وام بانکی | وام با سود کم | وام بدون ضامن

وام بانکی ۱۰۰ میلیونی برای این افراد | شرایط دریافت این وام بانکی چیست؟

رئیس صندوق رفاه دانشجویان نحوه ارائه ۵ نوع وام به دانشجویان را تشریح کرد.

وام بانکی ۱۰۰ میلیونی برای این افراد | شرایط دریافت این وام بانکی چیست؟
کدخبر : 6842
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

وام بانکی

مهمترین بخش سخنان مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگوی رسانه ای به شرح زیر است:

-حق قانونی وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل این نیست که در حال حاضر به آنها پرداخت می‌شود بلکه بیشتر از این مبالغ است.

-درباره اجرای ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اگر مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را دولت از محل جزء ۶۱ تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال در اختیار صندوق قرار دهد وام ودیعه مسکن متأهلان را تقریبا سه برابر خواهیم کرد تا قسمتی از مشکلات دانشجویان متاهل و یا آنانی که قصد ازدواج دارند حل شود هم اکنون وام ودیعه مسکن متأهلان تهران ۳۲.۵ میلیون تومان است که این مبلغ به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید وام ودیعه مسکن متأهلان بقیه شهرها هم به نسبت میزان اجاره بها در هر شهری افزایش پیدا خواهد کرد. این مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلان به شرطی افزایش خواهد یافت که سازمان برنامه و بودجه آن ۴ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان را که واقعا حق قانونی دانشجو است به صندوق پرداخت کند.

-وام تحصیلی دانشجویان، با مبالغ موجود که صندوق در اختیار آنان قرار میدهد کفاف زندگی دانشجویی دانشجو را نمیکند ما امسال با توجه به افزایش ۵/۸ درصدی بودجه صندوق از سوی دولت مجبور هستیم در همان حدود وامهای دانشجویی را افزایش دهیم ولی کار کارشناسی میگوید حدود ۵۴ درصد باید به وامهای دانشجویی افزوده شود حالا اگر دولت دست صندوق را بگیرد حدود ۵۴ درصد افزایش وامهای دانشجویی میتواند تحقق پیدا کند و این موضوع دور از ذهن نباید باشد سال گذشته سازمان برنامه و بودجه حدود ۸۹ درصد بودجه صندوق را تخصیص داد و اگر امسال صد در صد بودجه صندوق را تخصیص دهد، فکر کنم اعضای محترم هیأت امنای صندوق پیشنهاد ۵۴ درصد افزایش را بپذیرند و اگر سازمان قبول کند میتوان امیدوار بود که این افزایش ۵۴ درصد تصویب هم شود.

-همچنین صندوقین دو وزارتخانه علوم و علوم پزشکی در راستای اجرایی کردن ماده ۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیگیر ساخت ۴۶ هزار خوابگاه توسط دانشگاهها هستند که در این رابطه هم عنصر اصلی، پای کار بودن سازمان برنامه و بودجه در کنار دانشگاههای کشور است و اگر خیرین هم پای کار بیایند و کمک کنند احتمالا تعداد این بناها بیشتر هم خواهد شد.

-از پنج نوع وام سه وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن از سوی صندوق اعلام شده است که از اول اسفندماه ۱۴۰۰ روند پرداخت آن شروع شده است و دو وام دیگر که وام دکتری و وام ضروری هستند، باقی می ماند که این دو را از اول اردیبهشت ماه اعلام کرده و پس از ثبت نام دانشجویان، وام دکتری را هر شش ماه یک بار پرداخت خواهیم کرد درباره وام ضروری هم چون بیخبر از میزان تخصیص بودجه صندوق از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم به سال ۱۴۰۱ موکول کردیم. ضمنا همانطوری که در جریان هستید به صد درصد درخواست های دانشجویان واجد شرایط وام، پاسخ مثبت داده شده و هر چه که دانشجویان واجد شرایط درخواست وام داده بودند را صندوق پرداخت کرده است مگر در مواردی که دانشگاهِ شرایط دانشجو را تأیید نکرده باشد چون همگی میدانیم که تسهیلات صندوق شامل حال کسانی است که دانشجو مستعد و بی‌بضاعت باشد پس همه درخواست‌هایی که به دست صندوق رفاه دانشجویان از سوی دانشگاهها رسیده است پرداخت شده است.

-هنوز هم فرصت است که دانشگاهها پرونده دانشجویان را بررسی کنند چون که دانشگاه‌ها تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا هر کسی که ثبت نام کرد پس از بررسی به صندوق بفرستند. ضمنا همانطوری که گفتم ثبت نام برای وام ضروری و دکتری هم از سی و یکم فروروردین آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه