حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان 1401

فوری/ تصویب افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

افزایش مستمری بازنشستگان با رای مثبت هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید.

فوری/ تصویب افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر شد؟
کدخبر : 7029
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

حسن صادقی رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اعلام این خبر از ارسال مصوبه یادشده به هیات دولت جهت تصویب نهایی آن خبر داد.

به گفته وی، آنچه در هیات مدیره سازمان به تصویب رسیده، افزایش یاد شده مستمری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار به اضافه‌ی متناسب‌سازی است.

صادقی در پایان ابراز امیدواری کرد: احکام حقوقی جدید بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش سالانه به اضافه‌ی متناسب‌سازی تا قبل از پایان اردیبهشت صادر شود.

حقوق بازنشستگان مطابق همان چیزی که گفته‌ایم مصوب شده و قرار است به دولت برود و نتیجه‌ی نهایی حاصل شود. ما همچنان پیگیر این موضوع و اجرایی شدنِ آن در حقوق مستمری‌بگیران برای ماه جاری هستیم.

حقوق بازنشستگان مطابق همان چیزی که گفته‌ایم مصوب شده و قرار است به دولت برود و نتیجه‌ی نهایی حاصل شود. ما همچنان پیگیر این موضوع و اجرایی شدنِ آن در حقوق مستمری‌بگیران برای ماه جاری هستیم.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در مراسم گردهمایی تجلیل از زنان کارگر نمونه گفت: نگاه ما به زنان کارگر نگاه فمینیستی نیست. ما معتقد هستیم که چیزی تحت عنوان زن و مرد در حوزه‌ی کارگری وجود ندارد، بلکه ما قائل به حقوق و سهم برابر هم در کار و هم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و…هستیم. به علاوه معتقدیم باید امتیازاتی منحصر برای زنان کارگر در نظر گرفت. تمام مواردی که بیان کردم سرفصل‌های کاری تشکیلات ما بوده است. 

صادقی افزود: زنان هم متعهدانه‌تر کار می‌کنند و هم مطالبه‌گرتر از مردان هستند و اگر به دنبال چیزی باشند، بسیار مصر در آن مسیر قدم برمی‌دارند. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: زنان کارگر اکتسابگر و به دنبال کسب حقوق خود هستند و این یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های زنان ما است. حضور آن‌ها در اجتماعات و فراخوان‌ها بسیار موثر است اما انتظار بیشتری از آن‌ها برای شرکت در فراخوان‌هایمان داریم. 

حقوق بازنشستگان

وی با اشاره به موضوعات پیش آمده در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان گفت: شورایعالی کار حداقل دستمزدِ کارگران را ۵۷درصد و سایر سطوح را ۳۸درصد تعیین کرده است. طبق ماده ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی مصوبات شورایعالی کار در مورد دستمزد کارگران باید برای بازنشستگان نیز اجرایی شود. 

صادقی گفت: در جلساتی که برای تعیین حقوق بازنشستگان برگزار می‌شد، احساس کردیم تمایلاتی برای وصل کردنِ واگن مزد بازنشستگان به لوکوموتیو دولت وجود دارد. به همین دلیل در اولین واکنش خود بر اجرای مر قانون یعنی همان مصوبه‌ی شورایعالی کار تاکید داشتیم. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: وقتی آقای میرکاظمی بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس تحویل دادند متوجه شدیم که در حوزه تامین اجتماعی ردیف متغیر و ثابت هر دو با هم حذف شده است. به همین دلیل مقابل مجلس اعتراض کردیم و این تحرکات باعث شد هر دو ردیف را به بودجه برگردانند. این اعتراضات باعث شد ۹۰هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی تخصیص داده شود. 

صادقی گفت: تمایلاتی برای ده درصد بستنِ حقوق بازنشستگان همچون سایر صندوق‌ها وجود داشت که این خلاف قانون و خلاف رویه‌ی سالهای قبل است. به جز سال ۹۶ حقوق بازنشستگان همواره مطابق مصوبه شورایعالی کار تعیین شده و این باید استمرار داشته باشد. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه