یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی

خبر خوش برای یارانه بگیران | اعلام زمان واریز سی‌امین یارانه معیشتی

سی امین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

خبر خوش برای یارانه بگیران | اعلام زمان واریز سی‌امین یارانه معیشتی
کدخبر : 7006
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است البته قرار بود از سال جدید مبلغ یارانه افزایش پیدا کند اما این امر اتفاق نیفتاده است. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

یارانه معیشتی

 

 

در این مرحله از واریز نیز به خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی یادآورشد: «هفدهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده هایی که این وام را دریافت نموده اند، کسر خواهد شد.

یارانه معیشتی

 مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر به عنوان یارانه کمک معیشتی ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز  شد.

 امید حاجتی مدیرعامل هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: این یارانه به ۴ دهک اول، افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود که در واقع برای ۳۱ میلیون نفر و ۷۷۱ هزار نفر در قالب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ خانواده نفری ۱۵۰ هزار تومان واریز می شود.

یارانه کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت شده است.

بنا بر دستور ابراهیم رئیسی و همزمان با ماه مبارک رمضان، قرار است مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه کمک معیشتی به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود.

خانواده مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی جزء نخستین گروه‌های دریافت‌کننده یارانه کمک معیشتی ماه رمضان خواهند بود همچنین زنان سرپرست خانوار نیز مشمول دریافت این یارانه خواهند بود.

افرادی که در دهک‌های یک تا چهار و همچنین به احتمال زیاد جاماندگان دریافت سهام عدالت بخش دیگری از کسانی هستند که یارانه کمک معیشتی ماه رمضان را دریافت خواهند کرد.

سومین یارانه مناسبتی دولت رئیسی به احتمال قوی در هفته آینده به حساب مشمولان واریز می‌شود. تازه ترین پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که واریز یارانه ماه رمضان هم اکنون در مرحله صدور مجوز و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

براساس اطلاعات بدست آمده پرداخت یارانه ماه رمضان در مرحله صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و به احتمال زیاد تا هفته آینده به حساب مشمولان واریز می‌شود. اما مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

مبلغ دقیق یارانه رمضان چقدر است؟ پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های مربوطه نشان می‌دهد که مبلغ یارانه رمضان ۱۵۰ هزار تومان است و یک خانوار چهار نفره باید منتظر دریافت یارانه ۶۰۰ هزار تومانی باشند.

از قرار معلوم مشمولان یارانه رمضان بر پایه جامعه هدفی است که در دو مرحله قبل نیز به مناسبت بیست و دوم بهمن (سالروز پیروزی انقلاب) و فرارسیدن عید نوروز یارانه‌ دریافت کرده بودند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید که با هدف کمک به معیشت خانوارها تمامی محاسبات مربوط به یارانه ماه رمضان را براساس اطلاعات به روز شده و اعلامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام داده است.

البته مشمولان یارانه ۲۲ بهمن ۳۴ میلیون نفر بودند. اما مشمولان یارانه عید تنها ۱۲ میلیون نفر بودند؛ افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به هر دلیلی مشمول سهام عدالت نشده بودند.

احتمالا با توجه به مبلغ ۱۵۰ هزار تومانی یارانه رمضان، مشمولان این یارانه همان افرادی هستند که یارانه عید را دریافت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه