نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

آغاز تحویل واحدهای مسکن ملی | خبر خوش وزیر برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است و عملیات ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی جدید نیز‌ سال آینده آغاز خواهد شد.

آغاز تحویل واحدهای مسکن ملی | خبر خوش وزیر برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
کدخبر : 6014
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

نهضت ملی مسکن

رستم قاسمی‌ در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه که امروز برگزار شد، پس از گزارش عملکرد حوزه‌های مختلف توسط معاونان،‌ بیان کرد: هنگام تغییر دولت‌ها توقف چند ماهه در مسیر ایجاد تغییر و تحولات، ایجاد می‌شود، اما امروز شاهدیم که همه معاونان تلاش و همت خود را برای پیشرفت نظام و کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم انجام دادند.

وی با اشاره به مسئولیت مهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد و عملیات ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی جدید نیز در سال آینده آغاز خواهد شد که این رقم با توجه به اقدامات استان‌ها دور از دسترس نیست.

قاسمی با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن گفت: مباحث مهمی مانند امور بانکی، الحاقات زمین، تغییر کاربری‌های زمین و ایجاد بانک زمین با همراهی سازمان ملی زمین و مسکن حل و فصل شده است.

وی افزود: طبق اطلاعات بانک زمین ۴۰ هزار پرونده در حوزه زمین وجود دارد که ارزش برخی از مبالغ قابل توجه هست‌؛ همچنین موضوعاتی مثل قانون منع فروش زمین‌ نیز که سال‌ها مانع دستیابی به منابع جدید بود، برطرف شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: در سال جاری گام‌های مهمی در این حوزه برداشته شد و پیشرفت‌های خوبی به دست آمد اما مراحل اصلی باقی مانده و در سال ۱۴۰۱ شاهد بُعد عملیاتی و اجرایی طرح‌ها خواهیم بود.

نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه بیش از ۵ میلیون متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند مهلت ثبت‌نام را ۲۹ اسفند اعلام و تاکید کرد: فعلا برنامه‌ای برای تمدید مهلت نام‌نویسی وجود ندارد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان  با اعلام اینکه بیش از ۵ میلیون متقاضی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند و نام‌نویسی طرح تا پایان ۲۹ اسفند ادامه دارد، به ارایه نکاتی در خصوص انجام پالایش‌های متقاضیان نام‌نویسی شده پرداخت.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه ثبت‌نام تا ۲۹ اسفند ادامه دارد و در حال حاضر برنامه‌ای برای تمدید این مهلت وجود ندارد، گفت: باید کسانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند پالایش و تعیین‌تکلیف و اسامی نهایی شده اطلاع‌رسانی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵ میلیون متقاضی در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۴۷ هزار متقاضی مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال سن را شامل می‌شوند. همچنین از این میزان ثبت‌نامی‌ها بیش از ۹۷ هزار واحد متقاضی خودمالکی هستند که  در دو ماه گذشته با فراهم شدن شرایط ثبت‌نام اطلاعات خود را در سامانه طرح نهضت ملی مسکن درج کردند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌زمان با ثبت‌نام پالایش‌های طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد، توضیح داد: تاکنون بیش از ۹۵ درصد پالایش‌های سه گانه که شامل سابقه مالکیت، فرم ج و تاهل است در ستاد وزارتخانه انجام شده و متقاضیان پالایش شده به استان‌ها برای پالایش شرط چهارم که سابقه سکونت در شهر مورد تقاضاست معرفی شدند.

محمودزاده گفت: شرط چهارم که شامل سابقه سکونت در شهر موردتقاضاست در اداره کل راه و شهرسازی استان و یا شهر جدید موردتقاضا در حال انجام است. تمامی افرادی که  شروط سه گانه آنها در ستاد وزارتخانه انجام شده به کارتابل استانی منتقل شدند و در شهرهای جدید و ادارات کل سابقه سکونت آنها در حال انجام است تا تایید شروط، نهایی و اعلام شود. اینکار در استان‌ها با سرعت  در حال انجام است که چنانچه نهایی شود، معرفی به بانک، باز کردن حساب بانکی و معرفی به پروژه‌ها متعاقب آن انجام خواهد شد.

بیش از ۱۰ هزار میلیاردتومان به سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شد .

مدیرعامل بانک‌مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۷ هزار و ۵۲۳ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان و ۲ هزار و ۷۷۶ میلیاردتومان از محل تسهیلات به حساب سازندگان پرداخت شد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در خصوص تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب و واریز وجوه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در آن بانک و پرداخت تسهیلات به سازندگان آماری را ارایه کرد.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: تاکنون حدود ۳۳۲ هزار و ۴۰۸ نفر در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن حساب افتتاح کردند که از این میزان ۲۰۸ هزار و ۹۵۳ نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کردند.

شایان ادامه داد: جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن  ۱۳ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان است. از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۷ هزار و ۵۲۳ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده و ۵ هزار و ۸۶۴ میلیاردتومان نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات نیز تاکنون ۲ هزار و ۷۷۶ میلیاردتومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: تعداد ۹ هزار و ۳۸۴ پروژه به تعداد ۱۶۲ هزار و ۲۱۸ واحد به بانک معرفی شد. از این تعداد تاکنون یکهزار و ۵۱۸ پروژه به تعداد ۴۴ هزار و ۶۰۸ واحد قراردادشان منعقد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه