تهدید رئیس جمهور برای مافیای دارو

رئیس جمهور گفت: مافیایی که در تجهیزات پزشکی و دارویی وجود دارد قوی‌ترین مافیاست‌ اما دولت سیزدهم دست آن ها را از این حوزه کوتاه خواهد کرد.

تهدید رئیس جمهور برای مافیای دارو
کدخبر : 6268
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در مشهد  گفت: کاری که دانشمندان ایرانی با زحمت انجام می‌دهند، استاندارد و قابل عرضه در دنیا و قابل رقابت با محصولاتی است که در جهان تولید می‌شود.

او گفت: نباید تسلیم کسانی شویم که نمی‌خواهند حاصل تلاش دانشمندان ایرانی به دنیا عرضه شود؛ باید این فضا را بشکنیم و با قدرت پیش برویم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: جمهوری اسلامی نسبت به عزیزان افغانستانی احساس مسئولیت می‌کند، برخلاف اروپایی ها که مسئله افغانستان را فقط برای امیال و خواسته های سیاسی خود دنبال می کنند.

او گفت: امروز آنچه در داخل افغانستان مهم است شکل گرفتن حاکمیت فراگیر در این کشور با حضور همه گروهها و اقوام است.

رئیس جمهور گفت: تحصیل، نحوه زندگی و اشتغال این اتباع برای ما مهم است و باید دنبال شود لذا پیش بینی کردیم ساز و کار و مرکزی به عنوان سازمان مهاجرین شکل بگیرد و دفاتری نیز از آن سازمان در خراسان رضوی و دیگر استانها کار دفتر مرکزی درتهران را دنبال کند.

او گفت: اداره اتباع در وزارت کشور و استانداری ها به عنوان سازمانی برای پیگیری کار اتباع افغانستان کافی نیست، این عزیزان مسلمان و متدین هستند و مشکلات آنان را باید مشکلات خودمان در نظر بگیریم.

حمایت از تولیدات داخلی در کنار نظارت بر بازار

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: اگر ما جلوی واردات بی رویه را گرفتیم و به تولید فناورانه داخل میدان دادیم باید قیمت گذاری را کنترل کنیم تا به مردم اجحاف نشود.

رئیس جمهور گفت: از سازمان‌هایی که در این رابطه مسئولیت دارند، سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده در وزارت صنعت، معدن و تجارت است، این نهادها وظیفه دارند میزان ارزش کالای تولید را مشخص کرده و میزان سود فروشندگان را نیز برای حق العمل کاری در نظر بگیرند.

او گفت: اگر بازار رها شود تا تولید کننده به هر میزانی که بخواهند کالای خود را به هر قیمت بفروشد، قابل قبول نیست، دولت نباید اجازه دهد به مردم اجحاف شود، البته اگر تولید به میزان کافی باشد تا بتواند مصرف را به شکل کامل پوشش دهد عرضه و تقاضا می تواند قیمت را تنظیم کند.

در موضوع بافت پیرامون حرم رضوی به استاندار اختیارات داده می شود

رئیس جمهور همچنین گفت: یکی از زیرساختهایی که تحقق آن می تواند زیارت در مشهد را تسهیل کند، بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است، مسائل ساماندهی این بافت در سال های گذشته نیز مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: برای رفع این مسئله به دنبال دادن اختیارات بیشتر به استاندار خراسان رضوی با تشکیل کارگروه های لازم برای بافت پیرامونی هستیم.

او گفت: مسئله مشارکت مردم و حضور آنها و نقش دادن مردم در بحث بافت پیرامونی بسیار مهم است، در گذشته کارهایی در این رابطه انجام شده اما مردم چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و مردم نسبت به برخی کارها اعتراض داشتند، چراکه به اندازه لازم به آنها در باب بافت پیرامونی نقش داده نشده است.

رئیس جمهور گفت: امسال رهبر معظم انقلاب سال را "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" نامگذاری کرده اند از طرفی استان خراسان رضوی پارک های علم و فناوری خوبی دارد که اگر برای توسعه کمی و کیفی آنها برنامه ریزی شود می تواند در توسعه اشتغال نقش داشته باشد.

او گفت: راه مقابله با حاشیه نشینی در مشهد و دیگر شهرهای مهاجر پذیر را تقویت اقتصاد روستا است و دولت در روستاها آب، برق، جاده و خانه بهداشت داده اماباید دید چرا باز هم روستایی به حاشیه شهر می آید، علت این است که کار کشاورزی در روستا صرف نمی کند.

رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت  چهارشنبه دهم فروردین  ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه