نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

خبر خوش درباره نهضت ملی مسکن | اراضی ساخت واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شد

فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اراضی لازم برای احداث بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

خبر خوش درباره نهضت ملی مسکن | اراضی ساخت واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شد
کدخبر : 6902
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

نهضت ملی مسکن

علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ارایه توضیحاتی پرداخت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن که شامل طرح ملی مسکن و همچنین قانون جهش تولید است تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد زمین تامین شده است. همچنین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیز در دستور کار است که عمدتا در شورای برنامه‌ریزی استان هم از طریق الحاق و تعیین کاربری‌های جدید محقق می‌شود که مجموعا می‌تواند ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را پوشش بدهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا در آینده نزدیک تامین زمین به سقف کل نیازمندی‌های ۴ میلیون واحد مسکونی برسد.

فخاری در خصوص وضعیت استان‌ها برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: در تلاش هستیم تا تمامی اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن محقق شود.

به گفته وی، مطالعات اولیه روی اراضی طرح نهضت ملی مسکن انجام شده تا قابلیت‌های لازم برای بارگذاری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن باید اطمینان حاصل کند که زمینی که انتخاب می‌شود قابلیت لازم را برای ساخت و امکانات لازم برای ارایه خدمات سرانه‌ها را داشته باشد. همچنین در وضعیت زمین‌شناختی در موقعیتی باشد که بارگذاری روی آن امکانپذیر بوده و به لحاظ دسترسی مردم به خدمات عمومی امکانات کافی را داشته باشد.

فخاری گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در تلاش هستیم تا اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شود.

نهضت ملی مسکن

با توجه به آنکه اعلام شده امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان از ابتدای اردیبهشت به مدت یک ماه فراهم شده اما امکان ویرایش شهر برای برخی از متقاضیان فراهم نشده است.

با توجه به آنکه  اعلام شده از ابتدای اردیبهشت به مدت یک ماه متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود را در طرح نهضت ملی مسکن ویرایش کنند، اما بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که ثبت نام کنندگانی که فرم ج آنها قرمز شده و رد صلاحیت شده اند، امکان ویرایش اطلاعات برای شهر مورد نظر را ندارند.

براساس پیگیری‌ها گویا، در ویرایش اطلاعات متقاضیان هم  امکان ویرایش کد ملی، شماره تلفن و حتی شهر مورد نظر وجود ندارد، این در حالی است که در سامانه طرح نهضت ملی مسکن اعلام شده  که اگر در زمان ثبت‌نام در طرح‌های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن، شهر محل درخواست و یا مشخصات و اطلاعات در سامانه ثبت نام، اشتباه درج شده، افراد می توانند از روز پنج‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ به مدت یک ماه، با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرس http://saman.mrud.ir نسبت به اصلاح شهر محل درخواست مسکن و یا مشخصات و اطلاعات خود اقدام  کنند.

اما  پیگیری های صورت گرفته  حاکی از آن است که امکان ویرایش اطلاعات (به جزء تغییر کدملی متقاضی و همچنین شهر مورد تقاضا) و بارگذاری مدارک برای کلیه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن (مرحله اول، دوم و ثبت نام پیامی) که استعلامات آنها مورد بررسی قرار گرفته و در حال حاضر در وضعیت «در انتظار تایید استعلام،در انتظار بررسی و نیازمند اصلاح» قرار دارند، امکان پذیر است.

متقاضیان باید در هنگام ویرایش اطلاعات به شهرهایی که در سامانه طرح نهضت ملی مسکن اعلام شده توجه کنند.

طرح نهضت ملی مسکن در قالب ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی کلید خورده و ثبت نام متقاضیان در شهر‌های مختلف در ۲۹ اسفند پارسال به اتمام رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه