فرزند است. مشمولان وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن خانوارهایی هستند که صاحب فرزند سوم شده‌اند و اگر خانواده‌ای از سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشند، می‌تواند به شعب بانک‌های اعلام شده مراجعه و تقاضای وام ۲۰۰ میلیونی کند.

سهمیه هر بانک برای اعطای تسهیلات یاد شده مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده و ۶ بانک عامل در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه، خرید یا ساخت مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی راپرداخت خواهند کرد.

طبق بخشنامه بانک مرکزی و به جهت حمایت از خانواده های ایرانی و تشویق به امر فرزندآوری، این بانک پرداخت وام قرض الحسنه فرزندآوری را در دستور کار قرار داده است.

براین اساس برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند، تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری، به ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال ، به ازای فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال ، به ازای فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال ، به ازای فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰۰ میلیون ریال تعلق می گیرد. در مورد فرزندان دوقلو و بیشتر هم به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد. به همین منظور بانک سینا پس ازبررسی و اعتبار سنجی متقاضیان و طی فرایندهای قانونی به پرداخت تسهیلات اقدام می‌کند.

متقاضیان دریافت این وام می‌توانند به آدرس اینترنتی ve-bank.pbn.net مراجعه و نسبت به تعیین شعبه، پذیرش و سایر مراحل قانونی اقدام نمایند.

 متقاضیانی امکان درخواست وام مذکور را دارند که در یکی از شعب بانک ملی دارای حساب قرض الحسنه باشند یا حداقل آن را افتتاح کنند. هنگام پرداخت تسهیلات تعمیر مسکن، هیچ مقداری از مبلغ وام توسط بانک بلوکه نخواهد شد. ضمن اینکه حساب سپرده فرد هم مسدود نخواهد شد و وام گیرنده تا پایان تسویه اقساط، امکان استفاده از سپرده خود را دارد.

سود این وام ۱۸ درصد اعلام شده است. ضمانت اصلی برای این تسهیلات، ارائه ضامن رسمی و سند ملکی بوده و در صورتی که شعبه سقف وام را تا ۵۰ میلیون تومان بالا ببرد، سند ملکی به نام خود وام گیرنده باید ارائه شود. بنابراین برای کمتر از این مبلغ نیازی به ارائه سند ملکی نبوده و تنها داشتن ضامن معتبر کفایت می‌کند.

حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماه است. براساس مقررات بانک ملی، ملک باید به نام وام گیرنده باشد. ضمنا وام گیرنده نباید قبلا همین وام را گرفته باشد، به علاوه نداشتن بدهی معوق و چک برگشتی در سیستم بانکی هم برای دریافت این نوع تسهیلات ضروری است.

در صورتی که حداکثر مبلغ وام با نرخ سود مشخص شده به متقاضیان پرداخت شود و بانک هم مدت زمان پرداخت را همان ۳۶ ماه تعیین کند، مبلغ اقساط یک میلیون و ۸۰۷ هزار و ۶۲۰ تومان خواهد بود. کل سود وام ۱۵ میلیون و ۷۴ هزار و ۳۱۲ تومان و مجموع رقم وام و سود آن ۶۵ میلیون و ۲۵ هزار تومان است.

بانک مرکزی دستورالعمل اعطای تسهیلات خرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و وثایق بورسی و غیربورسی شامل سهام، اوراق بدهی، اموال عینی ، سیمکارت را به بانک ها ابلاغ کرد.

براساس این گزارش از تاریخ ابلاغ دستورالعمل، مؤسسه اعتباری ضمن احصای فهرستی از تضامین و وثایق قابل اخذ از متقاضیان اعطای تسهیلات خرد بر اساس شرایط، امتیاز اعتباری، رتبه اعتباری داخلی و سقف اعتبار مشتری در قالب قراردادهای فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه در قبال أخذ حداکثر دو مورد وثیقه انجام شود.

حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در سطح تمامی مؤسسات اعتباری مبلغ 200 میلیون تومان است که ضوابط، شرایط و سایر جزئیات اجرایی مربوط به نحوه اعطای تسهیلات خرد از قبیل دوره و شیوه بازپرداخت اقساط یا تسویه تسهیلات، شیوه محاسبه سود، کارمزد، وجه التزام تأخیر تأدیه دین، حسب مورد تابع مقررات ابلاغی مربوط از جمله مفاد دستورالعمل‌های اجرایی عقود و الزامات مقرر در فرم‌های یکنواخت قراردادهای اعطای تسهیلات بانکی است.

مؤسسه اعتباری موظف است قبل از اعطای تسهیلات، نسبت به استعلام سابقه چک برگشتی و بدهی غیرجاری مشتری اقدام کند. اعطای تسهیلات خرد به مشتری دارای چک برگشتی رفع سوءاثر نشده یا بدهی غیرجاری تا زمان رفع سوءاثر از چک برگشتی و تعیین تکلیف بدهی غیرجاری مطابق ضوابط ابلاغی مربوط ممنوع است.

در اعطای تسهیلات خرد به مشتری فاقد سابقه و امتیاز اعتباری، مؤسسه اعتباری می‌تواند متناسب با سطح درآمد مشتری و توان بازپرداخت اقساط توسط وی، با اخذ حداکثر دو مورد از وثایق و تضامین مقرر در ماده 6 برای بار نخست تا سقف 100 میلیون تومان در سطح تمامی مؤسسات اعتباری تسهیلات خرد اعطا کند.

طبق این دستورالعمل مؤسسه اعتباری موظف است نسبت به الکترونیکی کردن قراردادهای اعطاس تسهیلات بانکی در چارچوب اعلام شده توسط بانک مرکزی اقدام کرده و نسخه‌ای از آن را در اختیار مشتری قرار دهد.

دریافت وثیقه نقدی از مشتری در اعطای تسهیلات خرد، در قالب انواع سپرده‌ها ممنوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه