واریز سورپرایز ۴۰۰ هزار تومانی رئیسی؛ امشب | مبالغ یارانه کمک معیشتی اعلام شد

رئیس جمهور گفت:ارز ترجیحی تا به الان به وارد کننده داده میشد اما از این ببعد به مصرف کنند داده می شود.بنا نیست ارز ترجیحی حذف شود بلکه قرار است توزیع آن مردمی و عادلانه شود بنا به مصرف سرانه افراد، برای 3 دهک اول 400 هزار تومان برای هر نفر، و دهک های 4 ببعد هم 300 هزار تومان به ازای هر نفر دریافت خواهند کرد به هیچ عنوان قیمت نان ، دارو و بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد.

واریز سورپرایز ۴۰۰ هزار تومانی رئیسی؛ امشب | مبالغ یارانه کمک معیشتی اعلام شد
کدخبر : 7286
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است البته قرار بود از سال جدید مبلغ یارانه افزایش پیدا کند اما این امر اتفاق نیفتاده است. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

رئیس‌ جمهور گفت: نسبت به ذخایر ارزی و ریالی و فروش نفت که به دو برابر افزایش یافته، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی در سخنانی با مردم با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در مقابله با کرونا گفت: در مقطعی که دولت سیزدهم بر سر کار آمد روزانه ۷۰۰ نفر قربانی کرونا و خانواده‌هایشان داغدار می‌شدند اما امروز این رقم به هفت نفر رسیده است.

وی با قدردانی از تلاش های کادر درمان و مشارکت مردم در مقابله با کرونا، بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس را از دستاوردهای این مجاهدت‌ها و همکاری ها دانست و افزود: همکاری دانش‌آموزان و خانواده‌ها، کادر آموزشی مدارس و اساتید دانشگاه‌ها همکاری خوبی بود و سفرهای نوروزی و کسب و کار مردم هم فعال شد که همه از برکات خداوند است و مردم و دست‌اندرکاران امر بهداشت و درمان باید تلاش کنند تا از جانب مردم هر روز ارتقاء یابد.

آیت‌الله رئیسی خاطر نشان کرد: کشور ما در صیانت از جان مردم و واکسیناسیون در برابر کرونا موفق بوده و علاوه بر واردات واکسن در زمینه تولید واکسن داخلی نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و امروز تولیدات واکسن ما به مرحله صادرات رسیده است.

رئیس جمهور درباره ذخایر کالاهای اساسی کشور اظهار داشت: اوایل کار دولت ذخایر کشور نگران کننده بود اما امروز نگرانی ها رفع شده و مردم نگران ذخایر کالاهای اساسی در کشور نباشد.

وی افزود: همچنین در بدو تشکیل دولت در زمینه ذخایر ارزی و ریالی کشور مشکل داشتیم که زمانی که هنوز وزرای ما از مجلس رأی اعتماد نگرفته بودند، این نگرانی وجود داشت که حقوق مرداد را چگونه پرداخت کنیم اما بحمدالله دولت توانست این حقوق را پرداخت کند و فروش نفت هم به دو برابر افزایش یافت و امروز نگرانی در این زمینه نداریم و در حوزه تجارت خارجی هم امروز ۱۰۰ میلیارد دلار تبادل تجاری با همسایگان داریم که کاملاً متفاوت از شرایط گذشته است و معتقدیم امکان ارتقای این رقم نیز وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی از کسری بودجه به عنوان یکی از معضلات دولت یاد کرد و گفت: دولت با کسب درآمدهایی که داشته، کسری بودجه ۴۵۰ میلیاردی را جبران کرده است؛ به‌رغم اینکه بسیاری در آغاز گفته بودند شما می خواهید با این کسری بودجه چکار کنید اما همه این اقدامات انجام شد.

وی با بیان اینکه برخی در پیش‌بینی‌هایشان می‌گفتند تورم ۴۰ درصدی به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد اما اخیراً این تورم را به سیر نزولی رساندیم، به تبیین اقدامات دولت برای اصلاح نحوه پرداخت یارانه‌ کالاهای اساسی پرداخت و گفت که بسیاری از اقتصاددانان همواره درباره وضعیت ارز ترجیحی هشدار می‌دادند و اصلاح آن را ضروری می‌دانستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه